Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 2,0 CL-1991r, silnik 2E benzyna-przerywa po nagrz.

eltelsat 23 Maj 2006 18:09 4017 14
  • #1 23 Maj 2006 18:09
    eltelsat
    Poziom 10  

    Witam.
    Passat wymieniony w temacie uruchamia się bez problemu, słychać na początku regulator biegu jałowego. Po przejechaniu około 5km - temperatura ok. 90° zaczyna przerywać(szarpać). Po wciśnięciu sprzęgła silnik pracuje równo, po puszczeniu znowu przerywa. Wymieniono: kable WN, świece, kopułkę, palec, cewkę zapłonową, filtr paliwa.Filtr powietrza przyzwoity.Układ szczelny, połączenia dolotu powietrza poprawne Czasami włancza się kontrolka ABS. Samochód przesiedział 3 tygodnie po mechanikach i nic. Sugerowano wymianę pompy paliwa. Czy jest to dobra diagnoza? Jakie grubość tylnich tarcz hamulcowych kwalifikuje je do wymiany.?

    0 14
  • #2 23 Maj 2006 21:40
    grzechu40
    Poziom 21  

    Miałem podobny przypadek i wymiana modułu zapłoowego pomogła ale zawsze bierz poprawkę na to że niekoniecznie musi to być w Twoim wozie co w innym.Pozdrooo....

    0
  • #3 23 Maj 2006 22:09
    grzestv
    Poziom 28  

    nagminne usterki zespołu cewki z modułem zapłonowym w passatach

    0
  • #4 24 Maj 2006 10:36
    jacekla
    Poziom 11  

    Czujnik temperatury sprawdziłeś?

    0
  • #5 24 Maj 2006 11:09
    eltelsat
    Poziom 10  

    Dziękuję za podpowiedź. Cewkę zapłonową wymieniłem jak pisałem podchodzi od Skody- trzy wyjściowa. Stara miała minimalne pęknięcia.
    Cewkę WN można sprawdzić na przebicie skrapiając ją wodą przy pracującym silniku-jak zwolni (przerwie) to ma przebicie. Co do modułu zapłomu-myśle że chodzi tutaj o elektroniczny układ zpłonowy Digifant, który mam zamontowany po prawej stronie w przegrodzie podokiennej, nie wymieniałem go. Jak go zdiagnozować, że to jest to na 100% bez podmiany.

    0
  • #6 24 Maj 2006 23:45
    eltelsat
    Poziom 10  

    jacekla napisał:
    Czujnik temperatury sprawdziłeś?

    Prawdopodobnie elektryk samochodowy sprawdzał bo sugerował pompę paliwa, ale nie pasuje mi jej wymiana z uwagi na normalną pracę na zimnym silniku. Jak go sprawdzić i gdzie jest zamontowany?
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej(niebieski) sprawdzałem -dobry.

    0
  • #7 24 Maj 2006 23:59
    momik12
    Poziom 31  

    to,że zapala się kontrolka ABS-u nie musi mieć związku z problemami silnika istnieje tylko jeden wspolny mianownik.Jeśli padnie ładowanie napięcie w instalacji spadnie poniżej 10v jak sie nie myle ABS się wyłączy zapali się kontrolka i w wyniku dalszego spadku napięcia zaczną się chocki na benzynie.Sprawdz ładowanie na wol.obr i na podwyższonych.

    Dodano po 4 [minuty]:

    zobacz przekaznik pompy.Włącz zapłon cykną przekazniki i po chwili jeden się wyłączy-to ten.oczyść mu styki wewnątrz.Zmierz po nagrzaniu sygnał sondy lambda (czarny przewód)powinien oscylować 0.2v-0.7v.To da odpowiedz.

    0
  • #8 28 Maj 2006 22:41
    eltelsat
    Poziom 10  

    Sprawdziłem przekaźnik jest dobry. Sonda niestety nie wymieniana od nowości 195tys.km( trzy przewody Bosch 0 258 003 181/182) podaje 0V.
    Zastanawiam się czy to załatwi sprawę przerywania. Czy to jest jednak pompa paliwa. Pierwsze jednak wymienię sondę- orginał strasznie drogi, poszukam coś w zamian. Czy ten samochód można zdiagnozować- ma dwa złacza przy lewarku zmiany biegów, sterownik Digifant. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

    0
  • #9 10 Cze 2006 11:56
    ANDRZEJ GÓRCZAK
    Poziom 11  

    eltelsat napisał:
    Sprawdziłem przekaźnik jest dobry. Sonda niestety nie wymieniana od nowości 195tys.km( trzy przewody Bosch 0 258 003 181/182) podaje 0V.
    Zastanawiam się czy to załatwi sprawę przerywania. Czy to jest jednak pompa paliwa. Pierwsze jednak wymienię sondę- orginał strasznie drogi, poszukam coś w zamian. Czy ten samochód można zdiagnozować- ma dwa złacza przy lewarku zmiany biegów, sterownik Digifant. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.



    Tak.Ten samochód można zdiagnozować np.Vagiem.Jak na razie diagnoza
    jest jasna-sonda lambda.Proponuję po wymianie sondy przeczyścić
    układ preparatem np. STP (formuła do czyszczenia wtryskiwaczy).Powinno
    być dobrze.

    0
  • #10 12 Lip 2006 13:51
    sebapark
    Poziom 10  

    Sprawdz czujnik hala jest w aparacie zapłonowym. Moj po nagrzaniu gasł całkowicie a jak ostygł działał jak nowy. Po wymienie jestem zadowolony.

    jeżeli on ci tylko przeryw to cięzko bedzie to sprawdzić. Najlepiej na kilka dni założyć inny cały aparat zapłonowy i testować.

    Pozdrawiam
    Sebastian

    0
  • #11 13 Lip 2006 12:05
    eltelsat
    Poziom 10  

    Uszkodzony okazał się potencjometr przepustnicy autko chodzi jak nowe. Wbrew wielu wypowiedzią o zamałym ciśnieniu i zadużym pompy paliwa jest ona dobra. Mała dygresja: brak jest zamienników pompy,które by pasowały do orginalnego kosza.
    Pozdrawiam wszystkich.

    0
  • #12 13 Lip 2006 19:38
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam

    Ja tylko odnośnie pompy paliwa - rzeczywiście pompa bosch z koncówką 012 cisnienie 3 bary - brak zamiennika ale mozna spokojnie zamontowac inna o ciśnieniu 3-4 barów - sam załozyłem i jestem zadowolony ( cena 190 zł) rozmiarem sie nie rózni tylkoinne przyłacze ( srubki) i nie ma tej dodatkowej turbinki chłodzacej na wysosści 1/3 obudowy .
    W niczym to nie przeszkadza auto normalnie jezdzi.

    Pozdrawiam

    0
  • #13 17 Lip 2006 14:01
    eltelsat
    Poziom 10  

    Jaka jest to pompa, czy występuje w opisie w internecie (allegro)?
    Jak ją zamontowałeś, czy pasuje do kosza po orginalnej pompie?
    Pytam na wszelki wypadek bo w podanej cenie nic nie znalazłem.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 18 Lip 2006 14:05
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam

    Pompe kupiłem w częstochowie w firmie gazelo wymiary 138 mm długości i 43 mm srednicy cisnienie 3-4 barów ( kapturek koloru szarego) króciec musiwychodzić pionowo do góry bo jesli jest pod katem 90 stopni nie mozna sie wpiąc węzykiem paliwowym. Poza tym zero jakichkolwiek przeróbek ( zaciski pod przewody są tylko inne) kosz sie zamyka i montuje w zbiorniku wszystko swietnie działa bez problemów.

    Cena tej pompy 200 zł ( mozna sie targowac) natomiast za orginał wkład zaspiewano mi 700 zł a z kosze 1400 zł ( szaleńcy)

    Firma GAZELO Częstochowa ul. Wręczycka telefon pewnie mozna znalezc przez biuro numerów.

    Pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze dodam że na allegro takiej nie ma .Podobna jest do tej pompy
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=114031345
    tylko na dole ma krótki smoczek z siatka filtrującą Wazne: musi mieć prosty króciec do podłaczenia węża.

    0
  • #15 08 Sie 2006 23:25
    eltelsat
    Poziom 10  

    Zamykam temat, jak pisałem: "Uszkodzony okazał się potencjometr przepustnicy autko chodzi jak nowe"
    Pozdrawiam wszystkich.

    0