Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Builder - przekazywanie obiektu jako parametr funkcji

ogryz 26 Maj 2006 15:42 2138 2
  • #1 26 Maj 2006 15:42
    ogryz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam!
    Chcę stworzyć funkcję, w której jednym z parametrów będzie obiekt (konkretnie TProgressBar), jak poniżej:

    Code:
    void Funkcja(int Dane1, int Dane2, TProgressBar* ProgressBar);

    Mam w związku z tym dwa pytania:
    1) Wywołując funkcję, co należy wpisać w miejsce parametru ProgressBar, jeżeli nie chcę go przekazywać do funkcji (odpowiednik nil w Delphi).
    2) Jak sprawdzić w funkcji, czy do ProgressBar został przypisany jakiś obiekt, czy funkcja została wywołana bez niego. W delphi służyła do tego funkcja Assigned(Obiekt).

    Jeśli coś niejasne, zamieszczę przykładowy kod.

    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 26 Maj 2006 16:54
    maciek_slon
    Poziom 29  

    odpowiednikiem nil w c++ jest NULL .

    a sprawdzenie wykonujesz zwykłym porównaniem:

    Code:
    if (ProgressBar != NULL) { dzialaj(); }

    bądź krócej
    Code:
    if (ProgressBar) { dzialaj(); }


    możesz też napisać w nagłówku funkcji
    Code:
    void Funkcja(int Dane1, int Dane2, TProgressBar* ProgressBar = NULL);

    umożliwi to wywoływanie funkcji jedynie z dwoma parametrami
    Code:
    Funkcja(1,2); // ProgressBar domyślnie ustawiany na NULL

    bądź standardowo
    Code:
    Funkcja(1,2,ProgressBar1);

  • #3 26 Maj 2006 17:13
    ogryz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wielkie dzięki maciek_slon :) Wszystko działa jak należy :)

    Pozdrawiam.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo