Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 97 zamek. Nie zawsze zamyka wszystkie pięć zamków.

Niki4 26 May 2006 23:14 8270 8
  • #1
    Niki4
    Level 16  
    Mam problem z centralnym zamkiem. Zamek nie zawsze zamyka wszystkie 5 zamków. Od jakiegoś czasu w ogóle nie zamyka tylnej klapy. Centralny często nie zamyka lewej strony auta. Jakiś czas temu nie zamykał lewych tylnich drzwi, a teraz dodatkowo drzwi kierowcy. Zamek nie zamyka wszystkich drzwi, nawet gdy przekręca się kluczyk w zamku. W czym szukać usterki? Co sprawdzić najpierw? Po zapaleniu auta miga "service inspection"
  • #2
    marac
    Level 20  
    Zacznij od zczytania kodów. Sprawdź przewody gumowe możliwe ze któryś jest pęknięty. A inspekcję należy skasować jak poszukaj na forum
  • #3
    maxmax77
    Level 23  
    witam napisze o swoim przypadku usterka leżała po stronie przewodów lesących w progu po stronie kierowcy jest tam rozdzielenie do wszystkich drzwi plusa prawdopodobnie kabel ( czerwony z niebieskim paskiem) i to było zkorodowane i objaw był taki sam, stawiam na to .pozdrawiam
  • #4
    Tony J.
    Level 20  
    Zrób to co pisze mój przedmówca i wywal całą wiązke od komfortu razem z modułem pod deskę to ci nie będzie już nic gniło. Najpierw VAG.
  • #5
    Niki4
    Level 16  
    Możesz mi napisać jak ściąga się tą osłone na progu, pod którą jest wiązka? Prosiłbym o napisanie jak zdjąć ten service, bo nie moge znaleźć, jak to się robi w tym modelu.
  • #6
    Rocaria
    Level 17  
    Kasowanie inspekcji możliwe jest na dwa sposoby.Można skasować programem VAG-COM(wersja pełna)lub VW Tool.Łączysz się z licznikiem(adres 17),wchodzisz w funkcje "dopasowanie"(adres10),wpisujesz kanał 10,wartość 00015(kasowanie inspekcji olejowej),kanał 11,wartość 00030(kasowanie przeglądu OT2-30 tys.),kanał 12,wartość 37(kasowanie przeglądu rocznego).Można też skasować ręcznie bez komputera ale jest to trochę zawiłe.Ściągnięcie zacznij od odkręcenia osłony słupka"A"(dzwigienka otwierania maski silnika),a następnie podważ śrubowkrętem osłonę progu(jest mocowany na wciski metalowe)
  • #7
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    oprócz powyższych przyczyn, częstą przyczyną są również uszkadzające się zamki w drzwiach, bolączka b5. Objawy bywały czasami bardzo dziwne.
  • #8
    looqasch
    Level 12  
    Tak jak mówi przedmówca...
    widziałem kiedyś artykuł na ten temat w Auto Świecie chodziło konkretnie o ten model.
  • #9
    Niki4
    Level 16  
    Sprawdziłem kable i nie ma przy nich wilgoci. Złączka na czerwono-niebieskim kablu też wygląda dobrze, wyczyściłem ją na wszelki wypadek. Co sprawdzać dalej?

    Podsumuję jeszcze raz:

    -zamek nie działa w ogóle w tylnej klapie (zamyka i otwiera się tylko za pomocą kuczyka - tak jakby tylna klapa była w ogóle odłączona od reszty. Ostatnio zauważyłem, że nie ma też napięcia na żarówce podświelającej bagażnik
    -prawa strona jest sprawna, a lewa raz działą, raz nie. W tylnych drzwiach słychać "coś", ale zamek się nie zamyka.
    -szyb nie można zamknąć kluczykiem

    Serwis już usunąłem. Dzięki za pomoc.