Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator w tz-4k-14. Jak powinien być podłączony?

Supermodurator 27 Maj 2006 00:55 14408 18
  • #1 27 Maj 2006 00:55
    Supermodurator
    Poziom 13  

    Witam
    Czy ktoś może wie jak powinien być podłączony alternator w
    małym ciągniku TZ-4K-14?
    Z oryginalnej instalacji (kabli) niestety nic nie zostało..
    Na alternatorze są zaciski:
    DF
    D+
    B+
    D-
    Jest jeszcze regulator f-my ERNA 9d 12V
    zaciski na nim:
    15/54
    M
    R
    Podobno do poprawnej pracy potrzebna jest jeszcze kontrolka (żaróweczka)?
    Jak to ze sobą połączyć? Proszę o pomoc.

  • #2 27 Maj 2006 08:37
    wojtekryba
    Poziom 32  

    b+ akumulator
    d+ regulator
    df-regulator
    d- przez kontrolkę do d+

    niestety nie wiem jak d+ do M czy do R

  • Pomocny post
    #3 27 Maj 2006 20:12
    mactronic
    Poziom 20  

    D+ :arrow: R
    DF :arrow: M

    Kontrolka chyba raczej powinna być podlączona pomiędzy D+ a 15/54 ,bo D- to jest masa

  • #4 27 Maj 2006 22:53
    Supermodurator
    Poziom 13  

    Alternator już śmiga!
    mactronic jesteś king.
    Dziękuję bardzo obu kolegom.
    pozdrawiam

  • #5 09 Sty 2007 16:11
    fafiko
    Poziom 9  

    Witam serdecznie,
    A czy ktos moze mi pomoc na jaki mozna wymienic oryginalny regulator napiecia z tego ciagniczka? Niestety, przepalily sie juz styki. Moze podejdzie jakis od Zuka lub Nysy? Pradnica jest typu jednej szczotki polaczonej z masa z poczatku lat 80-tych.
    Bede wdzieczny za kazda informacje.
    Pozdrawiam
    Maciek

  • #6 09 Sty 2007 22:54
    mactronic
    Poziom 20  

    :arrow:fafiko
    A co tam masz prądnice czy alternator (6 czy 9 diodowy)?

  • #7 10 Sty 2007 09:33
    fafiko
    Poziom 9  

    mactronic:
    najzwyklejszą prądnice. Nie ma żadnych elementów prostowniczych, tak ze jest to prądnica prądu stałego. Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę. Co ciekawe, regulator ma 3 styczniki, a te ktore oglądałem samochodowe to mają 2. No i jest problem, co tu dopasowac.
    Dzięki za zainteresowanie,
    Pozdrawiam
    Maciek

  • #8 10 Sty 2007 13:10
    viper555
    spec od auto-elektro

    Wszystkie prądnice mają jedną szczotkę masową, chodzi o drugi szczotkę czy jest podłączona z jednym końcem stojana wtedy jest regulowanie masą czy stojan ma jeden koniec zmasowany a drugi wyprowadzony na zewnątrz wtedy jest regulowanie prądem.P

  • #9 10 Sty 2007 14:08
    fafiko
    Poziom 9  

    Jedna szczotka jest zmasowana, a druga wyprowadzona na zewnątrz.
    pozdrawiam,
    Maciek

  • #10 10 Sty 2007 15:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    Więc podchodzi każdy regulator z Zuka , C 330 ,126p .P

  • #11 14 Sty 2007 22:33
    fafiko
    Poziom 9  

    No to juz wiem wszystko na 99% :)
    Znalazlem nawet schemat tego regulatora. Tylko nie za bardzo teraz wiem gdzie powinna byc wpieta zarowka kontrolna? Moze ktos ma jakis pomysl i moglby dorysowac na tym schemacie?
    Pozdrawiam
    Maciek

    Alternator w tz-4k-14. Jak powinien być podłączony?

  • #12 16 Sty 2007 15:56
    viper555
    spec od auto-elektro

    Kontrolka jedną strona jest podłączona do zasilania po zapłonie a drugi koniec do regulatora do styku 16 , z tym że na rysunku jest pokazany układ regulujący masą czyli odwrotny do twojego.P

  • #13 13 Lut 2009 18:18
    baciar44
    Poziom 9  

    Witam ja mam problemik polegający na tym iż mam alternator , a ten regulator to mam zepsuty i chcę go zamienić na jakiś inny. Czy ktoś wie czy da się podpiąć regulator z np.c-330 i jak to zrobić w oparciu jak powyżej opisane zostały symbole na alternatorze .Proszę o pomoc.:cry:

  • #14 23 Maj 2010 18:29
    baciar44
    Poziom 9  

    W tym owym ciągniczku śa dwa rodzaje ładowania
    to znaczy
    1 to pradnica umieszczona z boku silnika obok wydechu
    2 to i tu jest problem czy to prądnica czy alternator który jest umieszczony w środku wentylatora nie jest to jakaś samoróbka ale oryginalny produkt owej czeskiej produkcji kiedy kupiłem ów ciągnik tz k4 14 ładowanie mi już nie działało
    regulator napięcia był ten sam co do prądnicy mimo próby mojej nic nie mogłem zdziałać nie wiem jak to podpiąć może ktoś ma instalację z takim rodzajem ładowania czyli od (wentylatora) Alternator w tz-4k-14. Jak powinien być podłączony?

    Moderowany przez Błażej:

    Wątki scaliłem. Po co zakładasz kolejny wątek, skoro już raz o tym pisałeś?

  • #15 23 Maj 2010 18:44
    brawoleon
    Poziom 11  

    Mam cos takowego i w obudowie wentylatora jest alternator takiej samej budowy i mocy co skoda 105-130 tylko nie pamiętam jakiej mocy i regulator oryginał jest taki w aluminiowej obudowie

    Dodano po 1 [minuty]:

    bardzo podobny do regulatora prądnicy

  • #17 23 Maj 2010 20:17
    baciar44
    Poziom 9  

    no właśnie skoro regulator napięcia jest podobny do regulatora prądnicy
    to jak to odróżnić możesz podać jakie masz oznaczenia bo przecież coś musi być oznakowane by rozróżnić .przy moim jest u mnie taki regulator jak mówisz w aluminiowej obudowie ale no właśnie wiem że ciągnik wcześniej miał prądnice lecz poprzedni właściciel uszkodził mocowanie do niego i zakupił alternator czy mu to chodziło nie wiem wiadomo każdy sprzedający mówi że jest ok.ale skoro regulatory napięcia jak do prądnicy tak alternatora są podobne to może mam nie taki co trzeba

  • #18 23 Maj 2010 21:23
    brawoleon
    Poziom 11  

    mam założony polski ERNA jutro wrzucę coś na temat schematu dokładnego połączenia

  • #19 23 Maj 2010 21:43
    baciar44
    Poziom 9  

    to fajnie poczekam do jutra na pewno by mi to ułatwiło podpięcie

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME