Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Canon Pixma ip 1500 reset pampersa

Promes 16 Cze 2017 15:10 76620 54
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #32
    leeart

    Poziom 34  
    To miganie diody to 8 x pomarańczowo-zielony i 1x zielony, czy 8 x pomarańczowy i 1 x zielony?
    W przypadku pierwszym masz uszkodzoną płytę główną lub głowice (albo to i to naraz). Zresztą jak pisał kolega wyżej. Tu iptool nic nie pomoże. Jeżeli masz wszystko zjarane to przekładanie do drugiej drukarki nic Ci nie pomoże.
    Czy jak iptool uruchamiasz to masz drukarkę w trybie serwisowym? A czy możesz z czytać informacje z Epromu?
  • #33
    malina555
    Poziom 14  
    To miganie to 8x na przemian pomarańczowy i zielony, w iptools mogę odczytać tylko device id, eeprom information nie działa tzn. program się zawiesza. Zamówiłem u chińczyka nową głowicę i obawiam się ją zamontować żeby jej nie spalić. W tej drukarce która pokazuje błąd 5200 nie można odczytać ee-promu bo nie da się skasować błędu, a w tej drugiej gdzie jest błąd pampersa po jego skasowaniu że tak powiem na krótko tzn. kombinacją przycisków gdy diody nie migają to można odczytać info z ee-promu
  • #34
    leeart

    Poziom 34  
    Po wyjęciu głowicy powinien dać się przeczytać eprom, oczywiście po wcześniejszym wejściu w tryb serwisowy. Uruchomiona drukarka bez głowicy wskazuje błąd operatora a nie błąd serwisowy.
    5 times LED Blinking in Orange -Print head not installed or failure has occurred in the print head.
  • #36
    leeart

    Poziom 34  
    Kombinacją klawiszy, wówczas komputer wykryje inną drukarkę. Należy ponownie zainstalować sterownik i sprawdzić port. W programie iptool ustawiamy port nowej drukarki. To jeszcze tego nie zrobiłeś?
  • #38
    leeart

    Poziom 34  
    Widzę, że kolega umie pisać, to i pewnie czytać. Gorzej chyba z wyszukiwaniem. Na pierwszej stronie w tym temacie jest napisane. Myślisz, że po co ludzie piszą? Na pw wysyłam Ci serwisówkę.
  • #39
    malina555
    Poziom 14  
    Jeżeli kolega ma na myśli procedurę opisaną przez kolegę "porab3" to u mnie nie działa albo źle coś robię. Po włączeniu drukarki bez głowicy od razu migają diody na przemian 8 razy. Robię tak jak jest napisane w poradzie tzn. przy odłączonym kablu od zasilacza naciskam i trzymam przycisk Wł. podłączam zasilacz , świeci dioda zielona, naciskam 2 razy resume puszczam oba i jest dyskoteka ( pomarańczowy- zielony).
  • #40
    leeart

    Poziom 34  
    Jeżeli masz błąd serwisowy to nie wejdziesz w tryb serwisowy, sprawdź to w serwisówce którą Ci wysłałem
  • #45
    asziatko
    Poziom 21  
    @leeart aktualnie nie mam podłączonej drukarki Pixma ip 1500, ale z tego co pamiętam to migała jedna dioda na pomarańczowo/żółto i pojawiał się taki błąd jak

    Canon Pixma ip 1500 reset pampersa

    .

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #46
    malina555
    Poziom 14  
    Wolne tłumaczenie z serwisówki - Błąd połączenia serwisowego (LED miga
    w kolorze pomarańczowym i zielonym na przemian) nie ważne ile razy to oznacza - "Wymień drukarkę to jest błąd krytyczny "
  • #47
    leeart

    Poziom 34  
    Czasami można naprawić- po prostu do tych drukarek Canon dawał minimalne wsparcie techniczne. Wszystkie naprawy gwarancyjne odbywały się na zasadzie wymiany na drugą.
    Czyszczenie enkodera, naprawa sprzęgła podajnika, smarowanie i czyszczenie prowadnic, to można zrobić samemu, mimo że drukarka miga błędem krytycznym.
  • #48
    asziatko
    Poziom 21  
    @malina555 czyli jak by nie było drukarka i tak nadaje się do utylizacji?.

    @leeart przyznam Ci się że ta drukarka służyła mi 9 lat, jeszcze ją w liceum na maturę kupiłem :). Tusze miała za parę groszy, czarny coś 9 zł kolor 12 zł jak kupowałem ostatnio nim pokazała błąd.

    I przyznam że było tania w ekspatriacji i dla tego ciężko mi było się z nią rozstać ale musiałem ale chętnie bym ją zreanimował jak by się tylko dało.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #49
    malina555
    Poziom 14  
    Teraz mam trzy takie drukarki. W dwóch jest błąd krytyczny, trzecia nie pokazuje żadnego błędu ale nic nie drukuje. Nowe tusze, podmieniłem karetkę, założyłem głowicę która chociaż częściowo coś drukowała tzn. co drugą linię, zero reakcji. Ręce mi już opadły. Mam HP-ka stał nie używany ze dwa miesiące, podłączam do kompa i wszystko działa. Tego IP 1500 dała mi koleżanka żebym spróbował go zreanimować. Jestem teraz w kropce.
  • #50
    asziatko
    Poziom 21  
    @malina555 coś mi się widzi że CANON IP 1500 nie da się zreanimować, póki działa, funkcjonuje to jest OK jak już wyrzuci błąd to jest utylizacja. Chyba że ktoś jeszcze zna możliwość i sposób na to żeby "postawić" te drukarki do funkcjonalności.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #51
    malina555
    Poziom 14  
    @asziatko w temacie drukarek to specem jest kolega @leeart . No widzisz starałem się jak mogłem zważywszy na moje pseudo-kwalifikacje względem naprawy drukarek i nie wyszło. Z jednej danej mi do naprawy zrobiły się trzy i żadna nie działa, kupiłem głowicę, wydałem kasę i brak efektu. Na domiar złego tak która nie zgłaszała żadnego błędu ale wypluwała puste kartki spaliła mi dobrą głowicę.
  • #52
    asziatko
    Poziom 21  
    @malina555 przyznam że liczyłem że może Ci się uda opanować sprawę i wskrzesisz drukarkę do życia. Ale póki co padło wszystko.

    Czy dalej jest jak było u Ciebie @malina555?.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #53
    malina555
    Poziom 14  
    @asziatko nic się nie zmieniło nie będę kupował następnego złoma, to pewnie jest wina elektroniki na płycie głównej, w miejscu parkowania głowicy nie powinno dochodzić do dysz żadne napięcie a nawet gdyby to nie takie, które spowoduje ich spalenie. Tak jak wcześniej było napisane, zepsuta głowica może uszkodzić płytę i na odwrót, walnięta płyta uziemi dobrą głowicę, chociaż w moim ostatnim przypadku płyta wydawała się sprawna, nie było żadnych błędów ale podczas próby wydruku wypluwało puste kartki wiec dopełniłem tusze i wtedy z głowicy poszły dymy. Jak podał kolega @leeart w serwisie nie mieli części zapasowych, naprawa ograniczała się do do wymiany uszkodzonej drukarki na nową.
  • #54
    asziatko
    Poziom 21  
    @malina555 nie co się mija już cel i sens kupowanie następnego dawcy czy części jak już i tak płyta główna mówi pa pa.

    Tym bardziej że nawet już serwis nie naprawiał tylko wymieniał XY lat temu sprzęt na nowy.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #55
    malina555
    Poziom 14  
    @asziatko w sumie nie jest to takie drogie jakieś 30 - 40 zł. z przesyłką mogłaby sie trafić ze sprawną płytą główną tylko zamienić głowice ale nie mam już co zamienić. Dziwna rzecz, z głowicy poszły dymy a drukarka nie zgłasza błędu przegrzania.