Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

406 HDI nie zapala, rozrusznik kręci, pompa paliwowa pracuje.

hylos 30 Maj 2006 08:13 5006 21
  • #1 30 Maj 2006 08:13
    hylos
    Poziom 12  

    Witam,

    problem:
    406 HDI 110km, rocznik 2000, przebieg 360 000. Samochod dzis rano nie odpalil, rozrusznik kreci, pompa paliwowa pracuje ( chyba pracuje bo po przekreceniu kluczyka slychac szum-brzęczenie z komory silnika )

    Moje przypuszczenia:
    1. mam dziurawy koncowy tlumik - moze cos sie posypalo i jest zatkany ? - jak to mozna sprawdzic
    2. wlalem jakies 100 km temu shell v-power diesel - moze wtryskiwacze są "za bardzo" przeczyszczone i teraz nieszczelne po tym "cudzie" rafinerii ?
    3. moze wilgoć coś zrobila ? w koncu od kilku dni pada

    lub cos innego ???

    pozdrawiam
    irek

    0 21
  • #2 30 Maj 2006 18:01
    trabicek
    Poziom 13  

    Trochę więcej szczegółów by się przydało: czy w ogóle łapie czy zupełnie cisza.
    A jak tam świece żarowe, kontrolka się zaświeca, słychać pyknięcie przekaźnika?

    0
  • #3 30 Maj 2006 19:33
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    do diagnosty trzeba go zapedzic bo sądząc po poscie sam nie zrobisz

    0
  • #4 30 Maj 2006 20:05
    hybryda 2000
    Poziom 14  

    kup samostart lub do czyszczenia hamulcow i wtrysnij do kolektora dolotowego ale nie na przeplywomierz bo go zniszczysz jesli zapali a drugi raz znowu nie wtryski do sprawdzenia w jakims autoryzowanym boschu malo firm ma sprzet do tego i to na poczatek opowiedz wiecej o kotrolkach na zegarach przed usterka to wazne

    0
  • #5 30 Maj 2006 21:16
    vymiathatch
    Poziom 31  

    psiknij plaka do cylindra i przekrec jak zalapie to juz jedna mechaniczna usterke wyeliminujesz

    0
  • #6 30 Maj 2006 21:25
    quattro
    Poziom 13  

    Witaj
    żadnych samostartów plaków i innych uszlachwtniaczy NIE
    sprawdz czy dochodzi zasilanie do świec żarowych , tłumik nie ma znaczenia paliwo leprze terz
    , sprawdz jeszcze czy nie spadł kabelek do elektro zaworupaliwa - lecz z tego co piszeż to świece żarowe
    pozdrawiam Seba

    -1
  • #7 30 Maj 2006 21:57
    hylos
    Poziom 12  

    Witam,

    a wiec tak, rano przed praca nie mialem czasu sprawdzic co z nim jest. teraz wiem troche wiecej.
    Kontrolki swieca sie tak jak powinny ( od swiec tez ), paliwo dochodzi do wtryskiwaczy. Swiece sprawdzilem, sa ok (rozumiem ze swieca jak kazdy "drut oporowy" ma swoja opornosc kilku omow i jedyną usterka moze byc spalona spirala ?)

    pyt.
    swiece sprawdzilem, ale czy kontrolka od swiec na desce rozdzielczej zapala sie tylko wtedy gdy napiecie jst rzeczywiscie podane na swiece ? czy moze byc tak ze kontrolka swieci a napiecia brak ? - bo takiego przypadku nie sprawdzilem

    ps
    druga moja uwaga. tym samochodem znacznie czesciej jezdzi zona, ktora twierdzi ze ostatnio samochod troche stracil temperamentu ( to tylko subiektywne wrazenie ) - moze to naprowadzi kogos

    Irek

    0
  • #8 30 Maj 2006 22:20
    trabicek
    Poziom 13  

    Dla mnie dziwne, skoro pipszesz że paliwo dochodzi, świece grzeją to może sprawdź jeszcze układ dolotowy - może filtr powietrza jest zapchany (skoro auto przymulało).
    A jeśli nie to proponuję zrobić diagnostykę.

    0
  • #9 30 Maj 2006 22:51
    hylos
    Poziom 12  

    aha, zapomnialem dodac ze podczas krecenia rozrusznikiem od czasu do czasu jakby miał zalapac, ale nie odpalal

    0
  • #10 30 Maj 2006 23:00
    stik4
    Poziom 2  

    Miałem podobny problem i u mnie był zepsuty sterownik pompy który znajduje się w środku komputera sterującego silnikiem Grabowski z warszawy mi to zrobił

    0
  • #11 30 Maj 2006 23:12
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    ok widze ze sam sie zabierasz wiec postaram sie ci pomóc
    1sprawdz błedy w sterowniku
    2zobacz czy rosnie cisnienie w listwie podczas krecenia
    sprawdz wtryskiwacze na przelewach
    wymień na wszelki wypadek uszczelniacze na zaworze ciścnienia listwy

    0
  • #12 30 Maj 2006 23:57
    kybernetes
    Poziom 39  

    Witam, najbardziej prawdopodobna przyczyna usterki to "przeciekajacy" wryskiwacz lub - jesli to wtrysk boscha edc15 - regulator wysokiego cisnienia na pompie.

    Zanim zaczniesz sprawdzac inne rzeczy, sprawdz czy masz bezwladnosciowy wylacznik w komorze silnika a jesli tak to wcisnij go mocno i obejrzyj czy wtyczka dobrze siedzi. Zakladam, ze sprawy typu alarm, immobilizer wyeliminowales. Tak samo zakladam, ze akumulator jest naladowany i ma wlasciwe napiecie. Poniewaz sprawdziles, ze pompa w zbiorniku daje cisnienie to:

    a) Sprawdz przelewy z wtryskiwaczy - podczas krecenia rozrusznikiem paliwo powinno sie z nich wydostawac po kropelkach (zaloz cienkie przezroczyste rurki na wyjscia przelewow, tak najlepiej widac), nie powinno lac i wszystkie wtryski powinny cykac mniej wiecej rowno. jesli ktorys z wtryskiwaczy leje - nie pozwala uzyskac odpowiedniego cisnienia na rampie i silnik nie ruszy.

    b) Wykrec regulator wysokiego cisnienia z pompy (od strony przeciwnej do kola napedu pompu, usytuowany osiowo, centralnie) i obejrzyj w dobrym swietle filterek na koncu czy nie jest zatkany np wloskami czy paprochami - oczysc go/wypal zapalniczka itd. sprawdz stan uszczelek na regulatorze - bialej i zielonej - uszkodzenie zielonego oringa powoduje ze nie wytworzy sie odpowiednie cisnienie do rozruchu silnika

    c) Mozesz jeszcze sprawdzic czujnik polozenia walka na glowicy.

    d) W silniku HDi swiece zarowe nie maja przy temperaturach dodatnich wielkiego wplywu na rozruch silnika bo HDI to silnik z wtryskiem bezposrednim. Jak jest cieplo to w ogole nie ma tam podgrzewania wstepnego (tylko dogrzewanie po rozruchu, podczas pracy silnika)

    pozdrawiam

    0
  • #13 31 Maj 2006 08:47
    hylos
    Poziom 12  

    Jacek79 napisał:
    ok widze ze sam sie zabierasz wiec postaram sie ci pomóc
    1sprawdz błedy w sterowniku
    2zobacz czy rosnie cisnienie w listwie podczas krecenia
    sprawdz wtryskiwacze na przelewach
    wymień na wszelki wypadek uszczelniacze na zaworze ciścnienia listwy


    witam i dzieki za zaangażowanie :) ale mysle ze z moim zapleczem garazowym nie poradze sobie - jestem w trakcie robienia interfejsu na elm327. cisnienia tak duzego tez nie mam czym sprawdzic

    irek

    0
  • #14 31 Maj 2006 18:19
    hylos
    Poziom 12  

    kybernetes napisał:
    Witam, najbardziej prawdopodobna przyczyna usterki to "przeciekajacy" wryskiwacz lub - jesli to wtrysk boscha edc15 - regulator wysokiego cisnienia na pompie.

    Zanim zaczniesz sprawdzac inne rzeczy, sprawdz czy masz bezwladnosciowy wylacznik w komorze silnika a jesli tak to wcisnij go mocno i obejrzyj czy wtyczka dobrze siedzi. Zakladam, ze sprawy typu alarm, immobilizer wyeliminowales. Tak samo zakladam, ze akumulator jest naladowany i ma wlasciwe napiecie. Poniewaz sprawdziles, ze pompa w zbiorniku daje cisnienie to:



    Witam,
    alarm akurat nic u mnie nie ma wspolnego z odpalaniem, akumulator jest ok - kreci jak szalony, ale zastanawiam sie nad immobilizerem - jak go sprawdzic bez podlaczania pod komputer ?

    Irek

    0
  • #15 31 Maj 2006 18:52
    hybryda 2000
    Poziom 14  

    nie zartowalem mysle ze masz problem z osiagnieciem cisnienia do zgody ecm na odpalenie elektryczne wtryskiwaczy a jesli choc jeden przelewa gora mozesz miec swoje objawy propozycja oceny wtryskiwaczy na rozruszniku jest malo efektywna dla kogos kto robi to pirwszy raz jesli nie odpali po samostarcie to kontrola regulatora jak najbardziej

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jak jest problem z immo to na zegarach w dolny lewym rogu zapala sie kluczyk pomaranczowy

    0
  • #16 31 Maj 2006 20:07
    vymiathatch
    Poziom 31  

    a na orezadzie czasem nie jezdzisz? czy nie miales czasem problemu ze zgaszeniem silnika tzn nie gasl ze 2 sek po przekreceniu kluczyka?

    0
  • #17 31 Maj 2006 20:30
    hylos
    Poziom 12  

    vymiathatch napisał:
    a na orezadzie czasem nie jezdzisz? czy nie miales czasem problemu ze zgaszeniem silnika tzn nie gasl ze 2 sek po przekreceniu kluczyka?


    na opale nie jezdze, tankuje wylacznie na shellu. a problemow ze zgaszeniem silnika tez nie mialem

    Dodano po 8 [minuty]:

    hybryda 2000 napisał:
    nie zartowalem mysle ze masz problem z osiagnieciem cisnienia do zgody ecm na odpalenie elektryczne wtryskiwaczy a jesli choc jeden przelewa gora mozesz miec swoje objawy propozycja oceny wtryskiwaczy na rozruszniku jest malo efektywna dla kogos kto robi to pirwszy raz jesli nie odpali po samostarcie to kontrola regulatora jak najbardziej

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jak jest problem z immo to na zegarach w dolny lewym rogu zapala sie kluczyk pomaranczowy


    immo juz sprawdzilem, na pewno jest ok, generalnie "na nosa" stawiam na wtryskiwacze. Czy wtryskiwacze halasuja pod koniec swego zycia ? Wydaje mi sie ze ostatnio slyszalem dziwny dzwiek z okolic wtryskiwaczy podczas pracy silnika na biegu jalowym ( nie byl to metaliczny dzwiek, ale raczej jakby stukajacy plastik o metal - szukalem tego dzwieku ale nie znalazlem zrodla ). Generalnie na piatek planuje hol do warsztatu i licze sie z uszczupleniem portfela o ok 1400 zl ( tyle chyba zaplace za wtryskiwacze ? )

    0
  • #18 31 Maj 2006 21:40
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    tak czytam i wydaje mi sie ze taniej bedzie podjechac do kogoś na diagnostyke niż stracic mnustwo czasu i nadarmo wymieniac cześci.

    0
  • #19 31 Maj 2006 22:19
    camel09
    Poziom 19  

    mialem taki przypadek z HDI w C4. coraz słabszy i nie zapalił. okazalo sie że gość dolał benzynki zamiast ON. zapytaj żony co nalała.
    no ale nie wszyscy muszą mieć to samo bo by było smutno!!
    pozdrooo

    0
  • #20 01 Cze 2006 08:13
    vauer6
    Poziom 17  

    Moim zdaniem pompa niskiego cisnienia w zbiorniku,jak czasami lapie-pewnie po dluzszym kreceniu.
    samemu nic nie zrobisz,najlepiej pod komputer podpiac.Jedynie mozesz sprawdzic cisnienie paliwa(niskie)ale to tez trzeba miec manometr najlepiej.

    0
  • #21 01 Cze 2006 19:11
    andrzej1982
    Poziom 17  

    Z manometrem nie ma problemu przecież. Znajdziesz go w każdym sklepie z pneumatyką. Przy benzyniakach wystarczy od wody.
    Nie wiem jaki ma wpływ paliwo na takie manometry ale nie powinno się nic stać. Koszt manometru około 30 - 40 zł do tego trochę węży i jeden trójnik, parę opasek i gotowe.

    0
  • #22 13 Lut 2007 22:35
    hylos
    Poziom 12  

    Witam,

    staram sie pozamykac wszystkie moje zaczete posty :)

    Problem w moim samochodzie byl z pompa paliwa w zbiorniku tzw pompa niskiego cisnienia. Pompa miala starty komutator ( dziwne ze zamiast szczotek starl sie komutator ). W czasie sprawdzania pompa niby dawala paliwo i dlatego szukalem dalej, ale potem sie okazalo ze pracowala "skokami" - raz zaskoczyla, potem znow stop

    dobrze ze sie skonczylo tylko na jej wymianie - 250 zł

    pozdrawiam

    0