Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawór EGR w silnikach VW 1,9 TD AAZ i ABL. Jak sprawdzić czy działają?

30 Maj 2006 10:03 11942 7
  • Poziom 10  
    Witam!

    Poszukuje informacji na temat działania zaworu EGR w silnikach VW 1,9TD AAZ i ABL, jak najprościej sprawdzić czy działają, ponieważ zauważyłem że u mnie te zawory nic sie nie ruszają, niezależnie od obrotów silnika. Na złącze elektrozaworu sterującego podcisnieniem nie dochodzi żadne napięcie, w jakiej pozycji zawór jest otwarty a w jakiej zamknięty?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu,
    sam zawór EGR sprawdza się popmpką podciśnienia,
    zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych
    (niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
  • Poziom 10  
    No to fajnie, bo już myślałem że jest otwarty na stałe :)
  • Spec od samochodów
    jak by był otwarty na stałe to by zaświeciła kontrolka awarii wtrysku
  • Poziom 10  
    O ile się orientuje w tych autach z elektroniki to tylko radio :)
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    ręczną pompką podciśnieniową możesz go wysterować , a wakuometrem sprawdz czy dochodzi podcisnienie (odpowiednie) do zaworu
  • Poziom 32  
    snajper_80 napisał:
    O ile się orientuje w tych autach z elektroniki to tylko radio :)



    ale dałem d, to święta racja
  • Poziom 10  
    Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest pewnie mniejszym złem :) moze zablokować to na stałe? Ponadto w silniku ABL (VW T4) jest jakiś czujnik na lince gazu oprócz tego stycznika na pompie, może ktoś ma jakis schemat jak to ma być właściwie podłączone? i jest tam jakiś rozbudowany przekażnik świec żarowych do którego jest podłączony m.in. zawór od podciśnienia ERG, a w zasadzie chyba jego (-). Rozumiem że podanie napięcia na cewkę elektrozaworu powoduje jego zadziałanie i puszcza podciśnienie na ERG, czyli wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, przy wyższych prędkościach silnika, prąd jest wyłączany. Dobrze kombinuje?