Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Miernik AFR na układzie pic 16f84.

gumowaty 30 Maj 2006 12:46 17515 38
  • #2 30 Maj 2006 13:27
    adams40
    Poziom 11  

    do czego służy ten miernik??

  • #3 30 Maj 2006 17:43
    MaLy_RaDeK
    Poziom 14  

    AFR (Air-Fuel Ratio) - miernik składu mieszanki czyli stosunku ilosci powietrza do paliwa :)

  • #4 30 Maj 2006 19:47
    misiekINblue
    Poziom 10  

    czyli jest to taki wakuometr? a czy podejdzie do malucha i jaki jest mniej więcej koszt układu??

  • #5 30 Maj 2006 20:03
    Roli
    Poziom 26  

    Wakuometr mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym, a miernik AFR (air fuel ratio) mierzy stosunek paliwa do powietrza.

  • #6 30 Maj 2006 21:34
    misiekINblue
    Poziom 10  

    a co mi z tego że będe wiedział jaki mam stosunek powietrza do paliwa ?? nie czaje

  • #8 30 Maj 2006 21:50
    DOHC
    Poziom 19  

    podstawowe pytanie , jakie szacunkowe koszty takiej zabaweczki ??

  • #9 31 Maj 2006 18:53
    Roli
    Poziom 26  

    No właśnie, jakie koszta.

    P.S. Jak otworzyć pliki .asm i ten drugi ???

  • #10 31 Maj 2006 20:22
    gumowaty
    Poziom 10  

    czesci w sklepie wyszly mnie 55zl, pbc to moj projekt. te pliki to wsady do pick'a ( potrzebny programator )

  • #11 31 Maj 2006 20:25
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Jakiego uzywasz czujnika cisnienia?

  • #12 31 Maj 2006 20:36
    Roli
    Poziom 26  

    Czegoś tu nie łapie, po co do AFR-u jest czujnik ciśnienia, bo chyba po nic. I jeszcze jedno pytanko z mojej strony, jakiej sondy używasz ???

  • #13 01 Cze 2006 13:31
    gumowaty
    Poziom 10  

    afr nie ma nic wspolnego z map, sygnal jest pobierany z sondy lambda, wsad jest zrobiony pod bosh lsm11, ale jak korzystam z orginalnej hondowskiej sondy i wskazanie calkiem poprawne

  • #14 01 Cze 2006 15:06
    DOHC
    Poziom 19  

    o ile wiem to sondy dzieli sie przedewszystkim na szerokopasmowe i waskopasmowe waskopasmowe zakres napiec 0-1V szerokopasmowe 0-5V (sa jeszcze podgrzewane itp ale to juz inna sprawa) i charakterystyka jest niezalezna od producenta albo bardzo zblizona dla kazdego producenta

  • #15 22 Kwi 2007 19:33
    arczix
    Poziom 10  

    Witam
    ma ktoś może schemat płytki montażowej tego urządzenia ??? przedstawionego wyżej

  • #16 27 Cze 2007 14:58
    sutores
    Poziom 10  

    Dysponuje ktos schematem do wydruku potrzebnym do zrobienia płytki????
    jesli tak to prosze o podesłanie

  • #17 25 Paź 2009 12:05
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany

    A coś bez programowania. Mam sondę 0-1 Ford PROBE no ale jakoś to programowanie mnie martwi

  • #18 25 Paź 2009 12:18
    Usunięty
  • #19 11 Lis 2009 19:41
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany

    No właśnie nie wiem po co to komu i na co. To jest tylko podgląd tej mieszanki i może ktoś sobie ustawi jak może, ale mój silnik jest praktycznie bezobsługowy (FORD PROBE 2,2 Turbo benzyna) nawet nie ma śrubki do regulacji biegu jałowego. Mam coś niby od składu mieszanki.

    Dlatego gdy zwiększę ciśnienie doładowania turbiną to komp sam to wychwyci przepływką i poda więcej paliwa aby skład był poprawny a nam to chyba tylko dla picu potrzebne. Ale z drugiej strony mógłbym ustawić tak mieszankę aby mi odpowiadało i moc i spalanie wiedząc na jakich ustawieniach to było a tak to na oko mogę jechać.

    Po prostu chcę dodać wskaźnik doładowania do auta bo fabryczny to podobno badziew, a gdy zwiększę doładowanie turbiny to nie mogę też przesadzić przecież bo wysadzę uszczelkę pod głowicą. I myślałem jaki dać jeszcze wskaźnik gdyż tyko jeden to lipa i lepiej mieć 3 jakieś.

  • #20 13 Lis 2009 20:44
    AdamWro
    Poziom 18  

    Adrian źle myślisz. Nie możesz sobie regulować jak chcesz ciśnienia doładowania. Słyszałeś kiedyś o spalaniu stukowym? Wiesz że zwiększając znacznie doładowanie musisz obniżyć ciśnienie sprężania? To że zwiększysz ciśnienie nie znaczy że ecu od razu zwiększa ilość paliwa- zgoda, tak robi ale w pewnych granicach. Ecu korzysta z wgranych map i tyle. W samochodach sportowych montują właśnie wskaźniki AFR. 14,7- to co jest na zdjęciu to mieszanka optymalna (stechiometryczna) co odpowiada współczynnikowi lambda=1. W sytuacji sondy 1 voltowej jest to 0,5V. Jeśli AFR rośnie (lambda maleje) oznacza to ubogą mieszankę a co za tym idzie wysoką temperaturę spalin. Widząc takie zjawisko kierowca wie że coś się dzieje nie tak (np nie wyrabia system paliwowy lub ciśnienie turbo jest za duże). Sam używam takiego wskaźnika (wyskalowanego w lambda) do regulacji instalacji gazowych 2 gen.

  • #21 13 Lis 2009 23:33
    standartenfuhrer
    Poziom 12  

    owik napisał:
    Czemu to coś ma służyć?


    Normalnemu "Jankowi" do niczego to niepotrzebne, ale jak się coś kombinuje przy silniku (szczególnie doładowanym) to informacja o aktualnym składzie mieszanki to podstawa.

    Jedni zakładają w samochodzie "tube mega bassss - 1500WATT", a inni chcą wiedzieć czym odżywiają silnik :D

    Szkoda tylko że nie jest to niezależny kontroler szerokopasmówki...

  • #22 13 Lis 2009 23:41
    Usunięty
  • #23 14 Lis 2009 03:34
    standartenfuhrer
    Poziom 12  

    owik napisał:
    Wybacz, jak się coś kombinuje w silniku i ma się o tym pojęcie, to się nie zakłada wyświetlacza AFR w środku. Bo żeby kombinować, to trzeba mieć sprzęt a nie robić wiejski tuning. Jaki czas reakcji ma to cudo? Z czego bierze sygnał? Zastanów się zanim odpiszesz.


    Cały czas myślałem że ten wskaźnik opiera się na sygnale napięciowym podebranym gdzieś z szerokopasmówki....
    A LSM11 to wąskopamówka "z rozszerzonym zakresem". Także masz racje ! To żaden pomiar AFR, tylko zabawa...

  • #24 14 Lis 2009 09:07
    AdamWro
    Poziom 18  

    Owik jak ktoś chce mieć szybki pomiar i odczyt tego co się dzieje w i za cylindrami to montuje wskaźnik EGT. To wychwyci nawet nieprawidłowości w jednym garze czego AFR nie da rady zrobić.

  • #25 14 Lis 2009 09:49
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    owik napisał:
    Wybacz, jak się coś kombinuje w silniku i ma się o tym pojęcie, to się nie zakłada wyświetlacza AFR w środku. Bo żeby kombinować, to trzeba mieć sprzęt a nie robić wiejski tuning. Jaki czas reakcji ma to cudo? Z czego bierze sygnał? Zastanów się zanim odpiszesz.

    Niektórzy lubią takie gadżety, co w tym złego? Przydać się może do regulacji instalacji gazowej pierwszej generacji, jak ktoś takową posiada i lubi przy niej kręcić ;)

  • #26 16 Lis 2009 14:48
    marcinlog
    Poziom 2  

    Panowie panowie strojąc silnik na EGT to se można tylko tłoki popalić . Podjedźcie do jakiegokolwiek człowieka który zajmuje się strojeniem silników i powie wam że podstawowym parametrem jest AFR !!! EGT jest niedokładne i może służyć jako pomocniczy miernik.

  • #27 17 Lis 2009 12:43
    AdamWro
    Poziom 18  

    A kto mówił o strojeniu na podstawie EGT?

  • #28 17 Lis 2009 13:02
    Usunięty
  • #29 17 Lis 2009 19:28
    marcinlog
    Poziom 2  

    Taa wpadłem jak burza hehe ludzie ludzie szczerze mówiąc to róbcie jak chcecie ale z tą wypowiedzią się nie zgadzam

    AdamWro napisał:
    Owik jak ktoś chce mieć szybki pomiar i odczyt tego co się dzieje w i za cylindrami to montuje wskaźnik EGT. To wychwyci nawet nieprawidłowości w jednym garze czego AFR nie da rady zrobić.


    Trochę w tym siedzę i poprostu ta wypowiedź zwróciła moją uwagę

  • #30 18 Lis 2009 17:34
    AdamWro
    Poziom 18  

    Znajomy jeszcze ze studiów zajmuje się głównie nissanami. Kupuje, przerabia, swapuje. W 200SX miał silnik skyline'a RB25DET. Chyba zdrowo ponad 300KM (mówił że to tak na początek taka moc). W środku siedział wskaźnik EGT, na moje pytanie dlaczego odpowiedział to co napisałem tu. Chłopak naprawdę zna się na rzeczy. Wcześniejszego 200SX-a z seryjnym silnikiem 2,0 miał zestrojonego na 380KM i wszystko działało jak należy. Aha i wcale nie napisałem że stroi na EGT, tylko że obserwuje podczas użytkowania.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson