Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane -immobilaizer

tel-fan 08 Cze 2003 14:49 8513 12
  • #1 08 Cze 2003 14:49
    tel-fan
    Poziom 14  

    witam!

    Temtat był już poruszany ale z tego co przeglądałem archiwum żadne konkretne (rozwiązujące mój problem) odpowiedzi nie padły to tez pytam..

    Jestem posiadaczem renault Megane 97r(pierwsza wersja-farycznie zamontowany centralny i alarm)

    Moze opisze całą sytuacje w jakiej uszkodził sie pilot tak bedzie łatwiej.
    Wiec jakieś 3 dni wstecz chce otworzyć auto( nie zwrociłem uwagi! było już otwarte a drzwi były uchylone)tym własnie sposobem zamiast otworzyć, zamkłem je a jako ze drzwi były uchylone alarm nie chciał sie zabroić(bo mam czujniki w przednich drzwiach) to tez zaczął pikac( procedura jest taka ze pika około 20sek informując ze sie nie zazbroił a pozniej zaczyna wyć juz alarm) wiec po tych 20 sek zaczął wyć alarm! wyłaczyłem alarm z kluczyka. wsiadam do auta widze na tablicy ze mruga LED sygnalizujący zazbrojenie( zawsze po wyjeciu ze stacyjki kluczyka na chwile dłuższa niż 1 min samoczynnie sie zazbraja- wtedy nalezy zamknąc i otworzyc drzwi z kluczyka i powinno byc OK!) to tez bedąc juz w aucie i widząc ta sygnalizacje zamykam i otwieram drzwi z pilota zdziwiony widze ze LED cały czas mruga wiec powtarzam jeszcze raz procedure nadal nic i jeszcze raz wreszcie LED gasnie a ja moge odpalic auto. Dojechałem do celu chce zamknąc auto - od tego momentu pilot który mam w kluczyku nie działa.

    Zapasowy kluczyk zadziałał od razu, zresztą obecnie go uzywam wiec
    odpiornik IR raczej mozna wykluczyć.
    W tym pierwszym nie działającym kluczyku wymieniłem baterie ale nadal nie działa!! (LED który jest w kluczyku zapala sie na chwile i gasnie wiec niby OK)
    Nie wiem czy to fizyczne uszkodzenie kluzyka czy raczej sie wylogował z systemu a tym smamym ma to związek z tym dziwnym zachowaniem przed jego "ostatnimi chwilami"..? Czy ktoś zna procedure logowania?
    Fizycznie w samym pilocie jest scalak jakiś SMD oraz kilka lementow dyskretnych.
    Jak sprawdzić czy taki pilot nadaje? chyba kabera cos takiego wychwyce?

    Pozdrawiam i dzieki za ewentuana pomoc!

    -1 12
  • #2 14 Cze 2003 14:47
    tel-fan
    Poziom 14  

    Witam!

    Ponawiam prośbe bo temat cały czas nie rozwiązany!

    Pozdrowienia!

    0
  • #3 15 Cze 2003 15:38
    Kuba_25
    Poziom 13  

    Sprubój go jeszce raz zalogować.Oto procedura:Po wprowadzeniu kodu awaryjnego dobrego oczywiscie masz okolo 10 sekund na nauczenie 2 kluczkow.
    W tym celu nalezy skierowac pilot na odbiornik i kazdym 3 razy kliknac . Prawidlowe odebranie kodu jest sygnalizowane centralnym zamkiem ( zamkniecie i otwarcie ) . W meganie klika sie 3 razy w innych modelach 2 lub tylko 1 raz. Operacja moze sie nieudawac jesli nadajnik jest za blisko badz za daleko od odbiornika .

    Nie wiem czy to działa.Nie miałem okazji sprawdzić ale może Ci się przyda.

    0
  • #4 15 Cze 2003 16:13
    tel-fan
    Poziom 14  

    Cytat:
    Sprubój go jeszce raz zalogować.Oto procedura:Po wprowadzeniu kodu awaryjnego dobrego oczywiscie masz okolo 10 sekund na nauczenie 2 kluczkow.


    Witam!

    Dziekuje bardzo za zainteresowanie tematem, moze wreszcie coś sie ruszy w tej sprawie..

    Tylko pytanie ajaka jestprocedura wprowadzenia kodu awaryjnego? jaki to dobry kod?

    Pozdrawiam!

    0
  • #5 15 Cze 2003 16:53
    Kuba_25
    Poziom 13  

    Niestety nic wiecej nie mogę Ci pomóc.Procedurę tą znalazłem w sieci. Jest ona do Scenica'94 ale podobno do Megane też będzie działać.
    Powodzenia.

    0
  • #6 16 Cze 2003 06:50
    psenny
    Poziom 14  

    Prawidłowy kod podają przy zakupie samochodu w salonie, niestety w prawie 100% samochodów sprowadzonych z zagranicy kod ten jest nieznany i wtedy jest problem. Spróbuj w serwisie, niekiedy są w stanie zdobyć taki kod po numerze nadwozia (pewnie będzie to kosztowało ale raczej jest to najtańsza droga) będą też znali procedurę wprowadzania kodu. O ile się nie mylę to przekręcasz stacyjkę i czekasz aż dioda mignie tyle razy ile pierwsza cyfra wyłączasz zapłon i każdą cyfrę tak samo.

    0
  • #8 07 Sty 2009 16:03
    wiktor_ivo
    Poziom 2  

    ja rowniez mam pytanie co do immo. moj problem wyglada w ten sposob iz otwierajac auto musze otwierac je normalnie kluczykim iz otwieranie z pilota w ogole nie reaguje a zeby odpalic auto musze za kazdym razem wprowadza kod awaryjnego odpalania....probowałem zaprogramowac kluczyk ta procedura i nawet byłem w salonie jego zaprogramowac lecz i oni rozlozyli rece i powiedzieli ze albo kluczyk (kkoszt okolo 650zl) albo port podczerwieni w uacie (koszt okolo 700) czy pozmoe mi ktos jak to sprawdzic ???? kluczyk wysyła fale podczerwieni gdyz sprawdzałem to za pomoca aparatu w telefonie sa to 2 mrygniecia za kazdym razem..... prosze o pomoccccccccc juz mam dosycccc tak odpalaniaaaaaa autkaaa

    0
  • #9 07 Sty 2009 16:27
    janusz2008
    Poziom 33  

    Udaj siędo elektronika zrobi immo OF założy modół do centrala, będzie połowa tej kwoty.

    0
  • #10 09 Sty 2009 00:54
    bbaattman
    Poziom 15  

    Proponuje rozebrac kluczyk i poprawic wszystkie "luty", działa w 95%. Powodzonka.

    0
  • #11 09 Sty 2009 01:11
    cardiag
    Poziom 30  

    pomogę przy tym sterowniku..

    0
  • #12 12 Sty 2009 13:17
    thomas__1
    Poziom 22  

    Mam podobny problem z megane 1,4 z 98 bez alarmu, który pojawił się nagle. Po otwarciu samochodu pilotem IR i przejechaniu ok. 50 km nie dało się zamknąć samochodu. Co dziwne otwarłem samochód po dłuższej chwili kluczykiem (mechanicznie) i po klikukrotnym wciśnięciu pilota IR zapalił silnik, lecz dioda migała przez całą drogę. W domu próbowałem otworzyć drugim pilotem, który na 95% jest sprawny bo używałem go miesiąc temu, i też nie działa. Słychać bardzo ciche klikanie przekaźnika w okolicach skrzynki bezpiecznikowej ale drzwi się nie otwierają. Silnik czasem zapala ale dioda miga cały czas i nie wiadomo czy immo jest zazbrojony czy nie. Bezpieczniki sprawdzone.

    Przycisk ręcznego otwierania centralnego działa tylko przy włączonym zapłonie. Czy tak ma być bo już nie pamiętam??
    Myślę na początek sprawdzić sterownik centralnego zamka.

    0
  • #13 15 Sty 2009 23:26
    thomas__1
    Poziom 22  

    Poradziłem sobie. Przyczyną był bezpiecznik 60A, który nie przepalił się ale ugniła mu jedna nóżka.

    Teraz dziwi mnie inna rzecz. Gdy włączę radio i otworzę drzwi to zapala się lampka koło lusterka. Gdy zamykam drzwi to lampka przygasa i żarzy do momentu wyłączenia radia - wtedy rozjaśnia się i gaśnie. Przy wyłączonym radiu wszystko jest OK. Czy przyczyną może być słaba masa, bo tylko przychodzi mi na myśl?

    0