Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

szalony prędkościomierz w renault megane

Loccutus 30 May 2006 18:06 5468 6
  • #1
    Loccutus
    Level 14  
    Chodzi o model z 97r. silnik K7M 1.6

    wskazówka prędkościomierza szaleje podczas zmiany prędkości obrotowych silnika. Nawet na postoju potrafi po przegazowaniu silnika skoczyć pod 40km/h

    w czasie jazdy zachowuje sie różnie - czasem wskazuje ok czasem lata po skali jak szalona.

    przeprowadziłem poniższe testy:

    wymontowałem czujnik na skrzyni biegów, połączyłem go z wiertarką i podpiąłem do samochodu z powrotem :
    - w aucie z włączonym zapłonem pokazuje idealnie prędkość bez oscylacji.
    - Po zapaleniu silnika czujnik dalej napędzany wiertarką - szaleństwo zwłaszcza podczas dodawania gazu.

    Nie mam schematu do tego auta i kompletnie nie wiem gdzie i czego szukać....

    wyjąłem zegary - na złączach nie widze śladu korozji ani innych niepokojących symptomów - podejrzewam że chodzi o "coś" w komorze silnika - tylko co ??
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Loccutus
    Level 14  
    Naprawione.

    Przeczyściłęm dokładnie złącza zegarów i jest ok.
  • #5
    Loccutus
    Level 14  
    Uzupełniam post bo wczesniejsza naprawa okazała sie nieskuteczna. To znaczy wyczyściłem złącza zegarów, ale to nie było przyczyną naprawienia usterki - jak mi sie wydawało - choć problemy z prędkościomierzem ustały. Ale po kolei całą historię...

    Wczoraj wieczorem zaczeło się na nowo - wskazówka prędkościomierza wariuje, obrotomierz lata, mało tego nie zawsze startuje po przekręceniu zapłonu pompa paliwowa - tylko zaczyna pyrkotac przekaźnik w skrzynce na błotniku. Jesli już zapali i ruszy to przy depnięciu w gaz auro przerywa i gaśnie....

    Winowajcą okazuje sie rzecz tak banalna że skutecznie doprowadzony dziś rano do furii - momentalnie poprawiło mi humor.

    Zgnity przewód masy (podwójny) - przykręcony do wspornika nad alternatorem. Poprzednio musiałem go jakoś dotknąć co spowodowało "naprawienie zegarów".

    Po odkręceniu od wspornika i założeniu nowego oczka wszystko wraca do normy.
  • #6
    lolek1984
    Level 2  
    Witam!
    Podepnę się pod temat. Też mam taki problem. Podczas jazdy prędkościomierz pokazuje większą prędkość niż jadę dzieje się to tylko gdy obroty silnika są troszkę poniżej 2 000 i 3 000. Przy jeździe na luzie i puszczeniu pedału gazu prędkościomierz pokazuje prawdziwą prędkość. Czasem jak się nagrzeje silnik to znikają objawy i wszystko działa dobrze. Czyściłem wtyczkę przy czujniku niby poprawiło się ale na krótko i kolejne czyszczenie nic nie pomogło. Wymieniłem czujnik i teraz znalazłem na szrocie taką wtyczkę i wymieniłem i dalej jest to samo. Co to może być? Sugerując się tym postem tez poprawiłem połączenie masy na silniku i też nie pomogło. Podejrzewam że to któryś z przewodów do czujnika tylko teraz który wymieniać przewód sygnału czy może zasilające?
  • #7
    Tedij
    Level 16  
    W Renault Megane gnije kostka połączeniowa.
    Ona jest z prawej strony w kącie pod blachą tam gdzie akumulator.
    W takim miejscu musi zgnić.
    Najlepiej ją wyrzucić i polutować przewody na stałe,