Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szalony prędkościomierz w renault megane

Loccutus 30 Maj 2006 18:06 4766 6
  • #1 30 Maj 2006 18:06
    Loccutus
    Poziom 14  

    Chodzi o model z 97r. silnik K7M 1.6

    wskazówka prędkościomierza szaleje podczas zmiany prędkości obrotowych silnika. Nawet na postoju potrafi po przegazowaniu silnika skoczyć pod 40km/h

    w czasie jazdy zachowuje sie różnie - czasem wskazuje ok czasem lata po skali jak szalona.

    przeprowadziłem poniższe testy:

    wymontowałem czujnik na skrzyni biegów, połączyłem go z wiertarką i podpiąłem do samochodu z powrotem :
    - w aucie z włączonym zapłonem pokazuje idealnie prędkość bez oscylacji.
    - Po zapaleniu silnika czujnik dalej napędzany wiertarką - szaleństwo zwłaszcza podczas dodawania gazu.

    Nie mam schematu do tego auta i kompletnie nie wiem gdzie i czego szukać....

    wyjąłem zegary - na złączach nie widze śladu korozji ani innych niepokojących symptomów - podejrzewam że chodzi o "coś" w komorze silnika - tylko co ??

    0 6
  • #2 30 Maj 2006 18:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Maj 2006 18:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 30 Maj 2006 19:03
    Loccutus
    Poziom 14  

    Naprawione.

    Przeczyściłęm dokładnie złącza zegarów i jest ok.

    0
  • #5 01 Cze 2006 13:11
    Loccutus
    Poziom 14  

    Uzupełniam post bo wczesniejsza naprawa okazała sie nieskuteczna. To znaczy wyczyściłem złącza zegarów, ale to nie było przyczyną naprawienia usterki - jak mi sie wydawało - choć problemy z prędkościomierzem ustały. Ale po kolei całą historię...

    Wczoraj wieczorem zaczeło się na nowo - wskazówka prędkościomierza wariuje, obrotomierz lata, mało tego nie zawsze startuje po przekręceniu zapłonu pompa paliwowa - tylko zaczyna pyrkotac przekaźnik w skrzynce na błotniku. Jesli już zapali i ruszy to przy depnięciu w gaz auro przerywa i gaśnie....

    Winowajcą okazuje sie rzecz tak banalna że skutecznie doprowadzony dziś rano do furii - momentalnie poprawiło mi humor.

    Zgnity przewód masy (podwójny) - przykręcony do wspornika nad alternatorem. Poprzednio musiałem go jakoś dotknąć co spowodowało "naprawienie zegarów".

    Po odkręceniu od wspornika i założeniu nowego oczka wszystko wraca do normy.

    0
  • #6 28 Lip 2007 15:46
    lolek1984
    Poziom 2  

    Witam!
    Podepnę się pod temat. Też mam taki problem. Podczas jazdy prędkościomierz pokazuje większą prędkość niż jadę dzieje się to tylko gdy obroty silnika są troszkę poniżej 2 000 i 3 000. Przy jeździe na luzie i puszczeniu pedału gazu prędkościomierz pokazuje prawdziwą prędkość. Czasem jak się nagrzeje silnik to znikają objawy i wszystko działa dobrze. Czyściłem wtyczkę przy czujniku niby poprawiło się ale na krótko i kolejne czyszczenie nic nie pomogło. Wymieniłem czujnik i teraz znalazłem na szrocie taką wtyczkę i wymieniłem i dalej jest to samo. Co to może być? Sugerując się tym postem tez poprawiłem połączenie masy na silniku i też nie pomogło. Podejrzewam że to któryś z przewodów do czujnika tylko teraz który wymieniać przewód sygnału czy może zasilające?

    2
  • #7 25 Sie 2007 00:35
    Tedij
    Poziom 16  

    W Renault Megane gnije kostka połączeniowa.
    Ona jest z prawej strony w kącie pod blachą tam gdzie akumulator.
    W takim miejscu musi zgnić.
    Najlepiej ją wyrzucić i polutować przewody na stałe,

    1