Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus HB 2004 JAk zmienic swiatla ameryk. na europej.?

31 Maj 2006 11:33 3264 7
  • Poziom 10  
    Witajcie!
    Mianowicie mam auto (focusa 2004 3 drzwi zx3) sprowadzone z usa, i nie moge z oczywistych wzgledow przejsc przegladu bo swiatla tylnych migaczy sa czerwone. Na dodatek jest tam tego typu problem ze w jednej dwurdzeniowej żarówce jest swiatlo STOP , kierunek i pozycyjne - przy czym jak nacisnę STOP i włącze np. prawy kierunek to tylny prawy STOP, ktory sie swiecił zaczyna migac (tak jest w Amerykanach). Potrzebuje fachowej porady (doslownie jak dla laika) jak zamienic te swiatelka - czy jest na to jakis sprytny sposób czy trzeba ciągnąć kable od przodów - bo z przodu jest OK z kierunkami.
    A moze ktos wie jak zmienic wskazania zegarkow na litry i kilometry zamiast galonow i mil???(przeciez to tylko elektronika:))
    Dziekuje z gory za pomoc i pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Witam.No coz...Nie jest to takie proste jakby ci sie wydawlo.Ale po kolei.Po pierwsze musisz wymienic cale tylne lampy(klosze + obudowa)Nie wiem dokladnnie jaka jest tam kolejnosc swiatel,ale podejrzewam ze sama wymiana kloszy nic ci nie da(chodzi o to jakie swiatla masz "zewnetrzne" a "jekie wewnetrzne".Np.Kierunkowskazy sa zewnetrzne,cofania sa wewnetrzne).To tez jest wazne,bo nie mozesz miec kierunkow jako wewnetrzne a np.cofania zewnetrzne.Musisz tez pociagnac osobny kabelek do swiatel stopu i przerobic instalacje(wypiac z mikroprocesora kabelki i wpiac je na czujnik pod pedalem.Jak sie nie myle to czujnik tez bedziesz musial zakupic nowy bo tam jest inaczej rozwiazana ta instalacja.Nie wiem tez jak jest w tym modelu z kierunkami z tylu,ale chyba do kierunkow mozna wykorzystac ten kabelek ktory tam juz jest.Jezeli chcesz to sam przerabiac czeka cie duzo roboty i cierpliwosci.Podobnie jest ze wskaznikiem paliwa.Musisz kupic nowy wskaznik i czujnik paliwa.Chyba,ze naniesiesz sobie na tym wskazniku co masz osobna podzialke na litry,ale to jest raczej awykonalne,poniewaz wskazania nie beda dokladne.Z predkosciomierzrm jest podobnie.Musisz zalozyc nowy predkosciomierz(lub ten co jest wyskalowac w kilometrach) no i kupic nowa przekladnie licznika.(oczywiscie jezeli licznik masz tarczowy a nie wyswietlacz.Kiedys przerabialem takiego amerykanca i bawilem sie z nim prawie tydzien.Z tym,ze przod tez przerabialem,bo tam swiecily caly czas z przodu swiatla pomaranczowe a przy wlaczonych kierunkach miglay.Jezeli masz schemacik tego autka i uda ci sie go przezucic na elektrode to postaram ci sie pomoc.
  • Poziom 19  
    Jeżeli chcesz to zrobić szybko to ciągniesz kable z przednich kierunków do tyłu. W lampach wstecznych dostawiasz pomarańczowe żarówki. Stop podpinasz z lampki tylko że od strony kierowcy dajesz przez diode i wtedy to samo ogniwo żarówki na której jest stop możesz podpiąć światło przeciwmgielne. Oryginalny kabel który idzie do stopu i kierunku obciążasz żarówką 21 W i ją chowasz za lampą. Napisz jaką ma skrzynie ten samochód, automat czy manual.
  • Poziom 25  
    Nie moze pociagnac kabelkow z przednich kierunkow na tylne,poniewaz do nich jest inny uklad przerywacza.Natomiast tylne kierunki sa zasilane z modulu swiatel stopu,w ktorym jest przerywacz tylnych kierunkow.Tak samo nie moze zamienic kierunkowskazow ze swiatlami cofania,poniewaz tak jak pisalem wyzej swiatla cofania sa wewnetrzne a kierunki zewnetrzne.Podobnie jest ze swiatlem przeciwmgielnym i stopu.Po takiej przerobce nigdy nie przejdzie przegladu technicznego.No chyba,ze diagnosta "przymknie" oko""...Ale co z Naszymi upierdliwymi policmajstrami?
  • Poziom 19  
    Nie pisałem o zamianie świateł cofania na kierunki tylko dostawienie tam dodatkowych żarówek. Przerobiłem wiele amerykańców tym sposobem a to dlatego że klient przyjeżdza i chce mieć za 4 czy 5 godzin auto gotowe do sprzedania. Przeglądy przechodzą bez problemu, przynajmniej u nas.Darmozjady też się nie czepiają. W starych modelach podobno wystarczyło odciąć przewód idący do przełącznika kierunków na któeym pojawia się napięcie po stopie żeby oddzielić stop od kierunków.
  • Poziom 10  
    witam,
    Dzieki za wszystkie porady :). Jednak nie bardzo to wszystko rozumiem...
    Mam focusa 2004r. - silnik 2 litry skrzynia manual.
    Gdzie szukac tych wszystkich kabli, od kierunkow z przodu i jak??
    Wlasnie tez ktos mi to mówił wcześniej ze podobno wystarczy odciąć jakiś jeden kabel zeby oddzielic STOP i kierunki - gdzie tego szukac?
    Pozdrawiam i dzieki za pomoc
  • spec od auto-elektro
    oj chłopie nieporadzisz sobie z tym widze.
    bardzo chcesz coś uwalić, oj bardzo
    zawsze mozna spalić kompa i to niewazne czym on steruje, ale i tak wyjdzie drożej niz zaprowadzenie samochodu do specjalisty.
  • Poziom 14  
    Myślę że kolega ci dobrze radzi jezeli niebardzo orientujesz się w temacie amerykańskich samochodów lepiej się za to nie bierz. Naprawiam europejczyki ale pomimo tej wiedzy za amerykaniny się nie biorę. Zaprowadz samochód do profesjonalnego warsztatu a napewno zaoszczędzisz sobie kłopotu.