Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo 740 2,4 D , zimny silnik kopci na niebiesko i rzuca

mawerik 31 May 2006 14:34 6653 7
  • #1
    mawerik
    Level 11  
    Jak w temacie Volvo 740 silnik diesel D24.

    Rano lub po kilkugodzinnym postoju przy uruchamianiu silnikiem zaczyna rzucać i kopci na niebiesko. Po kilku/kilkunastu temp w zależności od temp zewnętrznej przestaje i pracuje już jak zegareczek.

    Przy ruszeniu pompy w kierunku silnika o powiedzmy 1 mm na znaku zapala już ok, ale wtedy podczas jazdy kopci na czarno (w zależnosci od sposobu jazdy, mocniej już nawet przy lekkim przyśpieszaniu).

    Urządzenie rozruchowe OK, sprawdzane w różnych ustawieniach.
    Świece żarowe OK, grzanie OK.
    Oleju w spalinach nie czuć.

    Poprzedni właściciel twierdził, że pompa była naprawiana (pompka wstępna, czy coś takiego ?! )

    Co to moze być ?

    Proszę o podpowiedź i pozdrawiam.
  • #2
    zbigniew125
    Level 23  
    Kolego piszesz że świece żarowe OK ale sprawdziłeś czy dostają zasilenie prądu przy rozruchu. A może nie ten typ świec [ długość grzania], sprawdż . Pozdrawiam
  • #3
    mawerik
    Level 11  
    Pomimo wieku auto ma nieduży przebieg (niecale 200 kkm) i świece nie wiem czy nie są jeszcze oryginalne. W każdym razie sprawdzalem grzeją wszystkie. Nie ma natomiast znaczenia czy grzeję je raz czy nawet dwa razy aż do rozłączenia przekaźnika.

    Poza tym jak pisalem wyzej lekka zmiana ustawienia pompy i zimny pali super bez żadnego dymienia czy też rzucania silnikiem, ale wtedy kopci na czarno podczas jazdy.
  • #5
    mawerik
    Level 11  
    elektrit wrote:


    Znam ten regulamin jednak nie mogę jednoznacznie powiedzieć, iż problem tkwi w mechanice, a nie elektryce, stąd napisałem go tutaj.
    Jeżeli supermoderator ma pewność że nie chodzi o eletrykę proszę o usunięcie tematu, jeżeli nie ma takiej pewności proszę dać mi szansę, przynajmniej przez kilka dni.
  • #6
    topcio1
    Level 14  
    A oleju w silniku nie ubywa?
    Według starej szkoły niebieski dym to olej(najprawdopodobniej uszczelniacze i prowadnice zaworów) a czarny to wtryski.
    Idę o zakład o zdjęcie głowicy cie nie ominie, O ile się nie myle jest to silnik sześcio garowy z LT?
  • #7
    mawerik
    Level 11  
    W zasadzie właśnie nie ubywa. Może delikatnie kilkaset gram od wymiany do wymiany, ale to norma przy aucie 20-to letnim

    Być może, rzeczywiście jest to kwestia mechaniki, np zużyte popychacze hydrauliczne, które dopiero po chwili napełniają się olejem ?!? Hmm.

    No nie wiem , ale chcialbym wyeliminować jak najwięcej możliwości .

    A silnik jest dokladnie VW, 6 garowy, i pewnie dlatego jest problem, bo gdyby był volvo sprawy by nie było :D. Bez urazy VW-owcy :D
  • #8
    topcio1
    Level 14  
    LT to właśnie VW i takie motorki były montowane w 700 volvo i są to bardzo dobre silniki prawie jak w omedze a 2.0 gdzie 500 tyś km bez naprawy głównie to nie rzadkość(głowica to nie naprawa główna) więć jeśli oleju nie ubywa i trzyma ciśnienie( notabene możesz zmierzyć z próbą olejową) to bym się narazie nie martwił.