Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obwód ładowania w Trabancie

andrzej1982 31 May 2006 21:58 2753 13
  • #1
    andrzej1982
    Level 18  
    Czy może posiada ktoś schemat obwodu ładowania akumulatora do trabanta.
    Przerobiłem instalację na 12V. Alternator i regulator napięcia wziąłem z poloneza, ale niestety umieszczony jest on w takim miejscu że zalewa go woda pomimo zastosowania osłon. Alternator w takich warunkach pracy nie działa zbyt długo i siada.
    Czy macie może jakieś fotki oryginalnego alternatora i regulatora do trampka? Może macie jakieś schematy? W ogóle interesuje mnie wszystko co dotyczy tego wehikułu.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    andrzej1982
    Level 18  
    Tak, ale niestety ten od poldka jest bardziej wrazliwy :(
  • #5
    tytan58
    Level 20  
    najlepszy z samochodu marki ROBUR
  • #6
    tqmeh
    Level 19  
    Witaj

    w orginale do regulatora idzie zasilanie przez kontrolke ladowania to jest cala filozofia i ma on oslone chociaz bez niej tez dziala, zamontuj regulator na blotniku wyrzej i pociag przewody
    mam chyba jakiś alernator na zbyciu jak Cie interesuje to napisz wiadomosc

    Pozdrawiam
  • #7
    andrzej1982
    Level 18  
    Regulator jest zamontowany ok, ale psuje sie alternator, padł mi już drugi.
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    andrzej1982 wrote:
    Regulator jest zamontowany ok, ale psuje sie alternator, padł mi już drugi.


    ale co się w nim psuje?
    chyba nie pada uzwojenie ani wirnik tylko prostownik, może umieść prostownik w innym miejscu gdzie nie będzie narażony na wodę.
    Pozdrawiam
  • #9
    kooperator
    Level 20  
    Zamontuj altek od wartburga 353 (2 takta) powinien pasowac bez najmniejszych problemów. wody sie nie boi bo ma specjalną obudowe. tylna czesc jest wydłużona w celu wlasnie ochrony przed wodąi ma w sobie elektroniczny regulator wiec trzeba tylko 2 kable jeden na plus aku drugi przez kontrolke do zapłonu i ot cala filozofia. Altek od warbiego jest w koncu tez z DDR wiec wszystko razem bedzie cykało jak sie należy.poza tym oryginalnie trabi mial wlasnie taki toćka w toćke altek jak w warbim Pozdrawiam.
  • #10
    andrzej1982
    Level 18  
    Pomysł wydaje się być dobry. Postaram sie go sprawdzić. Nie zastanawiałem się co w nim pada. Poprostu nie ma wogule ładowania. Dzięki za jakąś myśl.
  • #11
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony?
    świeci po włączeniu zapłonu?
  • #12
    andrzej1982
    Level 18  
    tak, świeci
  • #13
    kooperator
    Level 20  
    Jesli uszkodzony bedzie obwód wzbudzenia (wirnik, szczotki, regulator, przewodymiedzy kontrolką a alternatorem,) to nie bedzie swiecić. Skoro świeci a nie laduje (nie osiaga wymaganego poziomu napiecia ok 14,2-14,4 V) przyczyn moze być kilka :
    - jesli jest to alternator 9-co diodowy to uszkodzone sa diody ukladu wzbudzenia,
    -brak polączenia lub jest skorodowane miedzy alternatorem (styk 30) a akumulatorem (biegun dodatni)
    -wręcz uszkodzone diody główne w mostku prostowniczym.

    W tych przypadkach lamka kontrolna ladowania bedie swieciła po przekreceniu kluczyka jak i po uruchomieniu silnika. Pozdrawiam
  • #14
    User removed account
    User removed account