Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 1.8 16V za szybka iskra na jednym cylindrze

01 Jun 2006 00:23 2544 15
  • Level 10  
    Mam problem wymieniłem cewke zapłonową gdyż nie bylo iskry na jednym cylindrze no i jakiś czas było dobrze, ale niedawno zaczął silnik nierówno pracować więc sprawdziłem jaka jest iskra na przewodach lampą stroboskopową i wyszło mi że na jednym cylindrze jest za szybka. Jaka może być tego przyczyna?
  • Cars specialist
    Uszkodzona cewka, przewód albo świeca...
    Pozdrawiam.
  • Level 10  
    Przewody są dobre na 100%, a świece to sam nie wiem będę musiał sprawdzić, a powiedz mi czy moduł to można całkowicie wykluczyć z listy usterek.
    Pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 10  
    chyba się mylisz, to sobie sprawdz jak nie wierzysz, widać różnicę jeżeli na trzech cylindrach impuls iskry jest taki sam a na jednym jest dużo szybszy
    Pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 10  
    jest tak duża rożnica że da się zauważyć
  • Level 17  
    najszybciej cewka zwarta dida zabezpieczjaca moze powodowac przeskok przedwczesnie iskry
  • Level 21  
    Hiszpan21 wrote:
    chyba się mylisz, to sobie sprawdz jak nie wierzysz, widać różnicę jeżeli na trzech cylindrach impuls iskry jest taki sam a na jednym jest dużo szybszy
    Pozdrawiam

    Co znaczy "szybszy", że częściej miga czy za wcześnie? Ja w takich przypadkach zakładam po kolei sondę na wszystkie przewody i sprawdzam czy na każdym cylindrze są jednakowe obroty (tzn ilość impulsów zapłonu). Nie bardzo wiem o co Ci chodzi ale może tylko ten jeden cylinder pracuje dobrze a z resztą jest problem.
  • Level 10  
    chodzi mi o to że na jednym cylindrze jest większa ilośc impulsów zapłonu i chwilowo co jakiś czas zanika, czy już wiesz o co mi chodzi? Niestety ale 3 cylindry pracują dobrze a jeden żle. A o co chodzi ci tobie z tą sondą bo nie bardzo rozumiem?
  • Level 20  
    W tym aucie jest podwójna cewka...Dochodzą do niej trzy przewody.Plus po zapłonie i sterowanie liniami AiB.Jeśli tak, to iskra przeskakuje jednocześnie na dwóch cylindrach np.na pierwszym
    zapala mieszankę a na czwartym oczyszcza świecę
    dokładnie w tym samym czasie.Analogicznie cylindry 2i3.Wniosek nasuwa się sam, siedzi cewka,przewód
    (zamiana z innym cylindrem,spowoduje ten sam efekt),świeca (j.w.).
    Sterownik nie wchodzi w grę(działo by się tak na conajmniej dwóch cylindrach).
    CHYBA, ŻE CEWKA NIE JEST PODWÓJNA...
  • Level 37  
    tam jest cewka sterowana z kompa wiec bedzie on siedzial skoro daje za "szybki" impuls na cewke
    kiedyś mialem cos takiego ze impuls byl zbyt "długi" czyli ok 8ms zamiast 2ms i palilo cewki , po wymianie kompa mineło wszystko
  • Level 20  
    :arrow:Hiszpan21[b]

    Przy podwójnych cewkach zapłonowych czasami występuje takie zjawisko że po podłączeniu lampy stroboskopowej na jednym przewodzie WN częstotliwość blysków jest większa niż na drugim (sprawdzone na dwoch rożnych Scenic'ach 2,0) i nie świadczy to o uszkodzeniu
    Proponowalbym sprawdzenie ciśnienie sprężania na cylindrach (wypalony zawór daje podobne objawy)
  • User removed account  
  • User under supervision
    Ale z tego co wyczytałem to jest kilka iskier a nie jedna i jeżeli cewka podwujna to musi bić gdzieś w środku skoro na 2 ''dobrej świecy'' nie ma iskry. Wtedy.