Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1.8 16V za szybka iskra na jednym cylindrze

01 Cze 2006 00:23 2457 15
  • Poziom 10  
    Mam problem wymieniłem cewke zapłonową gdyż nie bylo iskry na jednym cylindrze no i jakiś czas było dobrze, ale niedawno zaczął silnik nierówno pracować więc sprawdziłem jaka jest iskra na przewodach lampą stroboskopową i wyszło mi że na jednym cylindrze jest za szybka. Jaka może być tego przyczyna?
  • Spec od samochodów
    Uszkodzona cewka, przewód albo świeca...
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Przewody są dobre na 100%, a świece to sam nie wiem będę musiał sprawdzić, a powiedz mi czy moduł to można całkowicie wykluczyć z listy usterek.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    chyba się mylisz, to sobie sprawdz jak nie wierzysz, widać różnicę jeżeli na trzech cylindrach impuls iskry jest taki sam a na jednym jest dużo szybszy
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    jest tak duża rożnica że da się zauważyć
  • Poziom 17  
    najszybciej cewka zwarta dida zabezpieczjaca moze powodowac przeskok przedwczesnie iskry
  • Poziom 20  
    Hiszpan21 napisał:
    chyba się mylisz, to sobie sprawdz jak nie wierzysz, widać różnicę jeżeli na trzech cylindrach impuls iskry jest taki sam a na jednym jest dużo szybszy
    Pozdrawiam

    Co znaczy "szybszy", że częściej miga czy za wcześnie? Ja w takich przypadkach zakładam po kolei sondę na wszystkie przewody i sprawdzam czy na każdym cylindrze są jednakowe obroty (tzn ilość impulsów zapłonu). Nie bardzo wiem o co Ci chodzi ale może tylko ten jeden cylinder pracuje dobrze a z resztą jest problem.
  • Poziom 10  
    chodzi mi o to że na jednym cylindrze jest większa ilośc impulsów zapłonu i chwilowo co jakiś czas zanika, czy już wiesz o co mi chodzi? Niestety ale 3 cylindry pracują dobrze a jeden żle. A o co chodzi ci tobie z tą sondą bo nie bardzo rozumiem?
  • Poziom 20  
    W tym aucie jest podwójna cewka...Dochodzą do niej trzy przewody.Plus po zapłonie i sterowanie liniami AiB.Jeśli tak, to iskra przeskakuje jednocześnie na dwóch cylindrach np.na pierwszym
    zapala mieszankę a na czwartym oczyszcza świecę
    dokładnie w tym samym czasie.Analogicznie cylindry 2i3.Wniosek nasuwa się sam, siedzi cewka,przewód
    (zamiana z innym cylindrem,spowoduje ten sam efekt),świeca (j.w.).
    Sterownik nie wchodzi w grę(działo by się tak na conajmniej dwóch cylindrach).
    CHYBA, ŻE CEWKA NIE JEST PODWÓJNA...
  • spec od auto-elektro
    tam jest cewka sterowana z kompa wiec bedzie on siedzial skoro daje za "szybki" impuls na cewke
    kiedyś mialem cos takiego ze impuls byl zbyt "długi" czyli ok 8ms zamiast 2ms i palilo cewki , po wymianie kompa mineło wszystko
  • Poziom 20  
    :arrow:Hiszpan21[b]

    Przy podwójnych cewkach zapłonowych czasami występuje takie zjawisko że po podłączeniu lampy stroboskopowej na jednym przewodzie WN częstotliwość blysków jest większa niż na drugim (sprawdzone na dwoch rożnych Scenic'ach 2,0) i nie świadczy to o uszkodzeniu
    Proponowalbym sprawdzenie ciśnienie sprężania na cylindrach (wypalony zawór daje podobne objawy)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Ale z tego co wyczytałem to jest kilka iskier a nie jedna i jeżeli cewka podwujna to musi bić gdzieś w środku skoro na 2 ''dobrej świecy'' nie ma iskry. Wtedy.