Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż LPG w Daewoo Lanos. Pytania i wątpliwości.

stefcio 01 Cze 2006 10:49 4224 7
  • #1 01 Cze 2006 10:49
    stefcio
    Poziom 21  

    Witam
    Jeśli pomyliłem działy to przepraszam i proszę o przeniesie do odpowiedniego działu.


    Planuję montaż instalacji gazowej w swoim Daewoo Lanos 1400SOHC i mam kilka wątpliwości, przede wszystkim Gdzie montować ten LPG?
    W serwisie ASO padła cena 3000zł w mniejszych prywatnych serwisach to granica 2000/2500zł? Gdzie pojechać?
    Autko ma już ponad 5lat i na liczniku nie ma jeszcze 30000km, ale zacząłem nim codziennie do pracy jeździć wiec, dlatego myślę o instaluj LPG.
    W temacie jestem zielony! O co pytać w takim serwisie? Na co powinienem zwrócić uwagę podczas montażu? O czym powinienem wiedzieć i czego wymagać od serwisu?
    Jak odbywa się przełanczanie benzyna/gaz, czy mogę ręcznie czy wszystko automatyka?
    Czy wzrośnie zużycie i spadnie moc? Jak z awaryjnością silnika po takim zabiegu?


    Pozdrawiam Stefek

    0 7
  • Pomocny post
    #2 01 Cze 2006 18:11
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Witam.Ceny instalacji gazowej do samochodu w ostatnich czasch lekko sie unormowaly.Osobiscie doradzam montaz takiej instalacji w takim autku w firmie,ktora ma jakies uznanie na rynku(firma jest wieksza(instalacja nie jest montowana w gazrazu ani w piwnicy),estetyczna(nie na jakims"zadupiu"),a gazownicy nie sa umorusani po pachy w olejach i smarach).Warto tez zainteresowac sie jakiej firmy instalacje montuja i jak jest realizowane w takiej instalacji przelaczanie na zasilanie gazem(w twoim autku polecam przelaczenie gazu po osiagnieciu temperatury silnika 30 stopni (w uklad sterowania jest zamontowany dodatkowy czujnik temp cieczy chlodzacej) i automatycznym przelaczeniu gazu przy predkosci obrotowej silnika zblizonej do 2500obr/min.Przy takim sterowaniu jest tez zamontowany przelacznik,ktory umozliwia przelaczenie reczne na zasilanie benzyna(w czasie jak zabraknie gazu lub bedzie potrzeba jechania na benzynie).Stanowczo odradzam instalacje,w ktorej jest mozliwosc zapalenia silnika na gazie.Za taka dobra instalacje powinienes zaplacic okolo 2500zl(ceny sie wahaja w zaleznosci od polozenia warsztatu i firmy,ktorej instalacje ci zamontuja).w samochodach Daewoo tego typu jak twoj(Polonez,Lanos,Espero) bardzo dobrze sprawuje sie instalacja Lovato,wloskiej firmy.(nie jest to w zadnym przypadku zadna reklama tej firmy).To tylko moje zdanie,poniewaz mialem do czynienia w ww. samochodach z instalacjami tej firmy i nie moge nic zlego na ten temat powiedziec.Byc moze znajda sie uzytkownicy ktorzy mieli jakies problemy z instalacja tego typu i cos na ten temat napisza.Na temat instalacji gazowych mozesz tez poczytac na tym forum,uzywajac wyszukiwarki.
    Jedno jest natomiast pewne - podczas jazdy na gazie moc silnika spadnie o okolo 10%,a zuzycie gazu bedzie wieksze w porownaniu z zuzyciem benzyny o oklo 2 litry(jezeli benzyny pali ci 8l/100km,to gazu spali ci 10l/100km.Zuzycie gazu zalezy takze duzo od dynamiki i stylu jazdy(napewno nie oplaca sie wariacka jazda na gazie(ruszanie przy wysokich obrotach,predkosc powyzej 120 km/h,jazda na wysokich biegach przy predkosci obrotowej silnika powyzej 3000 itp),poniewaz w tym momencie jazda na gazie przestaje byc oplacalna zarowno pod katem zuzycia gazu jak i zuzycia silnika.
    No i najwazniejsze jest to ile km robisz w ciagu roku.Im wiecej tym lepiej oplaca sie montza takiej instalacji do auta.Czasami lepiej oplaci sie kupic autko z juz zalozona instalacje niz zakladacja.Np.jezeli robisz na rok 10.000km,za instalacje zaplacisz 2500zl,za litr gazu 2zł,palil ci bedzie 10l/100km,za litr benzyny zaplacisz 4 zl i pali ci 8l/100km,to koszt samej instalacji zwroci ci sie po okolo 22.000km,a wiec po okolo 2 latach.Ale jezeli robisz na rok okolo 20.000km,to koszt takiej instalacji zwroci ci sie po okolo 11.000km,a wiec po okolo roku jezdzenia na gazie.Tak samo za instalacje zaplacisz 2500 zł,a roznica w cenie Lanosa bez gazu i z gazem(biore pod uwage Lanosa 1,2 rocznego),wynosi okolo 800 do max 1000zł.Wiec masz tu pole popisu do myslenia co ci sie bardziej oplaca.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zapomniałem jeszcze dodac,ze ciekawy artykul na twoje pytanie jest w Auto Swiecie z tego tygodnia(nr 22).Kosztuje tylko 2,40(nie wiem dlaczego ten numer jest taki drogi,bo normalnie kosztuje 1.50).Ale warto kupic i poczytac.Pozdrowka.

    0
  • #3 01 Cze 2006 23:19
    stefcio
    Poziom 21  

    Właśnie się zastanawiam czy jest w ogóle sens zakładania tego gazu, auto jest już ponad 5letnie 2000/2001, do pracy mam około 2km w jedną stronę, więc 5km w obie i troszku po mieście. Może wystarczyłoby zaproponować 3kolegom z pracy jazdę razem i jakoś by mi te koszty zwracali. Zastanowię się jeszcze, miesiąc jazdy z kolegami, wszystko przekalkuluję i zobaczę, jakie będą koszty.

    0
  • #4 02 Cze 2006 09:14
    leinadzs
    Poziom 27  

    stefcio napisał:
    Właśnie się zastanawiam czy jest w ogóle sens zakładania tego gazu, auto jest już ponad 5letnie 2000/2001, do pracy mam około 2km w jedną stronę, więc 5km w obie i troszku po mieście. Może wystarczyłoby zaproponować 3kolegom z pracy jazdę razem i jakoś by mi te koszty zwracali. Zastanowię się jeszcze, miesiąc jazdy z kolegami, wszystko przekalkuluję i zobaczę, jakie będą koszty.


    To faktycznie masz daleko. Taką odległość to można pieszo lub rowerkiem pokonać i będzie najtaniej. A jeżdżąc zimą to zanim się przełączy na gaz to prawie będziesz w pracy

    0
  • #5 02 Cze 2006 13:48
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Witam ponownie.Jest dokladnie tak jak pisze kolega leinadzs.Zanim wogule nawet w lato silnik nagrzeje ci sie do tej temperatury 30 stopni to juz bedziesz w polowie drogi do pracy.A w zimie to moze nawet dojedziesz do pracy zanim ci sie to autko nagrzeje.W twoim przypadku napewno nie oplaca sie zakladac gazu.A w zimie tez bym przemyslal jacde do pracy samochodem,poniewaz jak dojedziesz do pracy to nawet ssanie nie zdazy ci sie wylaczyc.Tak ze napewno nie oplaca ci sie jezdzic do pracy autkiem.Nawet jakbyscie jezdzili w czterech to sie wam nie oplaca na takim krotkim dystansie.Pozdrawiam.

    0
  • #6 02 Cze 2006 18:48
    Slawek J
    Poziom 30  

    I dochodzi jeszcze aspekt ciagle niedogrzanego silnika a to nie wrozy nic dobrego dla jego trwalosci, szkoda auta a te 2 km to mozna w kilka minut na nogach pokonac a z kolegami zawsze razniej iszybciej te metry by uciekaly. Na pewno montujac instalacje w tym aucie i przy twoich przebiegach rocznych byloby prawie szalenstwem to prawie jak zakup diesla o kilkadziesiat tysiecy drozszego i jazda nim tylko do kosciola.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 03 Cze 2006 11:00
    stefcio
    Poziom 21  

    A jak się ma sprawa paliwa 95 i 98 które jest lepsze może wydajniejsze?
    Obecnie cena paliwa w moim mieście to 95 -4,19zł i 98 – 4,39zł
    Czy jak będę tankował tą droższą to będzie wieksza moc? Mniejsze spalanie, bo więcej oktanów?
    Czy w ogóle tego nie odczuje a jedynie w portfelu?

    0
  • #8 03 Cze 2006 11:16
    Slawek J
    Poziom 30  

    Pewnie nie odczujesz zadnych korzysci z zastosowania paliwa o wiekszej liczbie oktanow przynajmniej w odczuciu z jazdy. Lepiej stosowac paliwa takzwane bezsiarkowe typu Ultimate czy Suprema .
    Pozdrawiam.

    0