Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1,6GLX 1994r - gaśnie podczas jazdy

Bart_Vald 02 Cze 2006 12:34 4265 12
  • #1 02 Cze 2006 12:34
    Bart_Vald
    Poziom 2  

    Witam, wiem , że ten temat był już poruszany ale .. Mam Ibizę z 1994r silnik 1,6 GLX 55KM Autko super jeździło do czasu jak coś zaczęło go "boleć" i w warsztacie co gorsze nie wiedzą co. Komputer wstępnie wykazał osławioną sondę Lambda w aparacie zapłonowym, została wymieniona ale już na drugi dzień były dokładnie takie same objawy. Przy jeździe ja obr. ok 3000 jak i przy dojeździe do skrzyżowania silnik jakby nie dostawał paliwa lub prądu- gaśnie a kontrolki akumulatora i silnika zapalają się dopiero po ok. 3-5 sek. Brakuje mi już pomysłów co mu może być a i warsztaty są mało "pomysłowe" Twierdzą ,że zdiagnozują jak już zdechnie na amen i nie odpali więcej ... co jest mało zabawne bo dość potrzebuję szybko się przemieszczać . Jeśli ktoś miał takie problemy proszę o pilną pomoc !!! Dodam, że jest to silnik z Golfa III

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Cze 2006 15:24
    iras24
    Poziom 17  

    chyba czegos mie wiem albo jesem mocno nie kumaty sada lambda w aparacie zaplonowm hym ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    kontrolki zapalaja sie po pewnym czasie bo silnik sie nadal kreci i nie ma powodu zeby sie zapalaly jest ladowanie cisnienie oleju itd a auto ma obrotomierz jezeli tak to gdy ci przestaje ciagnac zobacz czy raptownie nie spada do zera jezeli spadnie to prawdopodobnie zanika zaplon i juz bedzie bliżej

    Dodano po 29 [sekundy]:

    kontrolki zapalaja sie po pewnym czasie bo silnik sie nadal kreci i nie ma powodu zeby sie zapalaly jest ladowanie cisnienie oleju itd a auto ma obrotomierz jezeli tak to gdy ci przestaje ciagnac zobacz czy raptownie nie spada do zera jezeli spadnie to prawdopodobnie zanika zaplon i juz bedzie bliżej

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 05 Cze 2006 10:18
    Bart_Vald
    Poziom 2  

    Witam i dzięki
    Gaśnie i na małych obrotach na tzw. dojeździe do skrzyżowania jak i na sporych przy 70km na liczniku i obr ok 3000, .. auto zdych i obroty momentalnie spadają do zera. Najgorsze jest to , że elektrycy właściwie rozkładają ręce i sorry, był wymieniany przerywacz w aparacie zapłonowym bo taką usterkę wskazał komputer. I co z tego, na drugi dzień spowrotem zaczął gasnąć....... przy ponownym odpalaniu włściwie nigdy nie zaskakuje za pierwszym razem.. raczej za trzecim, czwartym.. ma to jakis związek ?? HELP !!!!!!!! żona mnie zamorduje jak gdzieś utknie na dobre i nie będzie mogła dalej ruszyć ..

    0
  • #4 05 Cze 2006 19:08
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    czy masz tam gaz?, jesli tak to pojeździj na benzynie i zobacz czy to siei dzieje
    jesli gazu brak to manometr na paliwo i jeżdzic dopuki nie bedzie sie tak dziać, to juz coś nam powie

    0
  • #5 06 Cze 2006 10:40
    ambresil
    Poziom 10  

    Mialem taki przypadek w swojej Ibizie - winien byl czujnik Halla .
    bez sygnału z tego czujnika nie można odpalić samochodu .
    koszt czujnika ok. 120-140 PLN

    0
  • #6 06 Cze 2006 19:26
    Artur Jurkiewicz
    Poziom 14  

    Pierwsza sprawa to sprawdz czujnik Halla ( znajduje się przy aparacie zapłonowym) a następnie sprawdz czy układ wtryskowy nie ssie ci lewego powietrza bo to może być przyczyną gasnięcia na wolnych obrotach.

    0
  • #8 08 Cze 2006 13:03
    Bart_Vald
    Poziom 2  

    Hejka wszystkim.
    Czujnik Halla był już wymieniony i nic nie pomogło... autko stoi na warsztacie, właściwie jedynym któremu chciało sie szukać usterki a nie radził żeby jeżdzić aż stanie na amen i wtedy dopiero zdiagnowują /albo nie / W warsztacie pogmerali, posprawdzali i okazało się , że to....... pompa paliwa ;(
    Zatankowałem na jakiejś stacji jakiś syf a nie paliwo i szlag ją trafił , w sumie tak podejrzewałem, że ma to jakiś związek z paliwem bo po felernym tankowaniu takie chece zaczęły się dziać.

    Dzięki wszystkim

    0
  • #9 04 Wrz 2007 21:56
    ibizka94
    Poziom 1  

    no to fajnie.. ja mam podobny problem..pompa paliwa juz jest wymieniona.. i nadal lipa.. ;-(

    0
  • #10 04 Wrz 2007 22:33
    zuczysko
    Poziom 14  

    kolego ibizka 94 jak kupiłeś pompe za mniej niz 150zł to tak będzie.raz wymieniłem 3.najlepiej się wpiąc manometrem w przewód zasilania paliwa trujnikiem i sprawdzić ,jak auo gaśnie to spada ciśnienie do 0

    0
  • #11 05 Wrz 2007 07:58
    cdsoftware
    Poziom 12  

    dopiero przeczytałem ale też bym poradził szukania przyczyny w zasilaniu w paliwo - czyli żę pompa zdycha :)

    Pozdro !!

    0
  • #12 05 Wrz 2007 14:16
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    To nie będzie pompa stawiam na hala, którego się czyści i śmigasz dalej.

    0
  • #13 05 Wrz 2007 15:01
    abaran
    Poziom 11  

    Witam. Miałem ten sam problem w Seacie Cordoba 1994r te same objawy i był to hall tylko gdybys miał to samo to zobacz jaki typ czujnika halla bo na rybku są dwa i tłumaczenie sprzedawcy ze sie system zmienił i trzeba samemu kabelki przerabiac to bzdura. Masz miec ma szpilkach a nie na kabelek. Ale wczesniej sprawdz sobie profilaktycznie zapłon. Uzowjenie pierwotne i wtórne.
    pozdrwaiam

    0