Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo 1.9 diesel 1997rok, lampka ciśnienia oleju?

pawelts1 04 Jun 2006 21:40 6035 29
  • #1
    pawelts1
    Level 11  
    Mam pytanie dotyczące lampki cisnienia oleju na tablicy rozdzielczej, czy to normalne ze lampka od olelu gasnie po około 2 sekundach po przekredeniu stacyjki jeszcze przed uruchomieniem silnika?
  • #2
    marac
    Level 20  
    Lampka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po odpaleniu silnika jak pompa olejowa wytworzy odpowiednie ciśnienie smarowania.
  • #3
    adamosk
    Level 15  
    jak ukald jest szczelny kontrolka gasnie podczas krecenia rozrusznikiem
  • #4
    pawelts1
    Level 11  
    Ale kontrolka gaśnie jescze nim wlacze rozrusznik i czy to nie jest dziwne?
  • Helpful post
    #5
    jankoś
    Level 14  
    Lampka smarowania ma gasnąć przed uruchomieniem silnika powinna się palić tylko ładowanie .
  • #6
    adamosk
    Level 15  
    zle cie zrozumialem oczywiscie ze lampka cisnienia oleju nie moze gasnac bez pracy pompy olejowej chyba ze w tym modelu jest elektryczna :D
  • #7
    Zwierzak81
    Level 24  
    Elektrycznej pompy oleju jeszcze nie spotkałem. Kontrolka braku ciśnienia oleju może zgasnąć tylko po uruchomieniu silnika, jak pompa wytworzy odpowiednie ciśnienie. Jeśli gaśnie przed...to coś jest nie tak - z kontrolką.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Pilatto
    Level 11  
    Witam.
    Nie ma w czym polemizować to oczywiste że kontrolki ładowania i ciśnienia oleju powinny gasnąć po uruchomieniu silnika, w przeciwnym razie nie byłoby sensu ich stosować!
    Pozdrawiam.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Zwierzak81
    Level 24  
    Skoro tak jest to po temacie.
  • #12
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Witam ! doczepie się do tego tematu akurat mam ten sam problem.
    Kupiłem Passata B5 1.9TDi 1998r i też lampka ciśnienia oleju gaśnie po paru sekundach mimo nie uruchamiania silnika,sprawdziłem czujnik tak jak to sie zawsze robiło czyli czy bez ciśnienia ma połączenie z masą ale nie miał ,spanikowałem i kupiłem nowy czujnik okazało się że to samo.

    Teraz mam takie pytania do szanownego grona .
    1) Na jakiej zasadzie działa taki czujnik i jak go sprawdzić.
    2) Miałem założony czujnik szary 0,75-1,05 bara czy taki ma być.
    3) Ile powinno być czujników ,znajomy twierdzi że dwa ,jeden na filtrze a drugi w głowicy.
    4) Dlaczego po odpaleniu silnika i odłączenia przewodu od czujnika nie zapala sie lampka kontrolna.
  • #13
    pawelts1
    Level 11  
    Dzis bylem u mechanika i on tez nie wiedzial czy tak powinno byc, wiec sprawdzilismy w nowym aucie z silnikiem tdi i kontrolki zachowywaly sie tak samo czyli gasly przed wlaczeniem rozrusznika.
    Jutro sprawdze czy po odlaczeniu kabelka od czujnika zapali sie kontrolka, lub po odlaczeniu i zwarciu do masy.
  • #14
    Zwierzak81
    Level 24  
    Pytałem znajomego co ma nowocześniejszy samochód, faktycznie gaśnie nawet bez uruchomionego silnika. Odnośnie tych 4 pytań:
    1) czujnik działa na zasadzie włącznika, jeżeli ciśnienie jest właściwe to pokonuje opór sprężyny w czujniku i otwiera/zamyka obwód kontrolki, jak ciśnienie jest zbyt małe to obwód się zamyka/otwiera. No chyba że wprowadzono jakieś czujniki piezoelektryczne, ale sama zasada działania: "ciśnienie - napięcie elektr. w obwodzie" kontrolki pozostaje

    4)Nie sprawdzałem czy czujnik otwiera czy zamyka obwód pod wpływem ciśnienia. Jeśli ciśnienie jest właściwe, a czujnik wtedy otwiera obwód, to jak odłączysz przewody to nic się nie zmieni i kontrolka nie świeci się.
    Gdyby sytuacja była odwrotna, że czujnik pod wpływem ciśn. zamykał obwód, to jakby odłączyć przewody to kontrolka musiałaby się załączyć.

    Na pozostałe nie odpowiem bo niestety nie wiem.
  • #15
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Trochę dziwi mnie takie rozwiązanie ponieważ np. podczas jazdy urywa się przewód a kierowca nie jest informowany o zanika ciśnienia oleju.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Ale w starych czujnikach rozwiernych przy ponownym uruchomieniu odrazu widać ze kontrolka nie świeci,a tutaj czujnik odłączony silnik odpalony a kontrolka ładnie jak gdyby nic się nie stało ładnie gaśnie.
  • #18
    _robert_
    Level 20  
    Kontrolka jest koloru żółtego i spełnia dwie funkcję.Poziom oleju i jego ciśnienie.Włanczając zapłon kontrolowany jest poziom oleju kontrolka świeci na żółto jeśli jest stan lampka gaśnie.Uruchamiamy silnik jeśli wszystko OK(poziom,ciśnienie) nie zapali się.
    Czegoś braknie(wiadomo mały poziom=brak ciśnienia i na odwrót)zapali się na czerwono z brzęczykiem wiem z autopsji...
  • #19
    _robert_
    Level 20  
    Dzisiaj robiłem polo 1.6 1997r benzyna.
    Kontrolka świeci na czerwono po włączeniu zapłonu, po chwili gaśnie zanim uruchomi się silnik razem z innymi(klocki,poziom płynów)nie gaśnie ładowanie.Uruchamiamy silnik gaśnie ładowanie,wystarczy ściągnąć przewód z czujnika ciśnienia a auto po chwili gaśnie,zapala się czerwono ciśnienie oleju i dzwięczy buzer.
  • #20
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Tak też myślałem widocznie mam popsuty układ w desce który za to odpowiada,dzięki za pomoc chociaż jeden życzliwy,widzę ze na tym forum poza wyjątkami są ludzie którzy dużo gadają a mało radzą mimo tego że dużo wiedzą na ten temat.
    Ponawiam pytanie,czy przewody z czujników idą bezpośrednio do licznika ,
    czy jest możliwość naprawy takiego licznika.
    Z poważaniem dla ekspertów laik który się chce czegoś dowiedzieć.
  • #21
    _robert_
    Level 20  
    Przewody idą bezpośrednio do licznika poprzez skrzynkę bezpieczników.
    Licznik można naprawić.
  • #22
    camel09
    Level 19  
    a ktory czujnik odłączałeś? czy ten w podstawie filtra oleju? bo po odłączeniu tego czujnika kontrolka sie nie zaświeci.
  • #23
    damik100
    Level 11  
    Nie ma o czym gadac,poprostu tak ma być,kontrolka od cisnienia oleju w tym ze modelu(i nie tylko) zaswieci sie tylko na chwilke po wlaczeniu zaplonu i jesli wszystko gra to powinna zgasnac przed uruchomieniem silnika.Przerabiełem to w polo i passacie!!!!!!!
    Pozdro
  • #24
    maciek bogatynia
    Level 14  
    wszystko spoko ale u mnie jest nie tak,zapalam zapłon lampka po paru sekundach gaśnie ,odpalam autko zwieram czujnik do masy i nic sie nie dzieje, i to mnie zastanawia

    Dodano po 4 [minuty]:

    zauważyłem w pasku tylko jeden czujnik ten na filtrze
  • #25
    speccar
    Level 18  
    szukasz dziury w calym,uklad dziala prawidlowo,jesli nie zapala ci sie lampka oraz brzeczek podczas jazdy to oprostu jezdzij i juz!!!
  • #26
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Wszystko jest w porządku tylko dlaczego mam nie naprawiać skoro wiem że coś jest uszkodzone.
  • #27
    wojtekryba
    Level 32  
    te układy pomiaru ciśnienia działają po przekroczeniu 2000obr/min
    (jest to bardzo dziwne ale tak jest)
    spróbuj przegazować po odpięciu czujnika (lub zawrciu do masy)
  • #28
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Fakt sprawdzałem tylko na wolnych obrotach,zaraz idę sprawdzić ,dzięki
  • #29
    camel09
    Level 19  
    napisz który czujnik odłaczasz.
    po prostu kontrolka sygnalizuje nieprawidłowy stan w silniku. jak nie ma ciśnienia oleju a silnik się nie kręci to jest stan normalny.
    ale widze ze pomimo zapewnien kolegów nadal chcesz cos naprawiać. twoja sprawa.
  • #30
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Sprawa się wyjaśniła.
    Mimo pomocy kolegów dopiero całą sytuacje wyjaśnił mi kolega "wojtekryba " czujnik jest zwierny czyli po pojawieniu sie ciśnienia pojawia się na nim masa ,w przypadku gdy urwie sie kabel lub po odpaleniu jest brak ciśnienia i wejściu silnika na 2000obrotów jest sygnalizowane świeceniem się lampki
    oraz sygnałem dźwiękowym.
    Dzięki wszystkim za pomoc obeszło się bez rozbierania autka.