Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Adamsa - sprawność większa niż 100%?

Misian@ 29 Cze 2009 21:46 193097 880
  • #331 29 Cze 2009 21:46
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Ależ nie ignorujemy. Po prostu to są bzdury...
    Gdy magnes zbliża się do cewki, magnesuje rdzeń i indukuje w niej prąd elektryczny. Jeżeli teraz przyłączysz do niej prąd tak, by rdzeń cewki nie był przyciągany przez magnes, to musisz dostarczyć taką ilość prądu, by znieść ten wyindukowany, rozmagnesować rdzeń(co nie jest łatwe z powodu histerezy) i jeszcze pokryć straty wynikające z tego, co napisałem wcześniej...

    To naprawdę są podstawowe podstawy. Elementarna fizyka, do jasnej infekcji. Poczytaj o cewkach, magnetyzmie, elektromagnesach, silnikach elektrycznych, i w ogóle o termodynamice...

  • Arrow Multisolution Day
  • #332 29 Cze 2009 21:51
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Tak to jest tam. Autor tak opisał te zjawisko, podał tez wartości w liczbach, na końcu jest napisane ile mamy zysku.

  • #333 29 Cze 2009 21:53
    JacekTorun
    Poziom 17  

    W tych opisach są przynajmniej podane jakieś wyniki , wśród polskich konstruktorów takich wyników nie widziałem.
    Wszyscy podniecają się pomiarami czy schładza otoczenie czy nie...

    Te silniki faktycznie są podobne do typowych silników bez-szczotkowych ale największa różnica jest w otwartym obwodzie magnetycznym, dodatkowo w adamsie jest faza przyśpieszania kiedy magnes sam przemagnesowuje rdzeń i się do niego przyciąga ( wytwarza w ten sposób siłę napędzającą wirnik).

    Dodatkowo muszę napisać że w tych opisach nie ma mowy o odzysku energii impulsu zwrotnego , a to poprawia sprawność tego silnika o okł 30% , więc ja to stosuję.

    W tych opisach było napisane że COP zwiększa się wraz ze wzrostem częstotliwości 250-450HZ a najlepiej 4khz?
    taką prędkość naprawdę trudno osiągnąć, u mnie max 100hz przy 6 biegunach na wirniku.

    Żeby to tak na poważnie przebadać to moim zdaniem trzeba by zbudować duży silnik min 1KW.
    W klasycznych silnikach sprawność 85% uzyskuje się dopiero przy mocach pow. 4KW do tego prądnica 85% , czyli zestaw = 72% i do tego wyniku można by porównać takiego dużego "adamsa" napędzającego prądnicę.

    Chyba zbuduję coś większego no może 100W , jak będę miał pomiary to oczywiście się podzielę.

    Pozdrawiam

  • #334 29 Cze 2009 22:02
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Jeśli nikt tego nie rozumie, to napiszę wielkimi literami:
    Każde przemagnesowanie rdzenia zużywa energię. Zużywa jej więcej, niż jest potrzebne do namagnesowania rdzenia nienamagnesowanego.
    Rdzeń jest przyciągany przez magnes. By magnes przestał przyciągać rdzeń, trzeba dostarczyć więcej energii, niż potrzeba by rdzeń w ogóle namagnesować. Bez tego za każdym razem, gdy magnes mija cewkę, będzie on przez przyciąganie do rdzenia spowalniany. Aż w końcu silnik się zatrzyma...

    A rozmiar nie ma tu znaczenia, bo tego typu zjawisko powinno zachodzić nawet dla nieskończenie małych silników Adamsa. Jeśli by zachodziło, co jest wykluczone przez prawa fizyki, których tu nikt chyba nie zna lub nie rozumie...

  • #335 29 Cze 2009 22:28
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Pisałem wcześniej ze znaczenie tutaj maja tez wielkość i waga.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Urgon, myślisz ze gosc sobie wyssał z palca obliczenia na własnym silniku , i potem to opublikował, pisząc jakie błedy sa robione przy konstrukcji?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Podal tez wartości jakie wyliczył w czasie pracy.

  • Arrow Multisolution Day
  • #339 29 Cze 2009 23:15
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Urgon, ostatnio oglądałem program o Chińskim specjaliście który uleczał chorobę nerwów. Po zachorowaniu jezdziles na wózku, następnie nie mogles wykonywać jakich kolwiek ruchów, zanikała mowa i po 14 miesiącach umierasz. On wiercił dziurę w czaszce i zaszczepiał komórki z pępowiny. Pacjenci po tym zaczynali powracać do normalnych funkcji zyciowych. BBC zaprosiło przedstawicieli srodowiska lekarskiego, przedstawiono im dowody akta pacjentów i pomimo tego nie uznali jego metody. Dlaczego otym pisze? Ponieważ to samo sie dzieje w prawie każdej dziedzinie naukowej. Oglądasz filmy z silnikami które nie działają, oglądasz z silnikami które działają i mówisz ze i tak nie działają.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Pierwszy link napisała osoba po Angielsku z twoim podejściem.

  • #340 29 Cze 2009 23:39
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Nie, pierwszy artykuł napisał naukowiec, który bawił się silnikami Adamsa, i pisał go w sposób naukowy, czyli z punktu widzenia adamisty niewłaściwy...
    Ty uważasz, że jak fakty nie przystają do Twojej wizji działającego silnika Adamsa, to fakty są błędne. Ja uważam, że Twoja wizja silnika Adamsa jest błędna, bo nie zgadza się ona teoretycznie i praktycznie z faktami naukowymi i empirycznymi...

  • #342 30 Cze 2009 08:42
    marek_Łódź
    Poziom 36  

    Już kiedyś o to pytałem, ale spytam jeszcze raz: tzw. silnik Adamsa ma już 42 lata, wiec z pewnością istnieli i istnieją ludzie, którzy go dogłębnie zbadali, opracowali konstrukcję i produkują. Jeśli tak, to może jakieś linki pod którymi można taki, seryjnie produkowany w dziesiątkach czy setkach tysięcy egzemplarzy silnik kupić. A jeśli nie ma takiego sklepu, to czego to dowodzi?

  • #343 30 Cze 2009 10:52
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Bo nie został dopuszczony do produkcji, sam dobrze wiesz ile patentów jest blokowanych z rożnych dziwnych powodów. Wyobraź sobie co by sie stało z rafineriami, przemysłem motoryzacyjnym, warsztatami samochodowymi i innymi usługami motoryzacyjnymi gdyby samochody posiadały niezawodne silniki, które nie wymagały by naprawy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ile stacji benzynowych na swiecie by padło? Ile osób by straciło prace?

  • #344 30 Cze 2009 11:05
    JacekTorun
    Poziom 17  

    Urgon napisał:
    AVE...

    Jeśli nikt tego nie rozumie, to napiszę wielkimi literami:
    Każde przemagnesowanie rdzenia zużywa energię. Zużywa jej więcej, niż jest potrzebne do namagnesowania rdzenia nienamagnesowanego.
    Rdzeń jest przyciągany przez magnes. By magnes przestał przyciągać rdzeń, trzeba dostarczyć więcej energii, niż potrzeba by rdzeń w ogóle namagnesować. Bez tego za każdym razem, gdy magnes mija cewkę, będzie on przez przyciąganie do rdzenia spowalniany. Aż w końcu silnik się zatrzyma...

    A rozmiar nie ma tu znaczenia, bo tego typu zjawisko powinno zachodzić nawet dla nieskończenie małych silników Adamsa. Jeśli by zachodziło, co jest wykluczone przez prawa fizyki, których tu nikt chyba nie zna lub nie rozumie...


    Rozumiem to co piszesz i zgadzam się z tym w 90%.
    Różnica jest taka że to co wkładasz do rozmagnesowania rdzenia możesz w jakiejś części odzyskać w impulsie zwrotnym , i nie powoduje to znacznego zmniejszenia mocy silnika , a jeśli użyjesz tego prądu do napędzania silnika to nawet zwiększysz jego moc.

    Jeśli przyjmiemy do obliczeń że ten rdzeń + cewka to transformator to zgodnie z prawem kirchhoffa przy tak dużej szczelinie nie powinno dać się odzyskiwać energii ale dzięki temu że w obwodzie jest wirnik z magnesami można odzyskać od 30 do 50% ( zależy od długości impulsu , bo im dłuższy impuls tym większe straty).

    Jeśli chodzi o wielkość to zwykłe silniki jeśli są małe to mają sprawność 30% a duże 85% więc wraz ze wzrostem mocy poprawia się sprawność. i to chyba jest zrozumiałe.

  • #346 30 Cze 2009 12:59
    000andrzej
    Poziom 37  

    JacekTorun napisał:
    ...Jeśli chodzi o wielkość to zwykłe silniki jeśli są małe to mają sprawność 30% a duże 85% więc wraz ze wzrostem mocy poprawia się sprawność. i to chyba jest zrozumiałe.

    Oczywiście, ponieważ siły tarcia, oporów itp... są procentowo większe dla mniejszych silników. Ale nie znaczy, że rosną liniowo. Zapewne asymptotycznie w nieskończoności dojdą do sprawności 1.

  • #347 30 Cze 2009 15:21
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Jacku z Torunia, nie odzyskasz energii włożonej do rozmagnesowania rdzenia. Gdyby to było możliwe, to mielibyśmy transformatory nie generujące wcale strat. O zwykłych silnikach elektrycznych z o wiele większą sprawnością i generatorach nawet nie wspomnę. Nawet jak jakimś cudem uda Ci się tą energię odzyskać, to nigdy nie będzie jej tyle, by mieć nadsprawność! Dlaczego?
    - histereza;
    - opory toczenia;
    - opór elektryczny cewki;
    - reaktancja;
    - opór powietrza, który też spowalnia rotor;
    - niedoskonałość materiałów;
    - niedostateczna precyzja wykonania.
    I nawet jak to wszystko przeskoczysz, to nie będziesz miał nadsprawności z powodu II Zasady Termodynamiki, która głosi:

    Cytat:
    W układzie termodynamicznie izolowanym w dowolnym procesie entropia nigdy nie maleje

    Co da się napisać jaśniej:
    Cytat:
    Ciepło nie może samorzutnie przepływać od ciała o temperaturze niższej do ciała o temperaturze wyższej

    Lub:
    Cytat:
    Nie jest możliwy proces, którego jedynym skutkiem byłoby pobranie pewnej ilości ciepła ze zbiornika i zamiana go w równoważną ilość pracy

    Czy to tak trudno zrozumieć?
    I czemu odnoszę wrażenie, że jesteś bratem-bliźniakiem Macieja z Wrocławia...

  • #348 30 Cze 2009 15:49
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Urgon co wnioskujesz z tego tekstu:
    Stator construction is where most people building an Adams motor screw up. A properly engineered Adams motor requires a stator that to conventionally trained eyes, looks like an utterly horrific I2R loss inducing mess. How can such a badly designed stator possibly be used on a high efficiency motor? Well, the answer is of course that the o/u feature of the motor is the Lenz current freely induced in the stator windings. The stator is therefore designed from the point of view of optimizing current induction, all other design parameters are rescinded. The stator therefore has an integrated generator functionality, and is NOT a classical motor pure drive device as such.
    Ultra low ohm sets perform much worse, and the inability to grasp this simple fact, is one reason why most scientifically educated people find it almost impossible to build Adams motors. 24 awg wire is a suggested sensible starting point for experimentation (0.56mm). No lower.
    S poles seem to work a little better. Mr Adams generally illustrates with N poles, the difference is not large enough for him to have noticed it, apparently.
    Circular or square faced magnets are not critical. Both have now been shown to work. Square magnets like mine are easier to fix down, but only circular faced magnets are sold in suitable sizes it would appear. If thin magnets are obtained, glue 2/3 together to make one longer magnet.
    The magnets should 'yaw' into register. Tiny button magnets do not do this. Make sure you have built a demagnetization motor, and NOT just a push motor. While you can get over-unity results of sorts with push motors, cold running has yet to be demonstrated. Optimizing for a 'yaw' effect, also requires proper rotor balance and low friction. Pay attention to that.
    In its most basic manifestation, negative energy offers halved current draw, with NO LOSS IN DELIVERED POWER. This is a very large part of the over-unity effect, and the coldness of your motor is an excellent real time guide as to whether your are getting reduced current draw or not. This is not to be confused with the return to source current flow, which is separate. Increased speed is also noted.
    The motor uses simple ferrite / ceramic magnets. You should only try working with NIB magnets once you have experience.
    Keep the motor SMALL, for the critical short pulse duration cold current demands. Use 3/8 cores and 6/8 magnets (mine are 8.5mm cores and 18mm magnets - to be precise. All numbers refer to diameter). Size matters. The o/u mode seems a bit on/off in its performance, and hence extra turns does not give you extra resonance. Current draw is either halved or it is not. Yes / no type situation. Also, it seems to be better to make the motor smaller than this suggested size, rather than larger, in general.
    Apart from the stator cores, keep as much metal out of the design as possible. It acts as a drag upon the rotor, lowering efficiency. For example, wood is a useful material, despite the fact it may appear to be low tech and 'primitive.'




    A standard household power supply that was previously running my computer speakers was used for initial testing purposes, specd at 3,6,9,12v and 500 ma regulated, with 13W power. These units are readily available from any decent hardware store. However, *NOTE* while the chill factor fully manifests with these regulated power units, and they are great for testing because they do not run down, if doing serious efficiency testing, an unregulated battery power supply will generally produce superior results.
    It is not illustrated above, but tape two tape insulation layers are both simple and beneficial in construction. Put one insulation layer on the stator core (nail body), and a second round the finished and fully wound stator, to enclose it between the two non conductive tap washers.
    Expect to build 2/3 CD rotors before you get it right. Small rotor instability problems can really kill the rpms, and you never quite know how the rotor will perform until it is actually up and running. You need to be very neat and careful.
    When firmly pushed your rotor should spin for 8-20 seconds (no stators present of course!), depending upon rotor mass and flywheel effect manifested, of course. If not, maybe you need to think some more on executing properly on the mechanical basics....
    Hall ic timing is done directly off the S pole faces of the magnets. Branded side of Hall ic faces rotor magnets.
    Air gap somewhere in the range 1-1.5 mm. The high end of that range is fine. NOTE: if you use NIB magnets you will have to use 24-30v to enable this (only at 24-30v do you get full stator demagnetization). Which is one of several reasons why NIB motors are much harder to build, unless you use small 1/2" NIB magnets.
    Understand the 4:1 ratio. Basically this just means your stator core is half as wide/tall as your rotor magnet. Does not matter if you have round stator, square rotor magnets. Do not fixate on the area, rather the twice as aspect of it. And point to note: this is not sacred geometry! The 4:1 rule is not precise, it is a rule of thumb. There is no reason why 3:1 or 5:1 could not in the right setup be made to work, but 4:1 is a sensible ratio with margin for error to aim for. The conversion to cold current is a probability function, and a 3:1 configuration may mean that not all the current is properly converted, sharply reducing the amount of 'back emf' you can pull off.
    I used 24awg wire (0.56mm), which is small enough to offer decent performance, while being large enough to be fairly easy to wind. Also, point to note, high ohm sets and tend to blow Hall ics. 24awg is within the limits of Hall ics. It is a good place to start - other higher ohm sets and additional stators can be tried later if desired.
    Run the motor at multiples of the 9v negative energy harmonic for optimal current draw results e.g. 12 is the minimum required to fully close the air gap down, but after that 18v, 27v, 36v, 45v, etc should be used.
    Bifilar winds on the stators, while not in any way essential to manifesting the over-unity effect, deliver stronger electromagnets and hence superior results
    DO NOT put a mechanical load on the rotor
    Oil the rotor shaft (basic but necessary). With 30-40 minutes use you may also find your rotor improves and 'works itself in.' Then try adding a little more oil.
    Mild / bright steel nails are to be preferred as stator cores because of the reduced carbon content
    Stators wound to paperclip test depth described below
    i tego tekstu:
    In permanent magnet switched reluctance design, it is important to understand the windings are fundamentally demagnetizing windings, and NOT as many people intuitively assume - magnetizing windings. Important difference. This is not to say the windings can not with enough voltage be used as magnetizing windings, but this is not really the proper mental image to use to visualize how the motor functions. Try it this way - the units I am about to used are not intended to correlate to real values, simply to make a point. The rotor is attracted to the stator core. When in register, the core is energized by the pole face of the permanent magnet to a strength of (negative) -10. In order to totally neutralize the temporarily acquired magnetism of stator core, and enable the rotor to 'free wheel away,' an electromagnetic field of + 10 must be induced in the stator windings. The Lenz current / precharge in full register where the greatest number of stator turns are cut, might be equivalent to, say, + 8. The timed delivered DC pulse, has a value of + 12. So with Lenz current / precharge, the net magnetism of the stator when in register is +10. That is ((-10) + (8)) + (12) = +10. Without Lenz current the calculation would be as follows (-10) + (12) = +2. We have therefore made a 'free energy,' gain of + 8 units - equivalent to the size of the Lenz current / precharge induced in the windings.
    Mam nadzieje ze nie będzie problemów z przetłumaczeniem on-line. Porównaj teraz wykonane silniki przez elektrodowiczow i wyszukaj mnóstwo bledow w ich silnikach.

  • #349 30 Cze 2009 16:28
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    W przeciwieństwie do Ciebie ja nie potrzebuję translatorów.
    A z tekstu nic nie wynika. Za to mamy tu sporo bełkotu. Np. co to jest "cold current" czyli po naszemu dosłownie zimny prąd? Czy to urządzenie oceaniczne jest, czy zwykły silnik bezszczotkowy w końcu? Ach, tu chodzi o mityczny zimny prąd elektryczny, który jest źródłem wszelkiej nadsprawności. dalej, fragment o tym, że cewka ma za zadanie demagnetyzowanie rdzenia, a nie jego magnetyzowanie. Nie wiem, z czego Ty się uczyłeś fizyki, ale z moich podręczników wynika dość jednoznacznie, że cewka, która doskonale ten rdzeń magnetyzuje, będzie równie dobrze go demagnetyzować. Zasady działania elektromagnetyzmu są dość jednoznaczne w tym punkcie. I żaden cudowny projekt super-wyczesanej cewki nie zmieni prostego faktu, że TO NIE DZIAŁA!

    Zresztą po co się wysilam. Fanatykowi się nie wytłumaczy. Bo fanatyk jest zawsze mądrzejszy, nawet od Boga. O kilku milionach fizyków, którzy udowodnili na drodze eksperymentów, że prawa fizyki obowiązują wszystkich nawet nie wspomnę...

  • #350 30 Cze 2009 17:13
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Urgon czytaj tak długo ten sam tekst az zrozumiesz. Dlaczego nic nie napiszesz na temat obliczenia i pomiarów? Co wynika z dolnego tekstu.

  • #351 30 Cze 2009 17:36
    000andrzej
    Poziom 37  

    Gdzie tam masz pomiary i obliczenia?

    Może tu leży pies pogrzebany, że mamy różne pojęcie pomiaru?
    Wyjaśniałem już na czym polega pomiar i obliczenia.
    Jakie masz wyniki próbek, jakimi miernikami były mierzone, jaka klasa dokładności, jakie błędy jeszcze mogą występować i jaki jest w związku z tym błąd całkowity? Jeśli chodzi o ścisłość to nawet funkcji prądu zasilającego cewkę nie znamy, a jest to prąd impulsowy.
    Jest napisane o napięciach, a gdzie prądy?

  • #352 30 Cze 2009 18:10
    Urgon
    Poziom 36  

    AVE...

    Cytat:
    In permanent magnet switched reluctance design, it is important to understand the windings are fundamentally demagnetizing windings, and NOT as many people intuitively assume - magnetizing windings. Important difference. This is not to say the windings can not with enough voltage be used as magnetizing windings, but this is not really the proper mental image to use to visualize how the motor functions. Try it this way - the units I am about to used are not intended to correlate to real values, simply to make a point. The rotor is attracted to the stator core. When in register, the core is energized by the pole face of the permanent magnet to a strength of (negative) -10. In order to totally neutralize the temporarily acquired magnetism of stator core, and enable the rotor to 'free wheel away,' an electromagnetic field of + 10 must be induced in the stator windings. The Lenz current / precharge in full register where the greatest number of stator turns are cut, might be equivalent to, say, + 8. The timed delivered DC pulse, has a value of + 12. So with Lenz current / precharge, the net magnetism of the stator when in register is +10. That is ((-10) + (Cool) + (12) = +10. Without Lenz current the calculation would be as follows (-10) + (12) = +2. We have therefore made a 'free energy,' gain of + 8 units - equivalent to the size of the Lenz current / precharge induced in the windings.

    To są te obliczenia...
    -10+12=2 ma dowodzić nadsprawności...
    Takie obliczenia, to Maciej może sobie wsadzić w d... W pośladki...
    Pseudonaukowy wywód i bełkot nieuka jako dowody na cudowne działanie silnika Adama...

  • #353 30 Cze 2009 19:16
    marek_Łódź
    Poziom 36  

    MaciekWroclaw napisał:
    Bo nie został dopuszczony do produkcji, sam dobrze wiesz ile patentów jest blokowanych z rożnych dziwnych powodów. Wyobraź sobie co by sie stało z rafineriami, przemysłem motoryzacyjnym, warsztatami samochodowymi i innymi usługami motoryzacyjnymi gdyby samochody posiadały niezawodne silniki, które nie wymagały by naprawy.
    Nie słyszałem o tym, żeby koncerny naftowe wykupiły te patenty i schowały do szaf. Przynieś mi działający silnik Adamsa z nadsprawnością, a ja znajdę inwestora i sposób na masową produkcję czy to w oparciu o patenty, czy też pomimo ich. Z pewnością gdyby silnik Adamsa generował nadsprawność, tak czy inaczej by funkcjonował na rynku. Pamiętajmy, że mówimy tu o 42 latach, w czasie których tak czy inaczej ten silnik by zaistniał na rynku (gdyby istniał).

  • #354 30 Cze 2009 19:54
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Zwróciłbym uwagę na słowa, które ktoś tu przeoczył: the units I am about to used are not intended to correlate to real values,
    oraz na fakt, że autor tekstu o silniku Adamsa nie opisuje w zrozumiały sposób, o co chodzi w regule Lenza - nie rozumie jej?

  • #355 30 Cze 2009 20:06
    bog.op
    Poziom 14  

    Panowie !!!

    To, że układ silnika Adamsa jest już znany od niemal pół wieku, a nie jest powszechnie produkowany nie znaczy, że w wykonaniu autora nie działał.

    Przecież nic nie stoi na przeszkodzie by odkrywca sprzedał swoje prawa autorskie za satysfakcynującą go kwotę.

    Każdy następny człowiek, który jest nieświadom, że taki szczególny i działający układ opatentowano gdy zgłosi swoje "odkrycie" w urzędzie patentowym dowiaduje się, że na takie urządzenie złożono już patent i ten układ jest chroniony.

    I nikt na całym świecie nie rozpocznie produkcji bez zgody właściciela praw autorskich.

    A własciciel tych praw czy to odkupionych czy sam wynalazca nie ma obowiązku ich udostępniać.

    I to tyle jeśli chodzi o to, że długi upływ czasu od chwili opublikowania niektórych szczegółów tego układu silnika i brak go w powszechnym użytkowaniu jest jakimkolwiek dowodem, że to nie działa !!!

  • #356 30 Cze 2009 20:18
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Autor opisał wszystko jak najlepiej potrafił, moja wina nie jest ze opisywał cos czego fizyka nie zna, i jest opisywane pierwszy raz. Aby opisać nowe prawo trzeba dobrze je sformułować, aby każdy mogl je zrozumiec. Sadzac po wypowiedzi Urgona -10+12=0 ,autorowi wyszło 2 według Urgona sie mylił. Marek_Lodz wiem ze nie slyszales o blokowanych patentach. A slyszales o zakazie sprzedaży Polskiego białego sera na pierogi w krajach Unii Europejskiej? Pewnie tez nie. Co wogole slyszales do roku 1989? Czego sie dowiedziałeś i nauczyłeś po roku 1989? Panie Jta ma Pan racje te jednostki nie można (uzyc) jako realne wartości. Moga one byc rożne, ALE rożnica może byc także minimalna która nie będzie miała znacznego wpływu. Mieszkając w Polsce uwierzcie mi nie myślicie, ze wszystko widzieliście i wszystko znacie, mieszkając w Niemczech szczeka nie raz mi opada do tej pory, a wiem ze oni w porównaniu do Amerykanów sa zacofani. Jadac do Polski w tych czasach trochę czuje sie dziwnie, i czasem sie wstydzę niektórych rzeczy. Troche odbiegłem od tematu.

  • #358 30 Cze 2009 20:53
    zdzicho44
    Poziom 22  

    marek_Łódź napisał:
    Nie słyszałem o tym, żeby koncerny naftowe wykupiły te patenty i schowały do szaf. ...Pamiętajmy, że mówimy tu o 42 latach, w czasie których tak czy inaczej ten silnik by zaistniał na rynku (gdyby istniał).

    Zdziwiłbym się gdybyś słyszał.
    Upływ czasu nic nie znaczy.Co stało się z dieslem dwusuwowym nowej generacji? Minęło ze 20 lat i już pewnie patent zżółkł w szafie pancernej ,koncernu który to kupił( już nie pamiętam który) i ,,Trwają prace adaptacyjne".Jeszcze nie czas ,aby wchodzić z nim na rynek.

  • #359 30 Cze 2009 21:53
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Urgon, -10 wiader wody i 12 wiader mleka. Negatywna siła magnesu -10, elektromagnetyczne pole +12. Pisałem ze musisz to przeczytać kilka razy aby zrozumieć, użyj może innych słowników do tłumaczenia.

    Dodano po 58 [minuty]:

    Panie Jta a co pan powie na to, brzmi ciekawie:
    As stator and rotor come into alignment, the field spread over the stator windings is at its greatest extent, hence the current induction is at its strongest, exactly at the 'in register,' position, when it is most needed, which is also where we close the timing circuit enabling current to flow. Therefore at the 'stuck,' point where the stator core and magnet are effectively temporarily as one, you will get a large current induced, that acts to offset the field the magnet has been inducing in the stator core, which is the basis for the mutual attraction of the rotor to the core. We are therefore left with a most fascinating electromagnetic paradox, whereby the magnet is fighting for control of the stator core simultaneously from two directions. It is both trying to extend its flux field into the stator core to create an attraction effect, but it is also trying using current induced, to make the stator core repel itself. Both actions on their own are fully predicted and explained by existing electromagnetic law, some of it 170 years old, yet what no-one in the mainstream has ever investigated, is what might happen when you perform both actions near simultaneously. The answer seems fairly simple to me. Space time is, in a manner, short circuited. The magnet has gained kinetic energy in being attracted to the stator core, yet when it arrives at the stator core and should get 'stuck,' its own field energy causes partial demagnetization (repulsion with delivered pulse) from the said stator core via the windings. It is therefore forced to keep a % of the kinetic energy it gained in being initially attracted to the stator core, in an apparent violation of the laws of conversation of energy.

  • #360 30 Cze 2009 22:15
    _jta_
    Specjalista elektronik

    :arrow: bog.op 30 Cze 2009 20:06 - patenty mają ograniczony czas ważności, u nas chyba do 15 lat.

    Poszukałem w sieci informacji o silniku Adamsa - z tytułem i autorami ze strony podanej przez MaciekWroclaw
    29 Cze 2009 15:59 i 29 Cze 2009 21:00 - http://members.fortunecity.com/freeenergy2000/adamsmotor.htm
    - znalazłem to samo (chyba, są różnice sformatowania tekstu, poprawiona literówka... ciężko porównać tak, by
    stwierdzić, czy to jest to samo, czy nie - ale tytuł, rok i autorzy są si sami za każdym razem). Podaję linki:
    1. http://www.geocities.com/geoffegel_99/adamsmotor.htm
    2. http://www.linux-host.org/energie/adamsmotorguide.htm
    3. http://www.linux-host.org/energy/adamsmotorguide.htm
    4. http://www.angelfire.com/ak5/energy21/adamsmotor.htm
    5. http://www.icestuff.com/~energy21/adamsmotorguide.htm
    6. http://members.fortunecity.com/freeenergy2000/adamsmotor.htm
    7. http://www.solarsupplyco.com-a.googlepages.com/adamselectricmotor
    kolejność według rozmiarów (w tym 2 i 3 są identyczne) - kilka pierwszych porównywałem, okazało się, że
    zawartości są niemal identyczne, różnią się głównie "opakowaniem" - jest prawdopodobne, że każdy, kto
    kopiował, dodawał własne; ostatni przypuszczalnie jest gruntownie przeformatowany, bo różni sią mocno.

    Inną informację znalazłem przez Wikipedię - angielska wikipedia, hasło Adams motor podaje link do strony
    Aethmogen, ale do czegoś, czego tam już nie ma; sama strona jest poświęcona silnikowi Adamsa, i zawiera,
    teksty ponoć jego (Adamsa) autorstwa - np. tekst o magnetyźmie, który ma wyjaśniać działanie tego silnika.
    Z tego, co się doczytałem, to zdaniem Adamsa energia magnetyczna wzrasta, gdy magnes wirnika zbliża się
    do rdzenia z żelaza, i jego silnik silnik najpierw wykorzystuje przyciąganie magnesu przez żelazo, a następnie
    odzyskuje część energii magnetycznej, przetwarzając ją na prąd - obydwa te procesy dają zysk.
    Zdaniem fizyków energia magnetyczna maleje, kiedy rdzeń z żelaza jest przyciągany przez magnes...