Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z instalacją XP na SATA II Samsung 160gb

05 Cze 2006 15:36 4987 27
  • Poziom 15  
    Witam.Jak w temacie.Z informatyki jestem w skali 1-10 na poziomie 4 więc pomóżcie.Zakupiłem nowy komputer 160bg samsung Sata 2, płyta główna ASROck 775xfire raid.nie ma systemu więc zabrałem się za instalację i tak zainstalowałem stery F6 dla dysku tylko zainstalowałem te z napisem raid xp/2000 tak wyczytałem w ksążce od płyty gównej.system xp z SP2 zainstalował się bez problemu, raz się uruchomił i więcej już nie chciał.W tej chwili odpala się kompa startuje bios i się zatrzymuje na napisie cd rom atapi następnie po chwili wyskakuje napis u góry ekranu Matrix copyraight 2005 ........... i nic.Na obudowie świeci się kontrolka od dysku twardego ze pracuje ale nic się nie dziej.Pomóżcie gdzie zrobiłęm błąd.Ewentualnie czekam na jakąś mała instrukcje włączając do tego ustawienia biosu[/url]

    Moderowany przez jankolo:

    Scaliłem dwa analogiczne tematy

  • Spec od komputerów
    W biosie wyłącz RAID a zostaw włączone SATA.Partycję tworzyłeś instalatorem windows ? Bios prawidłowo identyfikuje dysk ?
  • Poziom 15  
    W biosie ustawiłęm przed instalacją na raid bo tak pisało w ksiązce od płyty, partycje tworzyłem instalatorem a w tej chwili wydaje mi się że dysku nie widzi(jak się sprawdza czy bis id.dysk)
  • Spec od komputerów
    Raid na jednym dysku ? Wyłącz RAID.
  • Poziom 15  
    Za godzinke bede w domku to sprawdze ale jak wyłącze rraid i komp sie nie odpadli to instalowac jescze raz.I mam pytanko czyli raid ustawia sie jak sie ma kilka HDD?
  • Spec od komputerów
    Tak,Raid to minimum dwa dyski.
  • Poziom 15  
    przestawilem na raid i w tej chwili wyskakuje okno butowania tak jak by nie bylo systemu. czyinstalowac system od nowa? czy przestawiac cos jeszcze w BIOSIe?
  • Pomocny post
    Spec od komputerów
    Co znaczy "przestawilem na raid" ? Raid ma byc DISABLED.Jak nie bootuje to odpal jeszcze raz instalkę windowsa.
  • Poziom 15  
    przestawilem to znaczy zrobilem tak: bios-advanced-ide configuration-ata/ide disabled to jest chyba to o to ci chodzi? teraz powiedz mi jakie sterowniki dysku maja być wgrane sata raid czy te drugie??
  • Poziom 43  
    W BIOS-ie wlacz S-ATA. Sterowniki masz na plycie CD od plyty glownej sa do sterowniki do kontrolera S-ATA na plycie glownej.
  • Spec od komputerów
    Kontroler ATA/IDE zostaw włączony a wyłącz tylko "puste"kanały np.PrimaryMaster.Jak wyłączysz wogóle to nie będą działały napędy CD.W biosie masz wyłączyć RAID i włączyć SATA.Sterowniki SATA tak jak pisze kolega wyżej masz na CD os płyty,ale nie zawsze są one potrzebne.Jeśli instalator windows zgłosi że nie ma dysków to wtedy restart i w odpowiednim momencie F6.Sterownik SATA i RAID są z reguły w tym samym katalogu i razem wpisywane na dyskietkę i system wybiera co zainstalować.Przeczytaj w manualu do płyty.
  • Poziom 15  
    masz dostep do gg? jak tak to na priv pusc mi numer.czym sie rozni AHCI od IDE?Ustawiłem w biosie Sata na IDE i przy instalacji OS pokazuje że nie ma dysków przestawiłęm bios Sata na AHACI zainstalowałem sterowniki sata (F6) i też pokazuje że nie ma dysku o co qwa chodzi?

    Dodano po 2 [godziny] 39 [minuty]:

    Próbowałem już wszystkiego IDE AHACI sterowniki już chyba wszystkie poszły i dalej przy instalacji nie widzi dysku.Dajcie jakiś pomysł bo mam już nerwy
  • Poziom 15  
    Płyta ASROCK 775xfire sata 2+hdd Samsung 160gb Sata 2 i nie widzi dysku.Prubowałem juz i bios przestawiać i stery z flopa przez F6 nie pomaga macie jakiś pomysł, bo przy instalacji Xp twierdzi że dysk jest nie podpięty.Dodam że dysk nówka
  • Poziom 15  
    Hmm; no więc tak:
    1) Sprawdź czy dobrze ustawiłes zworki, oraz czy dysk na pewno jest dobrze podpięty (kabelki weszły do końca)
    2) Spróbuj uruchomić ten sam dysk na innym komputerze (np u kolegi) - jeśli nie ruszy - będzie to znaczyło że dysk jest trupem i należy go zareklamować. Jeśli ruszy - będziemy szukać dalej przyczyny.
    3) Istnieje oczywiście możliwość że płyta nie współpracuje z tym konkretnym modelem dysku, choc wydaje mi sie to mało prawdopodobne.
  • Poziom 30  
    a bios widzi dysk??

    wyłącz raid w biosie
  • Poziom 15  
    Komp ma 4 miesiące.Dysk padł i dostałem drugi na gwarancji nówkę.
    1.Jak sprawdzić czy bios widzi dysk zabardzo się nie znam.W biosie wyłączyem raid i ustawiłem na sata ide ipróbowałem też na sata AHACI i nic
  • Spec od komputerów
    W biosie masz autodetekcję dysków.
  • Poziom 15  
    nie moge znalezc autodetekcji dysków. gdzie to jest w biosie?
  • Spec od komputerów
    Standard CMOS Features - wybierz kanał na którym jest dysk np.IDE Channel 2 Master i Enter.
  • Poziom 15  
    Nie wykrywa dysku w biosie a dlaczego co jest not detected
  • Poziom 15  
    Sterowniki które są na płycie cd od płyty głównej które zostały utworzone automatycznie po włożenie płyty do napędu nie pomagaja.Przy instalacji F6 już instalowałem wszystkie stery i nic.W biosie widzi tylko cd i dvd nie widzi dysku na każdym sata O,1,2,3 jest not detected.Dodam że na dysku nie ma żadnej zworki jest goły moze tam ma być zworka, (ale taki sam dysk wcześniej też był bez zworki)Może są jakieś inne stery na necie do ASRocka 775xfire.
  • Pomocny post
    Spec od komputerów
    Sprawdzałeś taśmy do dysku, kable zasilania ?
    Z zasilaczem jest wszystko w porządku ?
    Odłącz CD i DVD zostaw tylko dysk i sprawdź czy BIOS go wykryje.
  • Poziom 15  
    Taśme przepiołem nową i nic.Ale dziwmnie bios wolno chodzi i wolno reaguje.Dodam że dysk cały czas się świeci na czerwono(dioda)Może dysk powinien miec jakies zworki ten nie ma żadnej zapietej?Ale ten dysk wcześniej też nie miał?
  • Spec od komputerów
    Załóż zworkę ograniczającą transfer z SATA II na SATA I.Drugi pin od prawej,pionowo.
  • Poziom 15  
    jutro zawioze go do serwisu, cos tam musi byc nie tak bios strasznie wolno sie laduje moze trafilem na dysk bubla ewentualnie bios as rocka jest bardziej pokrecony niz lato z radiem. jak cos sie wyjasni podam przyczyne i diagnoze :idea:
  • Poziom 15  
    Sytuacja częściowo się wyjaśniła bo okazało się że dysk padł "nie startuje" i wygląda na spalenie dysku.W serwisie powiedzieli mi chłopaki że przyczyną mogłbyć luz na przejściówce zasilania dysku jeden pin był luźny i mógł raz na jakiś czas przyiskrzyć.Ciekawe jakie teraz kable robią kable , tymczasem dysk nówka wraca do serwisu.Temat się przeciagnie do przyszłego tygodnia.?Czekam na wynik sprawy.Pzdr
  • Poziom 15  
    Sytuacja zakończona.Komputer działa i pisze co było przyczyną.Jak się okazało przyczyną była tasma łączące dysk z płytą (sata)i te luzne piny na kablach zasilających.Po wymianie na inne kable transmisji danych nagle komp zaczął działąć.W serwisie sami stwierdzili że te kable co mi dali wczesniej są do dupy-buble.Teraz dali mi kabel sata czerwony oryginalny intela i narazie jest ok, całe szczęście dysk jest ok i przetrwał te kombinacje.Bałem się że się dysk spaił i że ktoś się skapnie w Samsungu i powie że dali dobry dysk i znowu się zjarał to pewnie coś w komputerze musi byc.Czyli pilnujecie jakie wam dają kable do pc.Dzięki za zaangażowanie.Temat zakończony.