Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stacyjka, Immobilizer, kluczyki Punto I 1997r

mind 06 Jun 2006 21:25 12382 29
  • #1
    mind
    Level 17  
    W moim Punto wytarła się stacyjka, do tego stopnia, że boję się że kiedyś nie uruchomię wozu. Autko ma immobiliser a ja byłbym skłonny zmienić wszystkie wkładki wraz ze stacyjką. Czy takie coś mi podejdzie do tego samochodu?
    http://www.allegro.pl/item106277176_nowe_komplety_zamkow_do_samochodu_fiat_.html
    Czy dam radę sam wprogramować kluczyki do centralki komputera? Jeśli tak proszę o procedurę. Posiadam oryginalny klucz "matkę" i kartę kodową.
    Czytałem już na elektrodzie procedurę wpisywania do pamięci komputera kluczyków ale nie wiem czy w moim przypadku to się sprawdzi
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    mind
    Level 17  
    Tak, mam oryginalny kluczyk brązowy.
  • #4
    vvaldek
    Level 28  
    Dodano po 14 [sekundy]:

    wszystkie fiaty z bordowym kluczem maja taka sama procedure .
  • #5
    mind
    Level 17  
    Czyli procedura opisana w następujący sposób:

    "wymień wkładkę w stacyjce /odkręć trzy wkręty na imbus osłonę pod kierownicą.wsaðż stary kluczyk przekręć w połżenie zapłon w stacyjce będzie dzyndzel podważ go śrubokrętem iwyjmij wkładkę.włóż nową wkładkę wyłącz zapłon/stara wkładka może wychodzić z lekkim oporem/następnie rozbierz klucz matkę /kolor brązowy/ wyciągnij pchełĸę /ostrożnie aby nie połamać/ to samo zrób z nową matką koloru brązowego .zamień pchełki ze starej matki włóż do nowej/nie pomyl pchełek/teraz kodowanie kluczyków.musisz mieć dwa nowe/minimum/i matkę /nowy kluczyk z starą pchełką/.włóż nową matkę /brążowy/ do stacyjki i włącz zapłon jak zgaśnie kontroka code/żółty kluczyk/ wyłącz zapłon.włóż pierwszy nowy kluczyki włącz zapłon jak zgaśnie kluczyk code wyłącz zapłon włóż drugi kluczyk w łącz zapłon jak zgaśnie code wyłącz włóż ponownie klucz matkę /brązowy kluczyk/ jak zgaśnie code wyłącz zapłon .mazsz zakodowane kluczyki .operacja ta musi przebiegać sprawnie jak nie pójdzie za pierwszym razem spróbuj po 5 minutach ponownie"

    zadziała w moim przypadku?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    mind
    Level 17  
    Kolego Elektrit, mogę przełożyć (tzn ze starego do nowego) transpodery w kluczach master, wtedy przekręcę w stacyjce nowy kluczyk master ze starym transpoderem. Czy to zadziała twoim zdaniem?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    mind
    Level 17  
    Kluczyk master, który posiadam aktualnie daje się rozebrać bez problemów. W środku siedzi taki mały stożek - to jest chyba transpoder. Pytanie czy klucz który zamierzam kupić też jest rozbieralny i czy jeśli zamienię transpodery to wkoduję dwa nowe kluczyki niebieskie.
    A propos - jeśli są inne sposoby - podziel się wiedzą. Punciaka mam od niedawna. W serwisie wołają za taką "operację" bajońską sumę.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    mind
    Level 17  
    To, że niebieskie są nierozbieralne to wiem, ale czy przy pomocy nowego mastera ze starym transpoderem da się je wkodować do centralki? Czy może one są zakodowane tak, że procedura kodowania opisana wyżej się nie sprawdzi.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    mind
    Level 17  
    Sorry Elektrit, może tłumaczę niejasno. Chyba pomyliłem też aukcje, popatrz na to:
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=106277176
    Zamierzam zrobić tak:
    1. Wymienić stacyjkę
    2. Zamienić transpodery w kluczach master, tzn ze starego mastera przełożyć transpoder do nowego. Auto powinno odpalić na nowym kluczyku master ze starym transpoderem.
    3. Przy pomocy nowego kluczyka ze starym (zamienionym) transpoderem chciałbym wkodować nowe kluczyki niebieskie. No i teraz pytanie, czy te kluczyki dadzą się wkodować przy wykonaniu procedury jak wyżej opisano w cudzysłowiu?
    Według inicjatora przedsięwzięcia - tak ale ja mam wątpliwości czy rzeczywiście bo czy te kluczyki niebieskie nie mają już zaprogramowanego kodu zgodnego z tym funkcjonującym w aucie. Czy zatem daszą się wkodować? Tu jest sedno pytania.
  • #14
    mind
    Level 17  
    Czy nikt mi nie pomoże? Może ktoś jednak przerabiał temat.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    mind
    Level 17  
    Kolego elektrit, z całym szacunkiem do twojej niemałej wiedzy, to że mam wszystko opisane to wiem, czytać na prawdę potrafię. Wykonać procedurę też potrafię.
    Proszę jedynie o jedną konkretną odpowiedź - planowany przeze mnie sposób wymiany wkładek i kluczyków zda egzamin czy nie. Moje wątpliwości przedstawiłem jasno.
  • #17
    pvovo
    Level 14  
    Odkręć sobie kostke stacyjki, przełóż wkładke, do nowej włóż starą matke bez przekręcania, śrubokrętem przekręć kostke aż załączysz zapłon... dalej procedura jak Ci koledzy opisali. Proste prawda....
  • #18
    mind
    Level 17  
    Wszystko jasne. Rozumiem że nowe klucze niebieskie wkoduję bez problemów. Dziękuję i pozdrawiam. Temat można zamknąć.
  • #19
    mind
    Level 17  
    No i porażka. Wykonałem procedurę podmiany transpodera przekładając go do nowego kluczyka brązowego. Przekręcam nowy brązowy kluczyk w stacyjce CODE gaśnie po jakichś 2s. Wkładam pierwszy nowy niebieski kluczyk, przekręcam zapłon, CODE świeci cały czas, to samo z drugim kluczykiem, czyli już na tym etapie procedura się łamie. Wkładam powtórnie klucz brązowy włączam zapłon CODE gaśnie, ale kluczyki niebieskie pozostają niewkodowane. Procedurę testowałem około 5 razy wydłużając / zmiejszając czas podmiany kluczy. Niestety bezskutecznie.
    Proszę jeszcze raz o pomoc. Co robię źle. Czy czeka mnie serwis i wkodowanie kluczyków za 250 zł?
  • #20
    electro
    Level 18  
    i ja podlacze sie do tematu mam dokaldnie taka sytuacje przy kodowaniu jak kolega mind, nie gasnie code na niebieskim kluczyku, moze jakos inaczej sie inicjuje kodowanie ?
  • #21
    vvaldek
    Level 28  
    kodowanie kluczy

    wlozyc czerwony wlaczyc zaplon jak zgasnie lampka code wylaczyc

    wlozyc niebieski wlaczyc zaplon jak zgasnie lampka code wylaczyc zaplon

    wlozyc nastepny niebieski wlaczyc zaplon jak zgasnie lampka code wylaczyc zaplon

    wlozyc czerwony wlaczyc zaplon jak zgasnie lampka wylaczyc zaplon

    nastepnie ponownie wlaczyc zaplon czerwonym kluczem na okolo 4 sekundy i wylaczyc zaplon, powinno byc OK;
  • #22
    electro
    Level 18  
    wszystkie maja jedna kropke, i takie samo oznaczenie na grocie
  • #23
    mind
    Level 17  
    U mnie problem rozwiązałem zdejmując antenkę od immobilisera ze stacyjki i połączyłem na stale ze starym kluczykiem. To półśrodek ale innego nie znalazłem, a na forum autokacik powiedziano mi że kluczyki które kupiłem mają inny typ transpodera i wkodować się nie dadzą.
  • #24
    electro
    Level 18  
    no faktycznie proste a skuteczne:) tyle ze u mnie jest komplet kluczy fabrycznych (chyba) i jak pisalem dziala tylko jeden :(
  • #25
    Virus_e
    Level 10  
    Witam, ja chyba mam dość skomplikowany problem:

    1.Zgubiłem kluczyk do mojego Kropka rocznik, 1998 (wersja MK I) ale jest to wersja angielska i jeżdżę nim w Irlandii.

    2. Nie mam zapasowego kluczyka nie mam kluczyka bordowego (zwany dalej matką) ani karty kodującej.

    Z tego, co się jak na razie dowiedziałem do dorobienie zestawu kluczyków i karty kodującej do mojego fiata do koszt około 500 PLN.
    Kwestia jest jedna, że potrzeba zakodować na nowo mojego kropka i jeszcze się nie dowiedziałem ile będzie to kosztować w Irlandii.

    Moje pytanie brzmi czy to w ogóle, co mi w fiacie przez telefon powiedzieli to prawda i czy nie da się samemu zaprogramować na nowo immobilizera samochodu.

    :|

    Pozdrawiam Jakub
  • #26
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdzasz gdzie był kupiony, piszesz do dealera o drugi klucz i ci wyśle, o ile już ktoś wcześniej nie dostał. Często w Irlandii auto z salonu wydają z jednym kluczem.
  • #27
    Virus_e
    Level 10  
    Dzieki napewno postaram się znaleść dilera tego samochodu, ale było przedemną 5 właścicieli.
  • #28
    vvaldek
    Level 28  
    jesli w Fiacie mowili ci ze sprzedadza ci klucze na ktorych zapali to sie pomylili , klucza na ktorym zapalisz nie dokupisz, nie w tym roczniku . zeby zaprogramowac klucz wedlug normalnej procedury musisz miec klucz Matke + 2klucze a klucza matki nie dokupisz . jesli proponuja ci 500 za dorobienie kluczy to cena wcale nie jest wysoka tylko bedziesz musial pewnie wyslac Centralke CODE do Polski lub poszukac kogos kto by to zrobil na miejscu, pozostaje jescze dorobienie klucza do stacyjki , moim zdaniem najtaniej wyjdzie usunac calkowicie immo . A co do }karty kodujacej {to nie jest ona kodujaca tylko na karcie zapisany jest numer PIN ktory sluzy do awaryjnego odpalenia w ,np. takim wlasnie przypadku. Oraz KOD zarysu zebow klucza wedlug ktorego dorabia sie klucz
  • #29
    mind
    Level 17  
    Chyba najtaniej i najprościej wyjdzie opcja zakupu sterownika bez immo oraz kompletu wkładek z nowymi kluczykami
  • #30
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak pisałem wyżej, serwis może posiadać klucz matkę, to jest I R L A N D I A!
    Nam może się to w głowie nie mieści, ale tam tak często jest.