Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra problem z centralnym i immobilizerem.

techrys 06 Jun 2006 23:30 3572 10
Relpol
  • #1
    techrys
    Level 28  
    Kupiłem wczoraj "za grosze" od znajomka vectrę. Historia usterki jest taka: około miesiąca temu zginęły koledze kluczyki (w pracy). Dorobił w autoryzowanym salonie (ze względu na immobilizer). Samochód jeździł kilka dni. Po pewnym czasie zaczęły się cuda - nie odpalał, gasł itp. Po trzech tygodniach kolega miał dość i sprzedał mi to auto. Objawy usterki są takie - nie działa sterowanie centralnym zamkiem. Siedząc w środku samochodu, po naciśnięciu przycisku otwarcia, słychać stuk przekaźnika, ale nic się nie dzieje. Po naciśnięciu przycisku zamknięcia zupełnie nic się nie dzieje, nie pracuje nawet przekaźnik. Oprócz tego, samochodu nie można uruchomić - po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" zapalają się kontrolki hamulca (bo zaciągnięty/wciśnięty), oleju i pasów, nie pracuje wskaźnik paliwa, a dodatkowo zapala się kontrolka silnika, co wg instrukcji oznacza problem właśnie z immobilizerem ;( Nie działa również sterowanie elektrycznymi szybami, i nie wiem co jeszcze nie działa. Próbowałem programować ponownie kluczyk, ale to nie dawało żadnych zmian. Wygląda jakby ktoś wszystko poodłączał a zostawił tylko kontrolki :)
    Vectra '98 1,6 LS
    Powtórzę za takim jednym: pomożecie?
  • Relpol
  • Relpol
  • #3
    pvovo
    Level 14  
    Gdyby był problem z immobilizerem to kontrolka od elektroniki silnika w Oplu po załączeniu zapłonu mruga nie świeci.
  • #4
    miwi
    Level 28  
    Najpierw bezpieczniki a przy okazji sprawdź też czy przypadkiem nie zalało centralki od centralnego. Jest po prawej stronie pasażera. Z opisu wynika że jest jakiś problem z zasilaniem części modułów
  • #5
    pvovo
    Level 14  
    Czułym punktem każdej Vectry jest instalacja na progu pod osłoną plastikową z lewej i prawej strony, odkręć je i jak zobaczysz odrobine zielonego nalotu to ciągnij za kable pojedynczo...
  • #6
    oranik
    Level 12  
    Witam,
    odnośnie otwierania miłem podobny przypadek, usterka polegała na przepalonej ścieżce w centralce, wówczas przekaźnik działał ale nic sie nie działo na jego wyjściu, a na zamykaniu nawet przekaznik nie działał ponieważ bezpiecznik był przepalony, usterka zdazyła się w innym aucie.
    Pozdrawiam
  • #7
    techrys
    Level 28  
    Wygląda na to, że przyczyną, ale nie wiem jeszcze czy pierwotną czy wtórną, jest akumulator - na zaciskach ma 5,5V. Postaram się zdobyć jutro albo prostownik albo aku i sprawdzę czy auto odpali. Dzisiaj nie będę go pchać bo samemu to trochę ciężko :) Zatem dzięki za wszystkie odpowiedzi i do jutra wieczora :)
  • #8
    techrys
    Level 28  
    Sprawa wygląda tak, że po naładowaniu akumulatora samochód ożywa. Jest jednak problem z ładowaniem akumulatora w samochodzie, ale co padło - kable, regulator napięcia czy sam alternator lub coś w nim, dowiem się dopiero dziś lub jutro jak wyciągnę alternator (brawa dla gościa, który myslał nad dostępem do niego).
  • #9
    techrys
    Level 28  
    Wyciągnąłem dzisiaj alternator. Jak sprawdzić co mu dolega? Po zdjęciu osłony regulatora widać 3 diody - przemierzyłem i są sprawne. Pod tymi diodami jakby w celkach są jakieś 3 brązowe elementy, każdy podłączony do katody diody prostowniczej - co to jest, i jak sprawdzić stan regulatora?
  • #10
    duzabrzoza
    Level 12  
    prosze podłączyc sie do VAGa i odcztac błędy immo

    pozdrawiam !
  • #11
    techrys
    Level 28  
    Pierwsze - umówmy się, że najpiew przywrócę zasilanie, a potem będę czytać błędy.
    Drugie - czy istnieje inny sposób na odczytanie błędów immobilizera - wiem jak czytać błędy w vectrze za pomocą zworki i kontrolki, czy da się zrobić coś takiego z immobilizerem? Angole krzyczą 50 funtów za otwarcie maski...