Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

strumienica czy warto zakaldac

fido 07 Jun 2006 23:27 16541 22
  • #1
    fido
    Level 26  
    musze wyciagnac katalizator ze swojego ercorta 1.8i 16V 105KM '92, czy lepiej jest wstawic zwykla rure czy strumienice co jest lepsze i dlaczego
  • #2
    rafal 125
    Level 11  
    Zależy ile masz kasy i czy lubisz dłubać sobie sam przy samochodzie?
    Jeśli sam to dorób sobie rure zawsze jest taniej a działanie te same :D
  • #3
    dave_19
    Level 23  
    zalezy ktora chcesz kupic strumienice. jesli taka zwykla za 40 pln to wszystko jedno co wspawasz - efekt ten sam. ale jesli taka bodajze cisnieniowa (zwezka wenturiego) czy luskowa za 100-170 pln to proponowalbym wlasnie taka. efekt moze byc ale nie musi. to juz kwestia samochodu. i nie spodziewaj sie cudow.
  • #4
    fido
    Level 26  
    a wiec prawdopodobnie bedzie wspawama rurka do czasu kiedy nie znajde jakiegos katalizatora w miare przystepnej cenie a silnik to 1.8i 16V 105KM
  • #5
    raper6
    Level 16  
    jest wiele prawd ale jedna najwyzsza nie warto strumienica powoduje wzrost podcisnienia ktory jest czesta przyczyna wypalenia sie uszczelki pod głowica i zatarciem silnika widzialem 2 silniki załatwione przez strumienice...
  • #6
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pare miesięcy temu rozleciał mi się katalizator w seat toledo 1.8i więc wydłubałem ceramike z środka po czym założyłem pusty.
    Dźwięk z wydechu był brzydki, dzwoniący (taki jak przy polonezie ;) Postanowiłem kupić strumienice i nie żałuję, mam teraz czysty, nie dzwoniący , przyjemny dźwiek wydechu.
    Jednak ta cyrkulacja spalin przez te łuski w tej strumienicy cos zmienia.
    Podaje link jaka strumienice zakupiłem.
    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=107274916
    Jest to strumienica AWG
  • #7
    krystiankrywald
    Level 15  
    Nie bawiłbym sie ze strumienicą, nie warto. Wolałbym dać przelotówkę z nierdzewki, na bank nie zaszkodzi a w przypadku strumienicy różnie to bywa.
  • #8
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    krystiankrywald wrote:
    Nie bawiłbym sie ze strumienicą, nie warto. Wolałbym dać przelotówkę z nierdzewki, na bank nie zaszkodzi a w przypadku strumienicy różnie to bywa.

    Jeśli jest środkowy i końcowy tłumik to nie zaszkodzi bo i tak przez te tłumiki sa spaliny spowalniane. Natomiast jeśli niema środkowego tłumika a końcowy jest przelotowy (sportowy) to być może że coś może szkodzić.
  • #9
    mlody1921
    Level 29  
    z tego co czytalem to zwezke venturiego mozna poczuc w tym ze zacznie auto cignac od nizszy obrotow niema cudow lecz ponoc czuc ale to sie ja wstawia zamiast srodkowego tlumika a koncowy przelotowy to jest strumiennica naddzwiekowa cos takiego na to mowia ponoc zastosowanie jak w samolotach koszt kolo 160 zl dziala ponoc jak sie ma dwa tlumiki czyli za katem pierwszy zamiast niego sie ja wstawia i koncowy ;] tak czytalem i oczywiscie przy tym musi byc dolot powietrza zrobiony zimny ;]
  • #10
    crazy_88
    Level 42  
    slyszalem ze sa problemy na przegladzie z tym ze cos jest nie tak ze spalinami to prawda?
  • #11
    senso
    Level 20  
    Przy strumienicach max moment podchodzi wyzej, duzo ludzi zakladalo to w silnika 20ne w oplach i totalna porazka,z 2600-2800 obr moment wedrowal na >3500 natomiast w silnikach 20xe max mom. ok 4000-4500 juz dziury nie bylo,ale bez modyfikacji dolotu /nie mowie tu o samym stozku tylko o zwiekszeniu predkosci dolotu/ strumienica nie dziala jak powinna i czesto tracimy na osiagach.
  • #12
    fido
    Level 26  
    zalozylem zwykla rurke gdyz koszt porzadnej strumienicy jest dosc duzy a i tak mam zamiar pozniej zalozycz katalizator dlatego ze slyszalem ze moze sie uszkodzic sonda lambda czy to prawda nie mam sondy za katalizatorem tylko zaraz za koloktorem
  • #13
    huzar105
    Level 12  
    Z strumienicą to jest tak samo jak z magnetyzerami.
    Teoretycznie strumienica powinna przyspieszać wylot spalin z układu wydechowego (poprzez zawirowania). Ale to może zadziałać tylko z kompleksowym tuningiem silnika, w innym przypadku może nawet i zmiejszyć wydajność silnika...
    A i od kiedy od tłumika może się silnik zatrzeć od takiego czegoś jak jest dobry szczelny tłumik, który się zatka to silnik zgaśnie, a nie zatrze prawda? ;)
    POzdro
  • #14
    Roli
    Level 26  
    Quote:
    A i od kiedy od tłumika może się silnik zatrzeć od takiego czegoś jak jest dobry szczelny tłumik, który się zatka to silnik zgaśnie, a nie zatrze prawda?


    Swego czasu interesowałem sie budową i działaniem strumienic i czytałem na ten temat sporo materiałów, w którymś z nich pewien tuner wypowiadał sie że przez niewłaściwy montaż strumienicy zatarło sie kilka silników, powodem tego było zbyt silne przepłukiwanie komory spalania w czasie współotwarcia zaworów i następowało zmywanie filmu olejowego. Każdą strumienice należy umieszczać w okreslonej odległości od silnika (odległość tą dobiera sie indywidualnie do każdego silnika - bo przecież każdy jest niepowtarzalny).
  • #15
    huzar105
    Level 12  
    To z tego co napisałeś wnioskuje, że strumienice można zakładać dopiero od sródka do końca?
    Bo wcześniej wydmucha olej? Lekka paranoja...
  • #16
    luk1980
    Level 22  
    Mam takie pytanie czy strumienica łuskowa zamontowana zamiast katalizatora moze wpływac negatywnie na prace sądy Lambdy?
  • #17
    szogun0
    VAG group specialist
    luk1980 wrote:
    Mam takie pytanie czy strumienica łuskowa zamontowana zamiast katalizatora moze wpływac negatywnie na prace sądy Lambdy?

    Tak, jeśli przyspieszy rozprężanie gazów wylotowych to sonda nie będzie miała odpowiednich odczytów.
  • #19
    dyskobol001
    Level 2  
    Witam!!
    Mam pytanko!!
    Mam zamiar wywaliuć z układu wydechowego katalizator i wstawić za niego strumienice.
    Tylko tak się zastanawiam co zrobić z sondą lambda!!
    Czy mogę ją tak poprostu odłączyć i wyrzucić ??:| Co będzie się działo jak jej nie będzie i jak temu zaopobiec??:cry:

    Co myślicie o moim pomyśle??

    Z góry dzięki za pomoc!!
  • #20
    Szary KMD
    Level 12  
    Powiem tak mam golfa 3, 1.6 , pewnego dnia odpadł mi tłumik końcowy no cóż nieraz tak bywa.

    nawet i dobrze
    9bo chciałem jakiś sportowy wsadzić) pojechałęm do znajomego tłumikarza:

    wybrałem sportową końcówke ultera (tylko 100zł więcej jak orginalny od golfa a ten łądniej wylądał i mruczał )
    dokłądnie ten, na allegro : http://moto.allegro.pl/item148623542_super_sportowy_wydech_ulter_nm_142_21_1.html


    do tego poprosiłem żeby sprawdził co i jak z resztą ukłądy

    środkowy tłumik - OK
    Katalizator - masakra (tak myślałęm bo coś dzwoniło w nim )

    a z wywaleniem katalizatora przymieżałem sie jakiś czas, i wsadzeniem rurki, samochód lepiej chodzi (spaliny bardizej zanieczyszczają ale co tam)

    doradził mi strumiennice - niema problemu z przeglądem , a katalizator sam odradził - małe prawdopodobińśtwo kontroli spalin a nieblokuje sie silnika.

    na allegro to ta http://moto.allegro.pl/item151172984_strumienica_w_ksztalcie_katalizatora.html

    sonda itak gó*** daje a że mam gaz to itak "świruje" ale zamontowana być powinna , wsadził mi ją zaraz przy ujściu strumiennicy.

    PODSUMOWANIE:
    było : orginalny tłumik (końcówka) , środkowy tłumik , sonda i katalizator
    jest: sportowy tłumik Ultera, środkowy tłumik, sonda strumiennica.

    Autko chodzi o niebo lepiej, kręci dużo lepiej a na bęzynie to nawet niespodziewałem sie takich zmian, (to była wina katalizatora - chamował spaliny)

    Naprawde polecam wywalenie katalizatora , czy to rurka czy strumiennica - rózńica może być jedynie czy koleś z stacji diagnostycznej to znajomy czy nie :D - tak mi powiedziął tłumikarz

    to chyba tyle może coś wniosłem do dyskusji :D.

    KMD
  • #21
    edwinm
    Level 1  
    Wielkie dzięki za odpowiedź i pomoc!

    Pozdrawiam i wesołych świąt!
  • #22
    007Daniel
    Level 14  
    kazdemu kto chce zalozyc strumienicę do samochodu polecam przeczytac przynajmniej 4 fachowe ksiazki o ukladach wydechowych silnikow spalinowych. Pomocne w tym tez bedzie zrozumienie teorii falowej i samej termodynamiki gazow wylotowych.
    Temat ten przewijal sie juz po forum kilkanascie razy i w jednym z nich sam pisalem o "dobrodziejstwach" jakie moze wywolac wspawanie takiego ustrojstwa. Jezeli zalezy wam na prawdziwym podnoszeniu sprawnosci auta to ja bym sobie takie cos odpuscil. (fakt to jest moje zdanie poparte kilkunastoma autami w ktorych modyfikowano wydech-moze niewiele ale dla mnie wystarczy).

    Btw. uklad wydechowy do kazdego porzadnego samochodu najpierw sie wylicza teoretycznie, pozniej bada jego sprawnosc, wydajnosc, zniszczalnosc oraz efekty dzwiekowe. Proces taki trwa i wymaga wielu pomiarow badan i urzadzen. Nie liczcie na to ze skoro padl wam katalizator a sasiad/kolega/znajomy polecal strumkę jako super hiper ze bedzie i u was tak samo... Wiedza przecietnego tlumikarza konczy sie niestety na etapie spawania, ciecia i walenia mlotem.
  • #23
    cyruss
    Level 30  
    Na 300% nie można ot tak sobie wywalić sondy lambda. Chyba że się jeździ tylko na gazie z układem który z sondy nie korzysta. Układ wtrysku paliwa pracuje w zamkniętej (właśnie sondą lambda) pętli sprzężenia zwrotnego, otwarcie pętli spowoduje nieprawidłową pracę całego układu.