Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa spawarki impulsowej.

inkognito09 08 Jun 2006 21:08 3813 9
    inkognito09
    Level 29  
    Witam, mam w planach budowę spawarki impulsowej.
    Od razu mówię do tych którzy długo po zakończeniu tematu będą chcieli coś podobnego wykonać – nie radzę początkującym, mamy tu praktycznie na każdym elemencie napięcie i wydajność prądową wystarczającą żeby zabić człowieka, bądź doprowadzić do trwałego kalectwa. Osoby młode i początkujące lepiej niech nie próbują tego co ja chce wykonać, bądź zlecą to osobom wykwalifikowanym
    Jako że jakoś nigdy nie miałem zaufania do układów impulsowych i siedziałem zawsze w standartowych wielkich, ciężkich i potężnych transformatorach na 50hz z blaszanymi rdzeniami nie mam zbyt dużego doświadczenia z tymi układami. Rdzeń mam już załatwiony, ale nie wiem czy nie będzie za mały. Ma mieć kilkanaście na kilkanaście cm. Kolega który mi go załatwia, twierdzi że widział już spawarki na tak małym rdzeniu – chodziły bez problemu. Nie potrzebuje niewiadomo jakiego monstra. Sam mam spawarkę 150A (komuś kto się nie zajmuje na co dzień spawaniem może się wydawać ze do dość sporo, ale jak na spawarkę to mało) i taka mi bez problemu wystarcza (no ale wiadomo... :-). Dorabiam sobie spawając ludziom co popadnie i czasem targanie tego bydlaka (gruuuuubo ponad 15kg... :-/ ) bywa kłopotliwe. Jak już doniosę bydlaka ledwo mogę spawać bo mi się ręce trzęsą od zmęczenia. Wielu ludzi nie posiadających samochodu i dorabiających w podobny sposób zapewne mnie rozumie... Ale mniejsza z tym. Jak każda spawarka, moja musi również z oczywistych względów posiadać regulację prądu. Zastanawiałem się nad czymś w rodzaju PWM. Niestety w wypełnieniu impulsów PWM znam zaledwie ogólną zasadę działania i nie do końca wiem czy to się tu nada, widziałem takie wymysły w regulatorach prędkości silników DC (wspomnienia po naprawianiu wkrętare