Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IGS Landi renzo - problem

Janusz 04 Maj 2011 10:27 23004 45
  • #31
    Rompek
    Poziom 12  
    Pierwsze pytanie to czy auto z automatem, jeżeli tak to o hamowaniu silnikiem raczej (w większości wypadków) możesz zapomnieć. Cut off jeżeli działa poprawnie to poniżej 1300obr/min się nie załączy.
    Ja miałem u siebie podobną sytuację z wolnymi obrotami jak miałem przytkany filtr gazu.
    Sprawdź też korkowce.


    billy1979 napisał:
    Witam. Mam taki problem, że jak np jadę 40km/h na gazie puszczę nogę z gazu, to obroty czasem wahają się (spadają) z 1000 na 500, a następnie wracają. Na benzynie jest 1000 obrotów i w miarę zwalniania spadają aż do 500. Dziwna sprawa, bo przecież po puszczeniu nogi z gazu silnik nie powinien dostawać paliwa, aby hamował silnikiem. Nie powinny więc spadać obroty no bo niby dlaczego? Na biegu jałowym jak jest pod obciążeniem (trzymam nogę na hamulcu i mam na biegu to nie gaśnie a jak na luzie to gaśnie). Czasem się naprawia wszystko i auto jeździ super i nie ma problemów. Później znów jest lipa. Coś jak by nie łączyło. Podejrzewam elektrykę. Może to zawór CUT-OFF? Czy może coś z MAP-SENSOREM? One w sumie odpowiadają za zejście silnika z obrotów. Może coś z silniczkiem krokowym albo jego elektryką? Nie wiem gdzie szukać przyczyny takiego zachowania silnika. Gazownicy się nie chcą podjąć tego, a ten co mi robił nie ma pojęcia co to może być. W ogóle to się rozjeżdża adaptacja. Po ustawieniu, przejeżdżam 200-300km i się robi lipa. Instalacja to IGS LANDIRENZO. Po otwarciu przepustnicy jest ok Auto na trasie dobrze przyspiesza i pali 16-17 gazu. Problem tylko z wolnymi obrotami no i z tym zejściem z obrotów. Ma ktoś jakiś pomysł? SILNIK 4,3 V6 VORTEC Chevrolet Blazer 1998r.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    billy1979
    Poziom 12  
    U mnie nie ma filtra gazu pomiędzy reduktorem, a krokowcami. Właśnie je zdemontowałem i będę je sprawdzał choć są one nowe i przejechałem na nich może 4tys km. Zastanawia mnie najbardziej to zjawisko, że obroty po puszczeniu nogi z gazu powinny powoli spadać, a one spadają z 1000 do 500 i wracają na 1000. Co może powodować takie wahnięcie? Na innym forum powiedzieli mi, że mam źle zamontowaną instalację. Może i tak ale dlaczego w takim razie jeżdżę 200km ok, a potem dopiero się rozjeżdża adaptacja? Czym najlepiej czyścić krokowce i smarować?
  • #33
    Rompek
    Poziom 12  
    U mnie problem był z filtrem gazu przed reduktorem.
    To że nie masz filtra pomiędzy reduktorem a dozatorem to też błąd.
    Co do tego że Ci się rozjeżdża to normalna sprawa przy źle działającej instalacji i włączonym trybie auto adaptacji.
    Jesteś w stanie sprawdzić ciśnienie na reduktorze, może być że przy puszczeniu nogi z gazu wali Ci za wysokie ciśnienie i Ci przylewa motor i dlatego faluje.


    billy1979 napisał:
    U mnie nie ma filtra gazu pomiędzy reduktorem, a krokowcami. Właśnie je zdemontowałem i będę je sprawdzał choć są one nowe i przejechałem na nich może 4tys km. Zastanawia mnie najbardziej to zjawisko, że obroty po puszczeniu nogi z gazu powinny powoli spadać, a one spadają z 1000 do 500 i wracają na 1000. Co może powodować takie wahnięcie? Na innym forum powiedzieli mi, że mam źle zamontowaną instalację. Może i tak ale dlaczego w takim razie jeżdżę 200km ok, a potem dopiero się rozjeżdża adaptacja? Czym najlepiej czyścić krokowce i smarować?
  • #34
    billy1979
    Poziom 12  
    Przed reduktorem czy za reduktorem? W sumie nie wiem jak się sprawdza ciśnienie. Trzeba by było chyba tam wmontować jakiś manometr?
  • #35
    Rompek
    Poziom 12  
    Może odpuść sobie grzebanie przy tym.
    Poszukaj lepiej kogoś w okolicy kto się na tym zna i się podejmie naprawy.



    billy1979 napisał:
    Przed reduktorem czy za reduktorem? W sumie nie wiem jak się sprawdza ciśnienie. Trzeba by było chyba tam wmontować jakiś manometr?
  • Texa PolandTexa Poland
  • #36
    billy1979
    Poziom 12  
    Nikt się nie podejmie, a Ci co zakładali nie mają pojęcia co jest nie tak.
  • #37
    szumrak
    Poziom 17  
    Czy może ktoś podesłać na maila program do lisa? Bardzo proszę.
  • #39
    szumrak
    Poziom 17  
    Czy ktoś posiada może mapy do LIS-a głównie chodzi mi o ibizę tak koło 2000r. silnik 1,4 i 1,6 8v.
  • #40
    billy1979
    Poziom 12  
    U mnie już ok. Wina była zbyt długich przewodów i prawdopodobnie zwarcia na niebieskim przewodzie, który podaje zasilanie po przejściu na gaz do elektrozaworów.
  • #41
    KAREP
    Poziom 2  
    witam!
    mam podobny problem w aucie BMW 520 150KM '91:
    - gaśnie na wolnych (spadają obroty od razu po wysprzęgleniu),
    - nie chce "wracać" z powrotem na benzynę (też gaśnie przy przełączeniu)
    - ogólnie są problemy z przełączaniem, czasem odpalaniem....
    czytam, że generalnie trudno rozwiązywalny problem to Landi Renzo Trzeciej Generacji - mimo to chciałbym spróbować samemu lub nawet się udać do kogoś, kto wie jak pomóc.
    proszę o wskazówki.
    jakiego potrzebuje interfejsu, softu, itp.?
    pzdr!
  • #42
    billy1979
    Poziom 12  
    Witam. U mnie jest już ok. Ściągnąłem sobie schemat i wszystko rozebrałem i złożyłem lepiej. Zredukowałem wiele niepotrzebnych mas i zaizolowałem dobrze kable. Skróciłem przewody gazowe. Teraz jest ok.
    Aby silnik przeszedł na gaz z benzyny, muszą być spełnione 3 warunki:
    - temperatura na reduktorze mu si być zgodna z zadaną (woda w chłodnicy musi się lekko nagrzeć)
    - musi być sygnał z sondy lambdy
    - muszą być obroty silnika około 2000 obr.
    Jeśli te 3 warunki nie są spełnione to nie przełączy się na gaz.

    Największy problem jest właśnie z wolnymi obrotami. Może to być wina silniczka krokowego od wolnych obrotów. Można go sprawdzić i przeczyścić.
    Może to być zła mapa gazu. Pojedź do kogoś kto ma sprzęt do IGS-a.
    Sam tego nie ustawisz, bo nie masz specjalnego klucza.
    Może to być wina elektrozaworów. Po spełnieniu w/w warunków idzie napięcie na elektrozawory. Wtedy dopiero dostajesz gaz do reduktora. To jest taki niebieski kabel przy komputerze od gazu. Napięcie pojawia się dopiero przy przejściu na gaz. Sprawdź masy. U mnie przepalona klema bruździła też. Musisz się pobawić. Raczej żaden gazownik się tego nie podejmie, bo mało który ma sprzęt do IGSa. Pobaw się, posprawdzaj wszystkie elementy. Jeśli działało, a przestało, to w końcu dojdziesz. W razie co pytaj. Powodzenia
  • #43
    KAREP
    Poziom 2  
    witam!
    autko dość długi czas jeździło tylko na benzynie, ja w między czasie czekałem na kabel do podłączenia.
    gdy zabraliśmy się za podłączanie, to przy pierwszym przejściu na LPG silnik lekko falował, ale nie gasł na wolnych obrotach. pochodził chwilę i zaczęła się "stara bajka"....
    na LPG przerzuca normalnie (wg warunków opisanych post prędzej), lecz mam wrażenie jakby go zalewało gazem na wolnych obrotach. podłączyłem się programem IGS 4,7. zmieniłem dawkę gazu na -15 przy wolnych, lecz to praktycznie niczego nie zmieniło.
    co ciekawe, to podczas jazdy wysprzęglam - auto gaśnie na LPG - wrzucam znów bieg, to zapala i silnik chodzi dalej. tak jakby cały czas dostał gaz... czemu tak się dzieje??
    aaa. - no i nie mam tego klucza - czy on jest wymagany do regulacji?
    jak ręcznie zmniejszyć dawkę gazu?
    na reduktorze jest pokrętło na płaski wkrętak, ale ono się cały czas kręci bez oporu....
    pozdrawiam i proszę o pomoc
    z góry przepraszam za opóźnione posty, ale nie zawsze mam dostęp do internetu
    pzdr!
    karep
  • #44
    billy1979
    Poziom 12  
    Tak wygląda jak by go zalewało. Powinna wtedy wejść lampka CHECK ENGINE. Sprawdź sobie skanerem diagnostycznym jakie masz błędy. Ja miałem za bogatą. Również jak się badziewny gaz zatankuje, to się zapala. Sprawdź sobie emisję spalin. Jak masz za bogatą, to śmierdzi strasznie gazem i będziesz miał mocno przekroczone normy spalania. Co do zmian to niestety nic się nie zrobi. Trzeba mieć klucz. Mało który gazownik ma taką walizkę do IGS-a, bo IGS był krótko produkowany i weszła sekwencja. Ja znalazłem najbliżej 170km od miejsca mojego zamieszkania. U mnie czasem potrafi zgasnąć jak go obciążę mocno na wolnych obrotach, np. przy parkowaniu, koła skręcone na maxa (pracuje pompa) do tego jeszcze inne urządzenia i potrafi zgasnąć. Dzieje się to rzadko. Nie pracuje tak płynnie jak na benzynie i jest lekka dziura przy przejściu gwałtownie z jałowego na wyższe obroty. Tego się jednak już raczej nie wyeliminuje, bo jednak przewody gazu od silników krokowych przez rozdzielacz do kolektora ssania są długie i to przez nie ta zwłoka. Na trasie to nie przeszkadza, na mieście czasami.
  • #45
    KAREP
    Poziom 2  
    niestety w tym aucie nie ma kontrolki "check engine", a skaner diagnostyczny jest za nowy na to auto.
    jedyne w co się można wpiąć, to właśnie w dołożoną instalację LPG.
    tak czytam i szukam w necie - ludzie wspominają o regeneracji parownika i o uszkodzonych krokowcach. generalnie poszedł bym tą drogą, lecz części zamienne są drogie. czy jest jakaś pewność, że ewentualna ich wymiana pomoże?
    pzdr!
  • #46
    myrdix
    Poziom 1  
    Witam,
    pytanie nr.1
    http://chomikuj.pl/mipel_2008/LandiRenzo+IGS

    czy ten program obsluguje lis (centralka c101 o ile sie nie myle)

    pytanie nr.2

    Wymienilem centralke bo mi ją zalało, posiadam audi a6 avant c4 2,6 v6 automat 150KM na tej napisane było transit, co powinienem zrobić żeby wprowadzić parametry dla mojego samochodu.

    Jaki program ? skąd te mapy itd.

    dodam że w trasie spalił mi ok 15 L natomiast po miescie nie jest zaciekawie na 60 litrach robie jakies 240 km...