Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poszukuję schematu elektryki Forda Escorta 1.8D z 1992r

pogo 11 Jun 2003 13:17 4204 15
  • #1
    pogo
    Level 12  
    Witam.
    Czy ma ktos może schemat elektryki do Forda Escorta 1.8D z 1992(MR93)
    albo moze mi troche pomoc...
    Problem jest taki:
    Jak się silnik nagrzeje i włączy wiatrak na chłodnicy to mi totalnie akumulatorek wyladowuje... mozliwe ze przy wspawywaniu kawalka progu pod dzrzwiami od kierowcy sie jakies przewody przyjaraly - czy sa tam jakies co moglyby powodowac zwarcia??? a pozatym to ladowanie ogulnie jest kiepskie... na wlaczonym silniku mam jakies 13,6 V a oile się orientuję powinno byc ok. 14,5 :(

    możecie pisac na maila: kgurak(malpa)interia.pl
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    mario016
    Level 11  
    napiecie powinno byc 13,8 -14,2V ale musisz sprawdzic czy amperowo
    sie wyrabia twoj alternator
  • #3
    pogo
    Level 12  
    czy natezenie jest ponizej 10A bo inaczej to mi miernik sfajczy...
    a wogule to jakie powinno byc...(mam akumulator 12V 400A 72A/h)
    moze akumulator jest za mocny???
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    pogo
    Level 12  
    dzieki...
    spróbuje to moze jakos porzeczyszczac... a jak nic nie da to kupie sobie nowy kabel...
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    benio0012
    Level 2  
    napięcie jest właściwe sprawdz szczotki w alternatorze bezpiezniki oraz przerywacz do chłodnicy
  • #8
    pogo
    Level 12  
    przerywacz do chłodnicy? mozliwe ze to jest to bo chlodnice mam troche uszkodzoną (wygiela sie po pociumaniu sie autka ze znakiem drogowym)
    ale gdzie mam to znaleźć i jak wygląda :?:
  • #9
    pogo
    Level 12  
    elektrit wrote:
    Nie żartuj.30 cm linki 4 + 2 oczka 1 ósemka,2 szóstka.
    problem bedzie chyba troche z linka ale moze jakas się w garazu znajdzie...
  • #10
    pioart
    Level 38  
    Witam.
    Z tego co zrozumiałem z wypowiedzi to jest zglebiony akumulator i na to bym stawiał.Dość istotny byłby też pomiar poboru prądu przez wentylator czy on czasem nie doi .Termowłącznik odpada bo to tylko włącznik albo działa albo nie zwarcie wykluczone.Sugestia kilegi na temat regeneracji połączenia alternatora z rozrusznikiem jak najbardziej wskazana.Jakiekolwiek zwarcie w progu nie jest powiązane z poprawną pracą wentylatora i wyładowywania akumulatora , chyba że jako dodatkowa przyczyna
    Pozdrawiam
  • #11
    pogo
    Level 12  
    dzieki...
    dzisiaj sie wezme za ten przewod pewnie...
    a akumulator jest napewno dobry bo nowy - kupilem przed zimą...
  • #12
    pioart
    Level 38  
    Witam.
    To że aku jest nowy(!?) nie świadczy o jego sprawności ,wystarczy że nie jest doładowywany sukcesywnie przez alternator i kłopot gotowy.Podczas zimowego startowania silnika pobór prądu jest o wiele większy to też czas regeneracji dłuższy.Zaraz po uruchomieniu alternator generuje prąd nawet do 50-60A w zależności od stanu akumulatora i alternatora.co jest przyczyną częstych pogłębiających się niedomagań akumulatora.Sprawdz dokładnie stan akumulatora najlepiej "widełkami" bo to pomiar chyba najbardziej wiarygodny.
  • #13
    pogo
    Level 12  
    "widełkami" :?:
    nie jestem za bardzo świadomy co to jest :oops:

    naszlo mnie na ta cala zabawe z pradem bo chce podlaczyc wzmachol ale nie chce co kilka dni ładować akumulatora...
    a i przetwornice jeszcze musze zrobic :(
  • #14
    jasiek1
    Level 11  
    widełki to przyrząd w stacji obsługi lub w serwisie akumulatorowym ale możesz sprawdzić sam na włączonych np. światłach mijania + szosowe czy masz na woltomierzu rosnące napięcie z wolnych obrotow np. od ok. 12 V dodając gazu czy rośnie na min 12,5 do 12,8 V domowe sposoby na szybki test ładowania alternatora pozdr..
  • #16
    pioart
    Level 38  
    Witam.
    Pamiętaj że jakie kolwiek pomiarymuszą być dokonywane po ok.10 min. od odpalenia samochodu żeby były w miarę prawidłowe.
    Co do wzmacniacza to proponuję dość dobre rozwiązanie które teoretycznie zapobiega rozładowaniu aku.Sam kiedyś przeszedłem ten problem na działce daleko od miasta i bez prostownika,a na zaciąg się nieda odpalić automata.Wydoiłem akumulator właśnie w ten sposób i teraz wzmacniacz odpala się dopiero po uruchomieniu silnika/ mam zapas prądu na ok 20min. grania w spoczynku co realizowane jest ręcznym przełącznikiem/
    A do czego przetwornica?
    Pozdrawiam