Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję schematu elektryki Forda Escorta 1.8D z 1992r

11 Cze 2003 13:17 4123 15
  • Poziom 11  
    Witam.
    Czy ma ktos może schemat elektryki do Forda Escorta 1.8D z 1992(MR93)
    albo moze mi troche pomoc...
    Problem jest taki:
    Jak się silnik nagrzeje i włączy wiatrak na chłodnicy to mi totalnie akumulatorek wyladowuje... mozliwe ze przy wspawywaniu kawalka progu pod dzrzwiami od kierowcy sie jakies przewody przyjaraly - czy sa tam jakies co moglyby powodowac zwarcia??? a pozatym to ladowanie ogulnie jest kiepskie... na wlaczonym silniku mam jakies 13,6 V a oile się orientuję powinno byc ok. 14,5 :(

    możecie pisac na maila: kgurak(malpa)interia.pl
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11  
    napiecie powinno byc 13,8 -14,2V ale musisz sprawdzic czy amperowo
    sie wyrabia twoj alternator
  • Poziom 11  
    czy natezenie jest ponizej 10A bo inaczej to mi miernik sfajczy...
    a wogule to jakie powinno byc...(mam akumulator 12V 400A 72A/h)
    moze akumulator jest za mocny???
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    dzieki...
    spróbuje to moze jakos porzeczyszczac... a jak nic nie da to kupie sobie nowy kabel...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    napięcie jest właściwe sprawdz szczotki w alternatorze bezpiezniki oraz przerywacz do chłodnicy
  • Poziom 11  
    przerywacz do chłodnicy? mozliwe ze to jest to bo chlodnice mam troche uszkodzoną (wygiela sie po pociumaniu sie autka ze znakiem drogowym)
    ale gdzie mam to znaleźć i jak wygląda :?:
  • Poziom 11  
    elektrit napisał:
    Nie żartuj.30 cm linki 4 + 2 oczka 1 ósemka,2 szóstka.
    problem bedzie chyba troche z linka ale moze jakas się w garazu znajdzie...
  • Poziom 37  
    Witam.
    Z tego co zrozumiałem z wypowiedzi to jest zglebiony akumulator i na to bym stawiał.Dość istotny byłby też pomiar poboru prądu przez wentylator czy on czasem nie doi .Termowłącznik odpada bo to tylko włącznik albo działa albo nie zwarcie wykluczone.Sugestia kilegi na temat regeneracji połączenia alternatora z rozrusznikiem jak najbardziej wskazana.Jakiekolwiek zwarcie w progu nie jest powiązane z poprawną pracą wentylatora i wyładowywania akumulatora , chyba że jako dodatkowa przyczyna
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    dzieki...
    dzisiaj sie wezme za ten przewod pewnie...
    a akumulator jest napewno dobry bo nowy - kupilem przed zimą...
  • Poziom 37  
    Witam.
    To że aku jest nowy(!?) nie świadczy o jego sprawności ,wystarczy że nie jest doładowywany sukcesywnie przez alternator i kłopot gotowy.Podczas zimowego startowania silnika pobór prądu jest o wiele większy to też czas regeneracji dłuższy.Zaraz po uruchomieniu alternator generuje prąd nawet do 50-60A w zależności od stanu akumulatora i alternatora.co jest przyczyną częstych pogłębiających się niedomagań akumulatora.Sprawdz dokładnie stan akumulatora najlepiej "widełkami" bo to pomiar chyba najbardziej wiarygodny.
  • Poziom 11  
    "widełkami" :?:
    nie jestem za bardzo świadomy co to jest :oops:

    naszlo mnie na ta cala zabawe z pradem bo chce podlaczyc wzmachol ale nie chce co kilka dni ładować akumulatora...
    a i przetwornice jeszcze musze zrobic :(
  • Poziom 11  
    widełki to przyrząd w stacji obsługi lub w serwisie akumulatorowym ale możesz sprawdzić sam na włączonych np. światłach mijania + szosowe czy masz na woltomierzu rosnące napięcie z wolnych obrotow np. od ok. 12 V dodając gazu czy rośnie na min 12,5 do 12,8 V domowe sposoby na szybki test ładowania alternatora pozdr..
  • Poziom 37  
    Witam.
    Pamiętaj że jakie kolwiek pomiarymuszą być dokonywane po ok.10 min. od odpalenia samochodu żeby były w miarę prawidłowe.
    Co do wzmacniacza to proponuję dość dobre rozwiązanie które teoretycznie zapobiega rozładowaniu aku.Sam kiedyś przeszedłem ten problem na działce daleko od miasta i bez prostownika,a na zaciąg się nieda odpalić automata.Wydoiłem akumulator właśnie w ten sposób i teraz wzmacniacz odpala się dopiero po uruchomieniu silnika/ mam zapas prądu na ok 20min. grania w spoczynku co realizowane jest ręcznym przełącznikiem/
    A do czego przetwornica?
    Pozdrawiam