Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z Fiesta xr2i

Kowal11 01 Jul 2006 23:25 7013 38
Optex
  • #31
    Kowal11
    Level 13  
    Dzieki panowie !
    Jutro sprawdze jak jest, tyle ze nie sprawdze 2 kabla we wtyczce, bo podejzewam ze ktorys nie laczy ale moze bedzie to akurat 1 albo 3 jak sprawdze znow to napisze jakie sa wyniki
  • Optex
  • #32
    Kowal11
    Level 13  
    Witam sprawdzilem napiecia na tym MAPie i wyniki sa nastepujace:

    1 pin 6,45 Volta

    2 pin nie moglem sprawdzic Hz ale napiecie tez 6,45 Volta

    3 pin na ktorym miala byc masa bylo 0,04 Volta myslalem ze to zle wiec podpiolem mase z akumulatora ale to nic nie dalo samochod dalej szarpal i blad 22 pokazywal wiec wrocilem do poprzedniego stanu

    Po woli juz watpie w naprawe tego przynajmniej wlasnymi silami, moze ktos ma namiar na fachowca od ukladow wtryskowych forda
  • Optex
  • #33
    SławekSS
    Level 24  
    troche za dużo. Wyglada na padniety stabilizator w ECU, Powinno byc max 5V. W takim razie na innych czujnikach tez masz te ponad 6V. Ewentualnie któras masa od ECU padła, ale skoro dałes mase z aku, to stawiałbym na padniete ECU(stabilizator-mozna spróbować samemu wymienić). No i Niewiadomo co z MAP'em. dopóki nie bedzie 5V na pinie 1, to on moze wariować, albo juz padnięty. Powinno byc na 2 pinie zdecydowanie mniejsze napiecie.
  • #34
    Kowal11
    Level 13  
    Tez sie zastanawiam czy napiecia wogole sa ok czy gdzies masy nie zgubil, bo na przyklad jak sprawdzalem na czujniku teperatury powietrza bylo na czarnym kablu 16 voltow jak dobrze pamietam a na brazowym z jakims tam paskiem 0,45 volta i nie wiem czy to nie powinna byc masa, ale niby ECU nie wyrzuca mi bledu chyba ze go odlacze wtedy wskazuje kod 24 czyli na jego brak wiec diagnozuje dobrze.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Tez sie zastanawiam czy napiecia wogole sa ok czy gdzies masy nie zgubil, bo na przyklad jak sprawdzalem na czujniku teperatury powietrza bylo na czarnym kablu 16 voltow jak dobrze pamietam a na brazowym z jakims tam paskiem 0,45 volta i nie wiem czy to nie powinna byc masa, ale niby ECU nie wyrzuca mi bledu chyba ze go odlacze wtedy wskazuje kod 24 czyli na jego brak wiec diagnozuje dobrze.

    Dodano po 5 [minuty]:

    SławekSS dzieki za wielka pomoc i punkty dla Ciebie chociazby za sledzenie tematu. Powoli wątpie w to ze dojde do tego sam, za malo wiedzy i brak odpowiednich narzędzi, moze znasz namiar na dobrego fachowca z warszawy albo bliskich okolic ktory moglby sobie z tym poradzic, to po pensji ford pojedzie do warsztatu i moze wkoncu bedzie git.

    Prosze o namiar o jakiegos specjaliste bo ostatnio jak bylem w warsztacie to slynni mechanicy z Qserwis chcieli zdiagnozowac mi forda wpinajac sie nie w to gniazdo co trzeba i sie dziwili ze sie nie chce polaczyc, wiec wolalbym wystrzegac sie takich specy ;/
  • #35
    SławekSS
    Level 24  
    daruj sobie te testy komputerowe.
    Doprowadź do porządnego stanu napięcia.
    Na czujniku temperatury powietrza (ACT) jak i silnika (ECT) powinno być poniżej 4V i spadać do ok 0.5V przy temperaturze 100st.C(oczywiście czujnik ACT nie nagrzewa sie do takiej temperatury) . Drugi kabel faktycznie jest masą.

    Sprawdź jakie napięcia daje alternator, bo jesli masz 16V na jakimś elemencie, to znaczy, ze albo alternator, albo regulator napięcia jest padnięty.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dzięki.

    A namiar juz podawałem ul. Szczotkarska. Powinni pomóc, a jesli nie dadzą rady, to odeślą do elektryka.
  • #36
    Kowal11
    Level 13  
    Akumulator daje ponad 16 voltow tak wiec jak sprawdzam to nie ktore elementy maja wlasnie taki voltarz.
    Około 15.07.2006 pojade do mechanika i zobaczymy jakie beda tego wyniki. pozdrawiam i dziekuje za pomoc, jak ktos ma jeszcze jakies uwagi to z checia poczytam chociaz pewnie i tak nie zmieni to faktu ze bedzie potrzebny dobry fachowiec
  • #37
    SławekSS
    Level 24  
    jedź do elektryka i napraw alternator(nie akumulator).
    Mozesz tez samemu wymieńić regulator. jest przykrecony na dwie śrubki i jest razem ze szczotkami.
    prawdopodobnie jak to zrobisz to miną problemy.

    Zrób to jak najszybciej.
  • #38
    Kowal11
    Level 13  
    Trochę to trwało ale wreszcie się udało :)

    Byłem u pięciu mechaników i nikt nie potrafił tego zrobić, poczynając od fachowców z komputerem, którzy podłaczali i jak nic nie wychodziło to konczyli prace, a kończąc na takich co metodą domysłu i sprawdzania różnych elementów jakimiś miernikami poczynając od sprawdzania ciśnienia sprężania a kończąc na sprawdzaniu spalin, i niby wszystko wg. nich juz gralo, a za kazdym razem bylo to samo, kosztowało mnie to troche gotówki, aż jakiś tydzien temu wjechałem na pobliski kanal i zauwazylem wtyczka od czujnika polozenia wału korbowodowego czasem nie laczyla

    Szkoda troche tej wydanej kasy, ale z drugiej strony sprawdzili caly samochód i wiem ze jest ok.

    Dla osob z podobnym problemem powiem niech nie licza najpierw na fachowcow w wawie, sami sprawdzcie ten czujnik, znajduje sie on w dolnej czesci silnika na przeciwko chłodnicy, wchodzą do niego dwa kabelki
    Temat uwazam za zamkniety nareszcie :)
  • #39
    magdappp
    Level 2  
    witam, potrzebuje schemat instalacji fiesta 1,25... gdyby ktos mial to bardzo prosze na meila :( megi02(malpa)poczta.fm