Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria czujnika rozrządu - czy można z tym jeździć?

zendar 12 Cze 2006 15:51 1908 6
  • #1 12 Cze 2006 15:51
    zendar
    Poziom 16  

    Witam

    Moja vectra 2.0 16 V XEV zgłasza uszkodzenie czujnika wałka rozrządu i uszkodzenie obwodu wtryskiwacza cylindra 1.
    Auto na benzynie nie jeździ rewelacyjnie, ale na gazie jest w miarę. Dlatego moje pytanie, czy muszę usuwać tę usterkę, czy mogę z tym bezpiecznie jeździć - na benzynie poruszam się bardzo rzadko, ale jeśli wypadnie przejechać jakiś kawałek, czy czegoś nie uszkodzę?

    Czy awaria tego czujnika ma jakikolwiek wływ na pracę silnika na LPG?

    Druga awaria - przepływomierz - a czy jego awaria również ma jakikolwiek wływ na pracę silnika na LPG?

    Chodzi mi o to czy warto ponaprawiać te elementy, czy tez po wymianie na LPG nie stwierdzę różnicy?

    Pzdr

    0 6
  • #2 12 Cze 2006 16:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 13 Cze 2006 12:00
    zendar
    Poziom 16  

    A czy z uszkodzeniem czujnika położenia wałka rozrządu można bezpiecznie doraźnie jeździć na Pb - np gdy braknie LPG? Ponoć może taka jazda wywołać kolejną awarię, czy to prawda?

    Sygnał z przepływomierza nie może wpływać na pracę kompa LPG gdyż on korzysta tylko z sondy lambda.
    Rozumiem więc że podczas jazdy na LPG wpływa on jedynie na ustawienie zapłonu. Tylko czy ten wpływ jest faktycznie odczuwalny w spalaniu i osiągach na LPG?

    0
  • #4 13 Cze 2006 12:28
    wojtekryba
    Poziom 32  

    zendar napisał:
    Sygnał z przepływomierza nie może wpływać na pracę komputera LPG gdyż on korzysta tylko z sondy lambda.



    Jakieś nowatorskie rozwiazanie??? (czy się mylę?)

    0
  • #5 13 Cze 2006 12:36
    zendar
    Poziom 16  

    Cytat:

    Jakieś nowatorskie rozwiazanie??? (czy się mylę?)


    Nie rozumiem, może jaśniej?
    Sterownik LPG do sterowania attuatorem wykorzystuje sygnał TPS i lambda, nie korzysta z sygnału przepływomierza.

    0
  • #6 13 Cze 2006 12:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 13 Cze 2006 13:40
    zendar
    Poziom 16  

    elektrit napisał:
    Ale ECU korzysta z sygnału z przepływmierza-na podstawie jego wskazań (ale nie tylko jego) steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i regulacją biegu jałowego :)


    Bieg jałowy - hmm na lpg nie zrobi tego ;) Chyba że o czymś nie wiem, w takim razie proszę o wytłumaczenie.

    Zapłon - tego właśnie dotyczy moje pytanie, czy jest odczuwalna różnica czy też na poziomie 0,1% mocy/spalania (czyli de facto bez znaczenia).

    0