Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

REQ: Moje początki z avr. pascal? lcd?

volender 13 Cze 2006 15:45 1677 4
  • #1 13 Cze 2006 15:45
    volender
    Poziom 12  

Witam. Jestem początkującym i mam kilka pytań:
    1. Czytam na tym forum o bascom, asm, c, ale czy jest możliwość programowania atmegi w pascalu?
    Pytam, bo go znam. Doczytałem się, że PICe można w tym języku programować. A jak wygląda sprawa w avrkach?
    2. Wgrałem do procka (atmega8) program, który miał sprawić, by na jednym z portów co sekundę zmieniał się stan H/L (migająca dioda).
    Niestety dioda cały czas świeci. Sprawdzałem voltomierzem, nie ma ani drgnięcia napięcia (ciągle H). Co do programu to on nie może być :) nie sprawny, gdyż kod jest z jakiegoś kursu C dla avr.
    3. Mam lcd 2x24 z podświetlaniem. W datasheet co do podświetlania jest info którego nie rozumiem (VEL - fEL=400hz 100 Vrms, IEL - VEL=100V fEL=400hz 2.9 mArms.
    Co do samego sterowania wyświetlaczem to dla mnie dopiero przyszłość, ale to podświetlanie mnie intryguje ;]. Może najpierw sprubuję się nauczyć obsługi lcd przez LPT, będzie chyba łatwiej (oczywiście w pascalu).
    Pozdrawiam i proszę o rady. Volender.

0 4
  • #2 13 Cze 2006 16:07
    xbaj
    Poziom 19  

Niestety nie da sie w Pascalu. Jeśli chodzi o diode, która powinn migac - prawdopodobnie nie miałeś podciągniętego portu do minusa (oczywiście przez rezystor) :D

0
  • #3 13 Cze 2006 16:13
    volender
    Poziom 12  

To znaczy jak? Słyszałem coś o wewnętrznych, ale pull-up'ach, które można zaprogramować.
    Elektrycznie to wygląda tak : H (4,5 V) --- dioda ----rezystor---- GND. Może się mylę, ale tutaj chyba wszystko musi działać. Dioda świeci, nie chce mrugać. Zachodziłem w głowę, czy może zegar procesora nie chodzi, czy cuś. Ale jeśli się mylę, to oświećcie mnie :)).
    Pozdrawiam.

0
  • Pomocny post
    #4 13 Cze 2006 16:29