Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z LPG - OMEGA A 2.6

13 Cze 2006 21:12 1209 6
  • Poziom 20  
    Ostatnio zaczęła palić strasznie dużo 35l/170km!!!. Wymieniona kopułka świece i palec. Kable przed zimą dałem nowe. Co zauważyłem to to, że silnik krokowy od LPG dość ostro pracuje - średnio zmienia pozycję 2 razy w ciągu sekundy i po kilku takich zmianach na moment jest dłuższy ruch, i znowu impulsy 10sekund i po chwili chwilkę coś mieli. Jeszcze go nie podłączałem pod komputer bo dopiero sobie zrobię interfejs. Do gaziarzy nie jadę bo im już nie wierzę w nic :P Odnośnie sondy lambda była wymieniana ok. 1,5roku temu na uniwersalną BOSCH'a i na zimę było z nią wszystko OK. Teraz zastanawiam się nad silniczkiem krokowym od LPG - może coś mu dolega ew. coś z komputerem nie tak... komputer AL-700.
    A i co jeszcze ciekawego - przy wymianie świec i kopułki/palca 4 były okopcone sadzą!!!
  • Specjalista AGD
    Witam. Ile wcześniej paliła Ci babcia omega?
  • Poziom 20  
    Podczas podobnej jazdy 35km/260km czyli prawie stówka więcej... Podczas jazdy na trasie spala dość podobnie do tego co paliła... no może niewiele więcej...

    Dziś rano pomierzyłem sonde. na benzynie napięcie sobie faluje - widać że wszystko OK. Po przejściu na gaz napięcie wskakuje na max - dokładnie nie wiem ile (bo to oscyloskop), ale właściwie czy to wolne obroty czy dam na 3000-4000 to non stop mieszanka bogata - od czasu drgnie w dół - zwykle jak zamknę przepustnicę na wysokich obrotach (czyt. puszczę gaz :P). Nie wiem co będzie po podłączeniu pod komputer - dopiero robie interfejs. W każdym bądź razie jest jeszcze jedna rzecz. Komputer został zainstalowany w takim miejscu, że jest narażony na wysoką temperaturę. Jego obudowa jest powyginana od temperatury i zastanawiam się czy to również nie ma wpływu na jego działanie. Kolejny dowód że gaziarze z którymi mam do czynienia robią "koninę".
  • Poziom 20  
    Dobra podłączyłem już się pod komputer i rzeczywiście tak jak wskazywał oscyloskop, tak i A-MON wykazał, że lambda wskazuje non stop bogatą mieszankę.
    Przeprowadziłem regulację i niby wszystko jest OK. W okienku METAN jest napisane że wszystko OK (przedtem było że za duża ilość), a w okienku LPG jest UWAGA - za duża ilość powietrza czy coś takiego. Jeżdzi się normalnie. Jeszcze jedno co zauważyłem to to że zaczęła mi się na gazie świecić CHECK ENGINE - nigdy wcześniej tego nie miałem na gazie!!! Na benzynie w sumie też! Teraz dodatkowo moja pompa paliwa jest na wykończeniu, ale myślę że to nie z tego powodu świeci się kontrolka. Tym bardziej że po odpaleniu nie świeci - dopiero jak przejde na LPG i jadę chwilkę. Na razie za mało pojeździłem ale mam wrażenie, że zaczyna sie świecić jak jade szybko i zrzuce na luz...

    Co Wy na to?
    [/tex]
  • Poziom 11  
    podeslij schemat tego interfejsu
  • Poziom 20  
    Witam!
    Przejechałem już dwa zbiorniki i niestety jeżeli chodzi o spalanie w trybie miejskim nadal żre mi dużo gazu ok.20 litrów/100km!!!
    Zacząłem się zastanawiać nad ustawieniami parametru WZBOGACENIE w zakładce PARAMETRY. CZAS TRWANIA był tutaj ustawiony na 550ms SKOK=10. Wydaje mi się, że ten czas jest bardzo przesadzony - jakby nie było to ponad 5 sekund! Póki co zmniejszyłem go do ok 200ms jeździ się normalnie, ale chyba i tak jest za dużo jeszcze - zobaczymy spalanie tym razem.