Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.0 - nie można odpalić

15 Cze 2006 16:08 15092 21
  • Poziom 12  
    Witam, mam problem z uruchomieniem tego pojazdu ale tylko na benzynie. Na gazie uruchamia się bez problemu. Jeżeli już się uda to po chwili zaczyna szarpać, prychać i gaśnie. Filtr paliwa zmieniłem (kierunek odpowiedni - strzałka do silnika). Świece nowe. Poradźcie coś proszę. Może to pompa paliwa? Niby przy odłączonym przewodzie paliwa i próbie uruchomienia paliwo dość solidnie się leje ale czy jego ciśnienie jest odpowiednie to już nie jestem w stanie sprawdzić. Symbol silnika to X10XE.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Witam!!!
    Watro się zastanowić czy kłopoty z uruchomieniem nie wystąpiły nagle po jakimś tankowaniu. To by mogło być związane z zatankowaniem jakiegoś "słabego" paliwa. Ja ostatnio miałem taki problem w astrze "f" musiałem spuścić całe paliwo z baku. W astrze "f" pod tapicerką podłogową od strony pasażera z przodu jest łącze umożliwiające uruchomienie pompy paliwa na sztywno i spuszczanie paliwa przez przewody paliwowe. Jak jest w corsie nie wiem proszę sprawdzić. Osobiście poleciłbym sprawdzenie wydajności pompy paliwa. Acha warto sprawdzić silnik krokowy sterujący pracą silnika na biegu jałowym.

    Pozdrawiam
    Pablissimo
  • Poziom 23  
    zmierz cisnienie paliwa i sprawdz podcisnienie tzn wszystkie wezyki dochodzoce do wtrysku i okolic
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    sprawdź ciśnienie paliwa (ok 3 atmosfery) jak jest ok to wyczyść wtryski ultradźwiękami (najlepiej w specjalistycznym warsztacie, koszt 60-100zl)
  • Poziom 11  
    sprwdź moduł zaplonowy czy wogule dostajesz iskrę na świece
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Sprawdz cisnienie paliwa ,jak bedzie okolo 3 bar to sprawdz czy masz iskre i czy czesami nie sypie czujnik obrotów walu
  • Poziom 12  
    ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem ale co do iskry musi być, skoro na gazie pali idealnie.
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam identyczny problem w corsie X10XE z odpalaniem przy zimnym nie ma możliwości przejścia na gaz .Nieco większe obroty i klapa kolejny raz odpalanie . Po nagrzaniu silnika i przejscie na benzynę pojawia się utrata mocy ,oraz zapala lampka czek . Jesli wasz rozwiazany problem to daj znać .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam
    Mam identyczny problem w corsie X10XE z odpalaniem przy zimnym nie ma możliwości przejścia na gaz .Nieco większe obroty i klapa kolejny raz odpalanie . Po nagrzaniu silnika i przejscie na benzynę pojawia się utrata mocy ,oraz zapala lampka czek . Jesli wasz rozwiazany problem to daj znać .

    Dodano po 23 [sekundy]:

    Witam
    Mam identyczny problem w corsie X10XE z odpalaniem przy zimnym nie ma możliwości przejścia na gaz .Nieco większe obroty i klapa kolejny raz odpalanie . Po nagrzaniu silnika i przejscie na benzynę pojawia się utrata mocy ,oraz zapala lampka czek . Jesli wasz rozwiazany problem to daj znać .
  • Poziom 17  
    najprosciej by bylo myknac kawalek druta zrobic zworke i bledy odczytac a ktory to rok??a najlepiej tech.napewno to nie wina iskry.zczytaj bledy to pomoge.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
  • Poziom 24  
    Jednak ta Corsa chyba ma mozliwos odczytania bledow.
    Ponizej zdjecie z instrukcja.
    jak odczytasz nr bledu to wpisz go na forum a podam Ci jaki jest opis bledu.
    Pozdr. Procekkk
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich. Jest to częsta usterka systemu X10XE Opla Corsy. Aby wyeliminować uszkodzenie ECU należy sprawdzić zasilanie wtrysków. Jeśli
    występuje na wtryskach stale napięcie po włączeniu zapłonu i uruchamianiu silnika / uszkodzenie ECU/ diagnoza komputerowa - brak błędów.
  • Poziom 23  
    Witam temat corsa przerabiałem ostatni włącznie z wnikaniem w ECU sprawa wygląda tak auto nie pali na benzynie na gazie jeżeli jes to jest ok , jak już załapie na bęzynie to pracuje niestabilnie lubi kichać do filtra powietrza dodam że na euroscanie i tech 2 brak błędów i jaki wynik? Uwalona przepływka na jak dokonać prostego testu : wykręcamy przepływke jedna osoba próbuje palić autko a my dmuchamy równomiernie w przepływke i auto zapala dmuchając silniej auro zwiększa obroty.nie polecam nie orginalnych przepływek gdyż nie pracują za rewelacyjnie i po wymianie należy przeprowadzić nastawy podstawowe.Pozdrawiam wszystkich i kolegę z biecza mamy do siebie niedaleko.PS wtryski wtery wydają się nie pracować lub pracuje jeden
  • Poziom 10  
    Nareszcie mam rozwiązany problem z corsą powiem tak badania na kompie nie wskazywały żadnego błedu poza dziwnym wykresem dawki paliwa . Po podstawieniu drugiej przepływki wszystkie problemy ustały i normalnie auto pracuje :D
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.

    Posiadam Corsę B z 99roku. Silnik 1.0 12V. Auto kupiłem nie dawno, wg licznika ma 136tyś.km. Jeden raz auto nie chciało odpalić, musiałem go kręcić z 8 razy, ale poza tym silnik chodził zaskakująco równo i bez wibracji (nawet jak na tego 3cylindrowego "potwora"). Nie falowały obroty, po odpaleniu na zimno obroty po chwili idealnie ustawiały się na obr. b. jałowego. Nie tracił mocy w czasie jazdy z równą prędkością. Problem pojawił się nagle. Któregoś dnia auto nie odpaliło. Odholowałem auto na komputer (nie posiadam do opla) i widniał tam błąd P0335 - czujnik położenia wału. Brak możliwości jego skasowania i odpalenia auta. Czujnik został wymieniony na nowy lecz problem nie zniknął. Sprawdziłem wyjęty z auta na oscyloskopie i generowany przez niego sygnał jest poprawny, rezystancję ma prawidłową. Więc wkręciłem do auta mój/używany czujnik. Diagnosta załatwił mi na podkładkę inny sterownik silnika i na nim samochód odpalił. Zostawiłem więc ten sterownik, przełożyłem pastylkę immo i wróciłem do domu. Po 2 dniach auto znów nie odpaliło. Podpięcie komputera pokazało błąd P0335 - czujnik położenia wału. Wymieniłem sterownik silnika i nie potrzebnie kupiłem czujnik, a silnik jak nie palił tak nie pali. Proszę o pomoc - to moje pierwsze doświadczenia z tym silnikiem. Czy może wina leży po stronie rozrządu?
  • Poziom 35  
    Moze byc lancuch rozciagniety.
    Ale moze tez problem w okablownaiu / stykologi poprostu ?
  • Poziom 10  
    Czujnik jest sprawny, generuje poprawny impuls napięciowy, rezystancja cewki jak należy. Przewód do samego komputera nie uszkodzony, rezystancja przewodu zmierzona moim multimetrem uniwersalnym na poziomie dziesiątych części ohma. Zbadałem także sygnał generowany przez czujnik halla wałka rozrządu. Także poprawny.
    Sterownik silnika nie podaje masy na przekaźnik pompy paliwa, natomiast sama pompa podłączona "na krótko" pracuje. Rezystancja przewodu lączącego sterownik z przekaźnikiem także znikomo mała.
    Moją uwagę zwróciło napięcie między 3 a 5 pinem na przepływomierzu powietrza przy włączonym zapłonie (silnik oczywiście nie pracujący) wynoszące 1.18V. Czy tam nie powinno być 5V?
  • Poziom 24  
    na zaplonie 5V na jalowym ok 1.5V
    a synchro jak wyglada?
  • Poziom 10  
    niestety na biegu jałowym nie mogę sprawdzić napięcia, bo silnik od tygodnia nie chce zapalić. Jutro wkładam przepływkę do corsy b x10xe kumpla i zobacze jak się będzie zachowywać auto. Co do synchronizacji to nie mam pojecia. Od czasu kiedy kupiłem nic przy aucie nie grzebałem. Jeździł, jeździł i nagle umarł. Jestem w trakcie szukania kogoś kto mi sprawdzi rozrząd. Cała instalacja elektryczna silnika jest sprawna. Wszystkie przewody mają przejścia i małe rezyctancje. Wszystkie czujniki przebadane pod kątem rezystancji i mieszczą się w tolerancjach. Rezystancja cewek zapłonowych i wtryskiwaczy paliwa w normach. Zasilanie w zacisk15 na obu wtyczkach sterownika silnika jest. Pompa pracuje, elektryka EGR też, krokowy także, a sterownik jak nie podawał masy na przekaźnik pompy paliwa tak nie podaje.
  • Poziom 10  
    Przepływomierz sprawdzony w innej B X10XE i auto kumpla odpalilo na moim, ale nie pracowało tak płynnie jak na jego. A przepływomierze identyczne. Czy w techu2 bądz innym urządzeniu diagnostycznym można sprawdzić synchronizację między czujnikami położenia wału i wałka (by wykluczyć rozciągnięcie/przeskoczenie łańcucha rozrządu bez rozbierania silnika)?