Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )

Nixon4 15 Jun 2006 22:29 11600 20
  • #1
    Nixon4
    Level 11  
    Witam. Założyłem liczniki do mojego passata B3 1.9 D od Passata B4 1.9 TDI. Wszystko działa (prędkościomierz na linke) oprócz obrotomierza, który wychyla sie maksymalnie po uruchomieniu silnika. Na płytce jest dużo zworek - może da sie je jakoś ustawić żeby dzałał na zwykłym diesłu. Na pinie nr 10 jest sygnał z wyjścia W alternatora czyli ok. Co robić. Pomocy.
    Poniżej zamieszczam skan płytki tego licznika.
    VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )
  • #2
    teleradiols
    Level 12  
    Miałem podobny problem a mianowicie obrotomierz był po uruchomieniu silnika na max. Prawdopodobnie był zmieniony alternator. O ile pamietam to ustawiłem wszystkie zworki B11 itd w okolicy, a doszedłem do tego działania po podłączeniu impulsow pomiarowych z generatora i ustawiałem zworki. Wskazania są tylko minimalne za duże tzn zamiast 800 pokazuje ok 1000, ale to nie jest takie istotne.
  • #3
    Nixon4
    Level 11  
    Niestety nie posiadam generatora , żeby experymentować , prosiłbym o pomoc -które dokładnie zworki mam pozmieniać?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co do alternatora to jest oryginalny Bosch z wyjściem W
  • #4
    ZAWISZA WŁODZIMIERZ
    Level 11  
    Właśnie dziś kupiłem takie same zegary i mam ten sam problem .Proszę o pomoc.
  • #5
    ZAWISZA WŁODZIMIERZ
    Level 11  
    Dzisiaj doszedłem metodą prób -1 próby.ABY DZIAŁAŁ POPRAWNIE OBROTOMIERZ W PASSACIE DIZLU TRZEBA WYKONAĆ ZWORKI BR8,BR9,BR11,BR12,BR13.Obrotomierz bzyczy aż miłoooooooooooooooooooooo.Pozdrowionka wszystkim.
  • #6
    Nixon4
    Level 11  
    Obrotek śmiga tylko wydaje mi sie że troche zawyża wskazania.
  • #7
    ZAWISZA WŁODZIMIERZ
    Level 11  
    U mnie na jałowym biegu pokazuje ok 700-800 obr,a przy predkości 100/na godzinę 2500 obr.W miarę prawidłowo nie jest to aż tak istotne ,ważne że działa komplet.To i tak dobrze jeżeli nie posiada się zadajnika częstotliwości. Pozdrawiam.
  • #8
    Nixon4
    Level 11  
    Na jałowym biegu pokazuje coś około 1100 a przy 100 km/h około 3500 obr/min , no i jak dobrze na "trójce" przycisne to bez problemu wskazówka wychodzi poza skale. I niestety nie wiem co z tym zrobić.
    Pozdrawiam
  • #9
    ZAWISZA WŁODZIMIERZ
    Level 11  
    Silnik 1,9 d,jeżeli pamiętam?A jakiej firmy alternator? ja mam BOSCHA .Jeszcze proponuję przecinać zwory po jednej od końca tak jak wcześniej pisałem czyli BR13,12,11,9,8.Czyli przecinasz br 13 i sprawdzasz wskazania biegu jałowego powinny spaść nie wiem o ile i w ten sposób przetniesz myślę ,że jedną lub dwie zworki i powinno być ok.Zworkami dobiera się dzielnik częstotliwości.Niema się co poddawać.
  • #10
    Nixon4
    Level 11  
    Przecinałem te zworki pokolei tak jak napisałeś ale dalej nic to nie dało na jałowym biegu mam około 1200 obr/min i niebardzo wiem w czym jeszcze pogrzebać żeby było lepiej. Może coś tymi zworkami Kod ?Pozdrawiam Wszystkich.
  • #11
    acc
    Level 11  
    Mam tu licznik Motometer od Passat B3 '93 1,9D Alternator Valeo. Oryginalnie stoją tu zworki BR14 BR10 BR8.

    Lecz stawiam do samochódu B3 '91 1,6TD Alternator Bosch 90A.
    Z powyższą konfiguracją bieg jałowy pokazuje 500. Z wyciagniętym wstępnym startem pokazuje 750 (musi pokazywać 1050 - znalazłem w książce odregulacji pompy diesla).

    Zrobiłem BR9 - licznik pokazuje jeszcze mniej.
    Wyjmuje BR9 BR8 - licznik wskacza na 3000 jałowego (gdzieś tak)

    Może kto ma 1,6TD, Bosch, obrotomierz i może powiedzieć jak stoją te zworki?

    A może kto ma datasheet od "Elmos 10010B"?

    No chyba że trzeba wykonywać wszystkie zworki ir po jednym odcinać

    Pozdrawiam
  • #12
    acc
    Level 11  
    Tak! wszystko działa!

    Odnalazłem kombinację dla swego paska!. Wyjmuje się wszystkie zwory BR9-BR14. I ustanawia się tylko BR8. Jest także inna kombinacja, Wlutować wszystkie zwory oprócz BR8.

    Bieg jałowy około 750. Z przedstartowym trochę wyżej 1000. Max obroty 5000. :)

    jeeee :D
  • #13
    ZAWISZA WŁODZIMIERZ
    Level 11  
    ZOBACZCIE CO ZNACZY WYTRWAŁE DĄŻENIE DO CELU GRATULACJE.
  • #14
    mihu-k
    Level 2  
    Troche odświerze temat. Mam Passata B3 92r. TD silnik AAZ, alternator Bosch. Kupiłem licznik od B4 TDI z obrotomierzem. Po zainstalowaniu problem jak u poprzedników. Po testach i dokonaniu zmian ze zworkami ( BR8, BR10, BR11, BR12, BR13 – zamknięte, BR9, BR14 – otwarte) działa niby dobrze na wolnych obrotach 750-800 obr/min ale podczas jazdy wydaje się że zawyża wskazania. Przy jeździe na 4-tym biegu z prędkością 60 km/h pokazuje 3 tyś obr/min. Mam pytanie jak to wygląda u kolegów czy jest podobnie? Może ktoś bardziej poeksperymentował z tymi zworkami i ma jakieś większe doświadczenie. A może tak ma być?
  • #15
    Nixon4
    Level 11  
    Witam, u mnie wskazania biegu jałowego około 1100, a dalej przekłamanie jest o około 1000 obr. Myślę że zrobiłem już wszystkie możliwe kombinacje ze zworkami i nic
    (silnik 1Y , alternator BOSCH). Nie wiem od czego to zależy, że u innych kolegów działa a u mnie i u innych nie. Pozdrawam.
  • #16
    mihu-k
    Level 2  
    Witam. Ja przerobiłem wszystkie kombinacje zworek BR i KOD. Znalazłem prawidłowe obroty na biegu jałowym ale podczas jazdy wskazania nadal nie są jak trzeba. Wydaje się że to co powinien pokazywać robi x2 albo x1,5. Problem pewnie jest w tym że TDI dostaje sygnał z komputera a TD i D z alternatora. Może jakiś sposób na to jest.
  • #17
    Paweł SQ8BWH
    Level 13  
    W moim przypadku w Passacie B3 z 91r. z silnikiem SB 1.6TD (z interkulerem) zegary z B4 zaniżały i obroty jałowe były w okolicach 500-600, ale metodą prób, zworkologia wygląda nieco inaczej i teraz działa poprawnie.
    VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )
  • #18
    Logan Cale
    Level 11  
    Mam licznik z obrotomierzem i cyfrą 3.0 Zamontowałem go do Passata B3 1.6TD i tak jak koledzy pisali mam przekłamanie (pokazuje za mało). Rozebrałem go żeby powalczyć ze zworkami i tu moje zdziwienie mam całkiem inną płytkę, spotkał się ktoś z taką i wie jak przerobić żeby wskazania były poprawne ?

    VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )
  • #19
    ZAWISZA WŁODZIMIERZ
    Level 11  
    Niestety nie spotkałem się.
  • #21
    ZAWISZA WŁODZIMIERZ
    Level 11  
    Przepraszam i pozdrawiam...