Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )

15 Cze 2006 22:29 10733 20
  • Poziom 10  
    Witam. Założyłem liczniki do mojego passata B3 1.9 D od Passata B4 1.9 TDI. Wszystko działa (prędkościomierz na linke) oprócz obrotomierza, który wychyla sie maksymalnie po uruchomieniu silnika. Na płytce jest dużo zworek - może da sie je jakoś ustawić żeby dzałał na zwykłym diesłu. Na pinie nr 10 jest sygnał z wyjścia W alternatora czyli ok. Co robić. Pomocy.
    Poniżej zamieszczam skan płytki tego licznika.
    VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )
  • Poziom 12  
    Miałem podobny problem a mianowicie obrotomierz był po uruchomieniu silnika na max. Prawdopodobnie był zmieniony alternator. O ile pamietam to ustawiłem wszystkie zworki B11 itd w okolicy, a doszedłem do tego działania po podłączeniu impulsow pomiarowych z generatora i ustawiałem zworki. Wskazania są tylko minimalne za duże tzn zamiast 800 pokazuje ok 1000, ale to nie jest takie istotne.
  • Poziom 10  
    Niestety nie posiadam generatora , żeby experymentować , prosiłbym o pomoc -które dokładnie zworki mam pozmieniać?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co do alternatora to jest oryginalny Bosch z wyjściem W
  • Poziom 11  
    Właśnie dziś kupiłem takie same zegary i mam ten sam problem .Proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    Dzisiaj doszedłem metodą prób -1 próby.ABY DZIAŁAŁ POPRAWNIE OBROTOMIERZ W PASSACIE DIZLU TRZEBA WYKONAĆ ZWORKI BR8,BR9,BR11,BR12,BR13.Obrotomierz bzyczy aż miłoooooooooooooooooooooo.Pozdrowionka wszystkim.
  • Poziom 10  
    Obrotek śmiga tylko wydaje mi sie że troche zawyża wskazania.
  • Poziom 11  
    U mnie na jałowym biegu pokazuje ok 700-800 obr,a przy predkości 100/na godzinę 2500 obr.W miarę prawidłowo nie jest to aż tak istotne ,ważne że działa komplet.To i tak dobrze jeżeli nie posiada się zadajnika częstotliwości. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Na jałowym biegu pokazuje coś około 1100 a przy 100 km/h około 3500 obr/min , no i jak dobrze na "trójce" przycisne to bez problemu wskazówka wychodzi poza skale. I niestety nie wiem co z tym zrobić.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Silnik 1,9 d,jeżeli pamiętam?A jakiej firmy alternator? ja mam BOSCHA .Jeszcze proponuję przecinać zwory po jednej od końca tak jak wcześniej pisałem czyli BR13,12,11,9,8.Czyli przecinasz br 13 i sprawdzasz wskazania biegu jałowego powinny spaść nie wiem o ile i w ten sposób przetniesz myślę ,że jedną lub dwie zworki i powinno być ok.Zworkami dobiera się dzielnik częstotliwości.Niema się co poddawać.
  • Poziom 10  
    Przecinałem te zworki pokolei tak jak napisałeś ale dalej nic to nie dało na jałowym biegu mam około 1200 obr/min i niebardzo wiem w czym jeszcze pogrzebać żeby było lepiej. Może coś tymi zworkami Kod ?Pozdrawiam Wszystkich.
  • Poziom 10  
    Mam tu licznik Motometer od Passat B3 '93 1,9D Alternator Valeo. Oryginalnie stoją tu zworki BR14 BR10 BR8.

    Lecz stawiam do samochódu B3 '91 1,6TD Alternator Bosch 90A.
    Z powyższą konfiguracją bieg jałowy pokazuje 500. Z wyciagniętym wstępnym startem pokazuje 750 (musi pokazywać 1050 - znalazłem w książce odregulacji pompy diesla).

    Zrobiłem BR9 - licznik pokazuje jeszcze mniej.
    Wyjmuje BR9 BR8 - licznik wskacza na 3000 jałowego (gdzieś tak)

    Może kto ma 1,6TD, Bosch, obrotomierz i może powiedzieć jak stoją te zworki?

    A może kto ma datasheet od "Elmos 10010B"?

    No chyba że trzeba wykonywać wszystkie zworki ir po jednym odcinać

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Tak! wszystko działa!

    Odnalazłem kombinację dla swego paska!. Wyjmuje się wszystkie zwory BR9-BR14. I ustanawia się tylko BR8. Jest także inna kombinacja, Wlutować wszystkie zwory oprócz BR8.

    Bieg jałowy około 750. Z przedstartowym trochę wyżej 1000. Max obroty 5000. :)

    jeeee :D
  • Poziom 11  
    ZOBACZCIE CO ZNACZY WYTRWAŁE DĄŻENIE DO CELU GRATULACJE.
  • Poziom 2  
    Troche odświerze temat. Mam Passata B3 92r. TD silnik AAZ, alternator Bosch. Kupiłem licznik od B4 TDI z obrotomierzem. Po zainstalowaniu problem jak u poprzedników. Po testach i dokonaniu zmian ze zworkami ( BR8, BR10, BR11, BR12, BR13 – zamknięte, BR9, BR14 – otwarte) działa niby dobrze na wolnych obrotach 750-800 obr/min ale podczas jazdy wydaje się że zawyża wskazania. Przy jeździe na 4-tym biegu z prędkością 60 km/h pokazuje 3 tyś obr/min. Mam pytanie jak to wygląda u kolegów czy jest podobnie? Może ktoś bardziej poeksperymentował z tymi zworkami i ma jakieś większe doświadczenie. A może tak ma być?
  • Poziom 10  
    Witam, u mnie wskazania biegu jałowego około 1100, a dalej przekłamanie jest o około 1000 obr. Myślę że zrobiłem już wszystkie możliwe kombinacje ze zworkami i nic
    (silnik 1Y , alternator BOSCH). Nie wiem od czego to zależy, że u innych kolegów działa a u mnie i u innych nie. Pozdrawam.
  • Poziom 2  
    Witam. Ja przerobiłem wszystkie kombinacje zworek BR i KOD. Znalazłem prawidłowe obroty na biegu jałowym ale podczas jazdy wskazania nadal nie są jak trzeba. Wydaje się że to co powinien pokazywać robi x2 albo x1,5. Problem pewnie jest w tym że TDI dostaje sygnał z komputera a TD i D z alternatora. Może jakiś sposób na to jest.
  • Poziom 13  
    W moim przypadku w Passacie B3 z 91r. z silnikiem SB 1.6TD (z interkulerem) zegary z B4 zaniżały i obroty jałowe były w okolicach 500-600, ale metodą prób, zworkologia wygląda nieco inaczej i teraz działa poprawnie.
    VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )
  • Poziom 10  
    Mam licznik z obrotomierzem i cyfrą 3.0 Zamontowałem go do Passata B3 1.6TD i tak jak koledzy pisali mam przekłamanie (pokazuje za mało). Rozebrałem go żeby powalczyć ze zworkami i tu moje zdziwienie mam całkiem inną płytkę, spotkał się ktoś z taką i wie jak przerobić żeby wskazania były poprawne ?

    VW Passat B3 1.9 D problem z obrotomierzem (liczniki od B4 )
  • Poziom 11  
    Niestety nie spotkałem się.
  • Poziom 11  
    Przepraszam i pozdrawiam...