Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos, alarm, centralny zamek sam się zamyka

GrzegorzPW 16 Cze 2006 01:47 5343 8
  • #1 16 Cze 2006 01:47
    GrzegorzPW
    Poziom 10  

    Witam!
    Jakiś czas temu doinstalowałem w aucie alarm (Predator PLUS BP). Fabryczny centralny zamek w Lanosie jest sterowany za pomocą stycznika w drzwiach kierowcy. W związku z czym, aby była możliwość sterowania z pilota wszystkimi drzwiami, trzeba dołożyć siłownik w drzwiach kierowcy. Człowiek, który instalował alarm zamontował siłownik i podłączył go równolegle do przewodów od tylnych drzwi. Nie dokładał więc dodatkowego sterownika. Teraz można zamykać drzwi zarówno z kluczyka jak i z pilota. Pomijam fakt, że zapłaciłem za to jak za zgniłe ryby (450PLN alarm bez czujników, 150PLN siłownik bez sterownika). Problem w tym, że od kilku tygodni w czasie jazdy centralny sam zamyka drzwi. Czasami jest tylko delikatne "tyknięcie" dochodzące z lewych tylnych drzwi (nie wiem dlaczego akurat z tego miejsca?), nie powodujące zablokowania drzwi, innym razem drzwi się blokują, ale jakby nie do końca, tzn. drzwi nie można otworzyć, ale zatrzaski przy klamkach wewnątrz auta nie przełączają się całkiem, a od czasu do czasu blokują się kompletnie, wtedy słychać wyraźny odgłos ryglowania zamków i przełączania zatrzasków wewnątrz auta. W podobnych tematach na forum były wymieniane takie przyczyny:
    1. zawilgocony sterownik od centralnego
    Ten powód raczej eliminuję.

    2. przetarte przewody, które w czsie jazdy powodują zamykanie zamka.
    Na to sam wpadłem jeszcze przed szukaniem na forum i myślę, że to bardzo prawdopodobne, ale wolałbym się upewnić zanim rozbiorę pół samochodu. Zdejmowałem już tapicerkę z drzwi kierowcy i nic nie znalazłem, a ponowny montaż nie jest już tak idealny jak w fabryce (zniszczone kołki itp.), co powoduje dodatkowe trzaski i stuki.

    3. uszkodzony stycznik w drzwiach kierowcy.
    Wolałbym, żeby nie, bo raczej trudno go wymontować. Prędzej bym go odłączył, bo i tak otwieram z pilota.

    Chciałem spytać o jeszcze jedną rzecz i jak to nie to, to zaczynam zdejmować tapicerkę. Czy jest możliwe, że to centralka alarmu jest uszkodzona i powoduje zamykanie drzwi? Mam takie podejrzenia, bo problem z centralnym pojawił się w krótkim czasie po montażu alarmu. Wtedy sprawę rozwiązałaby gwarancja :-)

  • #2 16 Cze 2006 11:52
    szpenior
    Poziom 1  

    Może występuje gdzieś zwarcie i uruchamia centralny? Drzwi się blokują jak jedziesz normalną (bez wybojów) czy wyboistą drogą?

  • #3 16 Cze 2006 12:38
    czapajew
    Poziom 21  

    Przede wszystkim to jedz do zakładu gdzie alarm został zamontowany, jesli to było niedawno to problem powinien zostać usunięty bez zadnych kosztów (dodatkowa regulacja), chyba że usterka wynikła z winy użytkownika.

  • #4 16 Cze 2006 13:32
    GrzegorzPW
    Poziom 10  

    Czy wyboistą? Trudno powiedzieć. Jeżdżę po Warszawie, a tu ulice są jakie są, zawsze jakaś nierówność się znajdzie. Np. dziś rano jak jechałem, to najpierw zamknął tak nie do końca (jak pisałem wyżej), później zamknął kompletnie, tak, że zatrzaski przy klamkach we wnętrzu się zamknęły, a jeszcze później zamki sie odblokowały.

    Czy zrobią tak bez szemrania tam gdzie montowałem, to wątpię. To jest Warszawa i każdy patrzy tylko na kasę. Pewnie zwaliliby winę na przetarte przewody i zgarnęli kasę. A po tym jak montowali ten alarm, nie mam zamiaru więcej bez potrzeby odwiedzać tego warsztatu. Delikatnie mówiąc nie jestem zadowolony z jakości ich usług. Co innego gdybym miał pewne przesłanki by podejrzewać, że przyczyna leży po stronie alarmu, wtedy bym pojechał i zareklamował. Dlatego pytałem, czy jest taka możliwość, że to wina alarmu. Miałem nadzieję, że może ktoś miał podobny problem z tym alarmem, ale jeśli nie to pewnie przewody, ale tym potrafię się sam zająć.
    Dzięki za odpowiedzi.

  • #5 16 Cze 2006 13:45
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Witam.W takim przypadku,za takie ceny,to nawet by mi sie nie chcialo pisac na forum na twoim miejscu,tylko od razy pojechalbym do tego fachowca,ktory ci to robil.Bo takie ceny...Wybacz,ale ten fachowiec to chyba jakis diler.Za 150 zl,to kupisz caly komplet centralnego(4 silowniki + sterownik),a za 450 zl to alarm kupisz z takimi bajerami ze hej.Poprostu gosc cie naciagnal i od razu jedz do niego,a jak otworzy ci drzwi,to na sam poczatek od razu daj mu strzal w leb.A pozniej powiedz mu co ma ci naprawic.Bo po mojemu odwalil kawal "dobrego interesu".

  • #6 16 Cze 2006 22:02
    _robert_
    Poziom 20  

    Z doświadczenia wiem ,że najczęściej wysiada włącznik centralnego w lewych przednich drzwiach.Ruszanie wtyczką lub zamkiem spowoduje taki sam efekt jak w czasie jazdy.Wymiana samego włącznika trwa nie więcej niż godzinkę.Trzeba wyciągnąć zamek i odkręcić włącznik w kształcie siłownika(czarny element z białym cięgnem)Koszt takiej operacji to 150zł.Cały nowy zamek z siłownikiem 250zł.
    Jest tańsza metoda nie wymagająca demontarzu zamka drzwi.
    W miejsce dołożonego siłownika montażysty alarmu wstaw siłownik sterujący pięcioprzewodowy(jeśli masz taki jest jeszcze taniej).Dwa przewody(zielony i niebieski)pozostaw podłączone jak były.Czarny do czarnego z wtyczki orginalnego siłownika,biały do białego lub jasnoniebieskiego z wtyczki,brązowy do białego lub jasnoniebieskiego z wtyczki w zależności od wyjść z dołożonego siłownika ( biały zamyka lub otwiera analogicznie brązowy).
    Wtyczka orginalna czarny-masa,biały-zamykanie,jasnoniebieski-otwieranie.
    Koszt tej operacji to cena uniwersalnego silłownika sterującego na allegro około 30 zł + robocizna (zrobisz sam lub komuś zapłacisz).

  • #7 17 Cze 2006 10:04
    Artur Jurkiewicz
    Poziom 14  

    Faktycznie serwis zdarł z ciebie duże pieniądze ale tak jak wcześniej kolega ci radził, wróć do tego warsztatu niech to poprawiają bo z tego co piszesz to cała ta robota została wykonana niechliujnie. Skoro zapłaciłeś górę pieniędzy wymagania też powinieneś mieć wygórowane. Powodzenia napisz jak ci poszło.

  • #8 17 Cze 2006 17:09
    GrzegorzPW
    Poziom 10  

    Dzwoniłem do kilku punktów i wszędzie mówili, że cena ok 600-650PLN za alarm. Nie wiem tylko, czy w tej cenie uwzględniali dodatkowy siłownik. Po fakcie sam wiem, że za siłownik zapłaciłem dużo, ale wcześniej się tym nie interesowałem, bo nie wiedziałem, że będzie potrzebny i nie miałem rozeznania w cenach, a jak powiedział 150 to co się miałem targować? To nie bazar. Myślałem, że to uczciwa cena. Trafili na frajera i tyle, więcej tam nie pojadę. Poza tym to są warszawskie ceny ;-)
    Zainteresowanym mogę podać adres.

    Co do usterki to chyba jednak będzie ten fabryczny przełącznik w drzwiach kierowcy. Dziś odpiąłem kostkę od lewych tylnych drzwi i po paru kilometrach centarlny zamknął. No to pod sklepem odpiąłem kostkę od prawych tylnych. Zanim dojechałem do następnego sklepu, zamki były już zaryglowane. Odpiąłem więc kostkę od drzwi kierowcy. I to chyba będzie tu, bo już kilkanaście kilometrów i żadnych problemów. Dokładany siłownik w drzwiach kierowcy jest połączony z pominięciem kostki, więc póki co centralny działa z pilota. No ale jak już zdejmę tapicerkę to spróbuję pogrzebać przy przełączniku. Może da się go jakoś naprawić, przeczyścić. Wiem już przynajmniej, że to nie jest wina źle zamontowanego alarmu.

  • #9 18 Cze 2006 20:27
    Artur Jurkiewicz
    Poziom 14  

    Jeżeli nic nie załatwisz w serwisie. To zaplanuj sobie parodniowy urlop na Mazurach a zrobię ci to zadarmo zapłacisz tylko za części około 25 zł. Czas naprawy ok godziny.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo