Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Końcówka mocy,Przedwzmacniacz???

bialymaly 16 Cze 2006 12:40 1708 1
  • #1 16 Cze 2006 12:40
    bialymaly
    Poziom 15  

Znaczy po co jest przedwzmacniacz a po co końcówka mocy??
    Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałośĆ.
    Mam zamiar zakupiĆ 2 Wzmacniacze HEXFET 400W(do samodzielnego montażu) wielokrotnie spotykałem się z pojęciami przedwzmacniacz lub końcówka mocy ale nie mam zielonego pojęcia do czego one służą podaje przykład:

Mam 2wzmacniacze HEXFET 400W ale nie wiem do czego jest końcówka mocy a do czego jest przedwzmacniacz??A w jakimś sklepie elektronicznym zobaczyłem że przedwzmacniacz z dwoma potencjometrami a konkretnie z regulacją barw za 20zł+przesyłka kupił bym sobie takie 2-3 żeby robiło wrażenie ale nie mam zielonego pojęcia do czego to służy.
    A tym bardziej końcówka mocy??

Apropo u mnie ktoś skonstruowaĆ schemat(mostek) łączący te 2wzmacniacze??

pozdrawiam

0 1
  • Pomocny post
    #2 16 Cze 2006 14:23
    djanj
    Poziom 21  

koncowka mocy - tak sie popularnie mowi na wzmacniacz, bez przedwzmacniacza :)
    jak podepniesz np. jakiegos cd pod koncowke mocy to na glosnikach masz maksymalna glosnosc (moc) jaka moze oddac wzmacniacz (koncowka) nie ma regulacji glosnosci barwy tonow balansu itd.
    jezeli miedzy tego cd a koncowke wepniesz przedwzmacniacz to juz sobie mozesz regulowac to co wyzej napisalem w zaleznosci od opcji przedwzmacniacza, przedwzmacniacz poza tym wstepnie wzmacnia sygnal z np. cd niektore urzadzenia daja za slaby sygnal zeby wysterowac koncowke i niegra ona wtedy zbyt fajnie bez przedwzmacniacza