Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai lantra 1.6 16V g4cr Regulacja obrotów

damkoz 17 Cze 2006 18:07 4499 4
  • #1 17 Cze 2006 18:07
    damkoz
    Poziom 19  

    Witam,
    Czy może ktoś w miarę prosto napisać jak przeprowadzić regulacje obrotów biegu jałowego w lantrze 1.6 z 93r. Chodzi dokładnie o to że trzeba któryś przewód zmostkować żeby komputer nie próbował doregulowywać silnikiem krokowym, ale chodzi mi o dokładniejsze szczeguły, który przewód, kiedy zmostkować jak zakończyć regulację.
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc!

    0 4
  • #2 28 Cze 2006 15:55
    Tomasz1023
    Poziom 13  

    zapraszam tu: [/url]http://motonews.pl/forum/?op=fvf&f=7&c=89&start=0&dtcat=0
    lub tutaj
    http://mitsubishifan.webpark.pl/index.html
    Pozdrawiam

    0
  • #3 28 Cze 2006 17:09
    damkoz
    Poziom 19  

    Byłem juz na tych stronach i niestety nie znalazłem nic co by mi pomogło.

    0
  • #4 11 Sie 2006 16:05
    k735123
    Poziom 11  

    bo w tym samochodzie zasadniczo niczego się nie reguluje, ale skoro odczuwasz taką potrzebę to:
    rozgrzej silnik do pierwszego załaczenia wiatraka na chłodnicy

    Dodano po 9 [minuty]:

    bo w tym samochodzie zasadniczo niczego się nie reguluje, ale skoro odczuwasz taką potrzebę to:
    1.rozgrzej silnik do pierwszego załaczenia wiatraka na chłodnicy,
    2.wyłącz silnik (wyjmij kluczyk)
    3.zmasuj złączkę którą znajdziesz koło zbiorniczka z płynem sprzęgła z napisem ADJ (uwaga, jest tam też złączka PUMP, która jest od pompy paliwa),
    4. odpal maszynę, w tym momencie ECU jest w trybie serwisowym więc możesz ustawić statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu oraz silniczek krokowy stanie,
    5. kręć śrubką na przepustnicy (pasywny bypass powietrza) aż uzyskasz 750 rpm,
    6. koniec.

    Generalnie możesz to zrobić bez masowania, najważniejsze żebyś miał:
    - masz sprawny silniczek krokowy,
    - sprawny czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
    - sprawny IPS,

    Elektronika w tym samochodzie jest generalnie bezobsługowa i zapewnia bezproblemową eksploatację. Np. taki miły szczegół jak brak palca rozdzielacza i związanych z tym kłopotów.

    powodzenia

    0
  • #5 11 Sie 2006 19:38
    damkoz
    Poziom 19  

    Cały problem w tym, że już tak próbowałem. Wyglądąło to tak że po rozgrzaniu silnika zmostkowałem AJD do masy i uruchomiłem silnik - śrubka na przepustnicy była niemal całkowicie wkręcona a mimo wszystko samochód utrzymywał obroty 750. wkręciłem ją do końca (ok 1/2 obrotu) a następnie zaczołem powoli wykręcać obserwując obrotomierz. Przez ponad 5 obrotów cały czas silnik trzymał 750 obr/min a póżniej wraz z wykręcaniem obroty rosły. Gdy sróbkę szybkimi ruchami wkreciłem ponownie, obroty silnika albo spadały do 300 i następnie samoczynnie rosły do 750, albo silnik poprostu gasł i było słychać tylkanie silniczka krokowego. Morał taki że silnik krokowy nie był blokowany w domyślnym położeniu i cały czas pracował doregulowując dopływ powietrza. Teraz pytanie czy nie był mostkowane ze wzghlędu np na nieciagłość kabla adj, czy też mój sterownik jest inny.
    W opisach hyundaia czytałem że trzeba przez komputer zatrzymać silnik krokowy aby nie regulował, ale nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem.

    Problem z regulacją polega na tym że gdy odpale chłodny silnik obroty na postoju wynoszą np 1300 a gdy auto zacznie się tylko toczyć natychmiast skaczą do 2000 i delikatnie falują w tej granicy, gdy się zatrzymam spadają znów do 1300. W momencie gdy silniuk się nagrzeje takich objawów już nie ma i wszystko jest ok.

    0