Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes A-clasa. Coś nie tak z silnikiem. Brakuje mocy.

Gregor_PL 17 Jun 2006 22:38 3761 8
  • #1
    Gregor_PL
    Level 13  
    Witam jak w temacie potrebuje pomocy do samochodzika mercedes a-clasa rok 98 silnik 1.4 samochod ma zamontowana instalacje gazowa,moj problem to kupilem to auto wiedzac ze jest cos nie tak z silnikiem jak zimny gasnie na wolnych obrotach jak sie zagrzeje to juz obroty stoja ale nie ma mocy po przekroczeniu 3 tys dlawi sie przerywa obroty dalej nie ida,komputer wywala bledy od sondy lambda,od trzeciego wtryskiwacza no i swieca sie jescze ABSy tez wyskauje blad,blad sady lambda sie skasowal i nie powreca ale auto jak nie ma mocy tak nie ma byla mierzona kompreska na 4 cylindreach we wszystkich jednakowa ponad 14,wiem ze a-clasa to nie mercedes! tam do wszystkiego jest trudny dostep,ale nie mam pewnosci czy ktos nie kopal przy gazie i cos zmascil,moze ktos mial podobny problem prosze o pomoc lub jesli ktos ma to prosze o schemat do A-clasy bede bardzo wdzieczny
    moj meil ciernisty(malpa)o2.pl
  • #2
    gzresieknysa
    Level 20  
    Witam
    Sprawdź czujnik temperatury silnika ten co leci do ECM.Może on kłamie.Sterownik (w oparciu o ten i wiele innych czujników)steruje dawką paliwa i może mu podawać za bogatą lub za ubogą mieszankę co w efekcie na zimnym silniku może powodować nie trzymanie obrotów ,a na gorącym jak pisałeś ,że jest słaby. Jeśli chodzi o gaz to sprawdź TPS możliwe ze tam coś sknocili.
    Pozdrawiam.

    Grzesiek
  • #3
    kangurek123
    Level 18  
    Witam

    Jeśli wywalał sondę to może zapchany katalizator i dlatego nie ma mocy . Sprawdź go + ewentualnie skład spalin.

    pozdrawiam
  • #4
    Gregor_PL
    Level 13  
    Witam co do katalizalora to malo prawdopodobne ale sprawdze zas co do jakosci spalin to bez sensu wiadomo ze bedzie zla skoro wywala trzeci wtryskiwacz a wszystko wyglada na dobre,prosze o schemat do A-clasy jesli ktos posiada.No i dlaczego pali sie ABS i kontrola trakcji podobno wszystko pojawilo sie w tym samym momencie lacznie z problemem z silnikiem.Pomalu zaczynam stawiac na uwalony komputer czy ktos wie kto sprawdza takie komputery ewentualnie naprawia czy programuje,jestem ze Slaska
  • #5
    kangurek123
    Level 18  
    Jeśli podejrzewasz komputer to najpierw,skoro wszystko pojawiło się w tej samej chwili,sprawdź wiązkę między modułami silnika i np abs-u. Obiło mi się o uszy ,że coś się dzieje w A-clasach z wiązkami pod podszybiem ( korodują i robią zwarcie ) .
    Może to nie ta przyczyna ,ale myślę ,że warto sprawdzić .

    pozdrawiam
  • #6
    jajasiu
    Level 16  
    Nie piszesz jaka jest skrzynia biegow bo jeżeli jest automat to ważne -generalnie trzeba udać się do warsztatu mającego odpowiedni sprzet diagnostyczny(HHT lub Star Diagnosis)ktory będzie w stanie zdiagnozować wszystkie systemy w samochodzie i wykonać niezbędne adaptacje.[/code]
  • #7
    Gregor_PL
    Level 13  
    Skrzynia biegow jest manualna,do diagnozy uzyty byl profesjonalny sprzet,
  • #8
    gzresieknysa
    Level 20  
    Wiatam.

    Jakie błąd wyskakuje od ABS,u ? Skoro piszesz ,że wszystko wystąpiło równocześnie to może być wina zasilania.Komputery zazwyczaj są zasilane z kilku linii tzn. może masz gdzieś "dziurę" w instalacji i komputer nie ma wszystkich potrzebnych zasilań.Sprawdź je przy złączu do niego.Masy też przejrzyj.Nic nie piszesz o bezpiecznikach, sprawdzone?Często w autach ( nie koniecznie w mieciu) ABS i TCS są na jednej linii zasilane.Jeśli to posprawdzałeś to napisz będzie przynajmniej wiadomo ,że nie lecimy od d... strony. (To co pisał kolega "kangurek123" z tym katalizatorem tez nie jest głopie, sprawdz dobrze.Miałem 2l Nubirę i też nie trzymała obr. a po przekroczeniu 2 tys. nie chciała jechać.Wina był wydech zapchał się kawałkami porcelany z kata.)Pozdrawiam i życze powodzenia.

    Grzesiek
  • #9
    Kifer71
    Level 11  
    Merce to bardzo dziwne auta, a szczególnie gdy mają instalkę gazową.
    Kiedyś zmontowałem do jednego wtrysk gazu i po kilku miesiącach przestał jeżdzić na benzynie, okazało się że od czasu do czasu nie ma sygnału impulsu na wtryskiwaczu benzynowym, raz na pierwszym innym razem na którymś z kolejnych (wskazania z kompa do gazu), miał niestabilne obroty na biegu jałowym i zupełnie stracił moc.
    Pojechałem go podpiąć pod komputer, sprzęt którym dysponował elektronik pokazywał bardzo dziwne rzeczy: błąd lambdy, brak impulsu wtryskiwaczy i inne, a przyczyna? nawalony przepływomierz, po odpięciu wtyczki z przepływomierza pomimo iż komputer samochodowy dopiero w tym momencie pokazywał błąd powyższego, to auto zaczeło jechać normalnie, po wymianie przepływomierza (koszt ok 500 zł nowy) wszystko jest OK.


    PS przepływomierz od VW, a na gazie zawsze było super[/img]