Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POMOCY - Kontrolka ładowania

21 Cze 2006 07:44 1932 8
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95.

    Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu.
    Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka.
    Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia:
    - napiecie na akumlatorze - silnik nie uruchomiony - 12.4V
    - napiecie na akumlatorze - silnik uruchomiony 1500 obrotow - 14V
    - napiecie na akumlatorze - silnik uruchomiony ok 3000 obrotow - 16V

    W zwiazku z takimi napieciemi doszedlem do wniosku ze uszkodzeniu ulegl albo regulator lub przepalily sie diody.
    Rozebralem alternator wymienilem mostek z diodami i regulator.
    Zlozylem wszystko do kupy wymienilem przepalona kontrolke odpalilem silnik i du...a :(. Kontrolka pali sie nadal lecz zmienily sie napiecia:
    - napiecie na akumlatorze - silnik nie uruchomiony - 12.4V
    - napiecie na akumlatorze - silnik uruchomiony - 11.7V

    Wyglada mi to na na jakies zwarcie ktore sie ujawnia po uruchomieniu silnika.

    Co sprawdzilem:
    - wsadzilem inny akumlator - problem nie znika
    - sprawdzilem bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikow ktora znajduje sie wewnatrz samochodu pod klapka
    - przed zamontowaniem alternatora przeprowadzilem pomiary zgodnie z instrukcja jaka znalazlem na jednej ze stron poswieconych astrze - wynik pomiarow pozytywny wiec zgodnie z opisem alternator powinien byc ok

    Czy mozecie mi podpowiedzec gdzie szukac rozwiazania mojego problemu.
    Co sprawdzic ??? gdzie szukac usterki ??

    Z gory dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam
    pocisk
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    elektrit napisał:
    Do wymiany mostek prostowniczy,typowa awaria alternatorów Delco-Remy.


    Jak napisalem wyzej mostek z regulatorem wymienilem.
    Mam nadzieje ze nie kupilem uszzkodzonego :(

    Moze jakis inny pomysl ??

    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Mnie wygląda na to, że nie masz wogóle ładowania. Po rozruchu pracuje pare odbiorników, stąd spadek napięcia. Może być uszkodzony regulator napięcia lub zły montaż.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jeżeli wymieniony mostek i regulator to zostaje uzwojenie
  • Poziom 10  
    ciag dalszy mojej meki :(

    Tak jak poprzednik napisal sprawdzilem jeszcze raz wszystkie polaczenia.
    Prawdopodobnie byl zly kontakt miedzy mostkiem a uzwojeniem.

    Zmontowalem wszystko odpalilem silnik i ku mojej uciesze kontrolka ladowania zgasla.

    Dla pewnosci zmierzylem napiecie na klemach i co sie okazalo:
    - napiecie samochod wylaczony 12.4 V
    - samochod wlaczony 16V i gotuje mi sie akumlator :(

    Sprawdzilem przewody dochodzace do akumlatora i nigdzie nie widac zeby byl jakis odlaczony lub przetarty wiec co jest grane ??

    Zapowiada mi sie wizyta u mechanika ale zanim tam pojade chcialbym miec pewnosc ze wszystko co moglem sprawdzic we wlasnym zakresie sprawdzilem bo u mechaniora bedzie trzeba sypnac minimum 300zl :((

    Z gory dzieki za wszelka pomoc

    Pozdrawaim
    pocisk
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Czy napięcie rośnie razem z obrotami? Jeżeli tak, to padł regulator.
  • Użytkownik usunął konto