Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik ze sterownika do bramy firmy Nice model RO 1000

Beens 22 Cze 2006 18:36 3057 10
  • #1 22 Cze 2006 18:36
    Beens
    Poziom 16  

    Witam! posiadam silnik od sterownika do bramy ktory sie popsul lecz nie wiem czy nie uszkodzil sie sam silnik. Jego parametry to: 230V 50Hz 400W 56obr/min 17Nm firmy Nice model RO 1000 . Posiada trzy przewody czarny niebieski i czerwony. Rezystancja pomiedzy niebieskim a pozostalymi dwoma to 17 ohmow wiec nie moge przez to rozpoznac ktory to zwoj pomocniczy a ktory glowny. W ukladzie pomiedzy czarnym a czerwonym przewodem jest dolaczony kondensator 14uF z rezystorem 5ohmow/7W w szeregu i one sa podlaczone tez do triakow. Niebieski jest bezposrednio podlaczony do zera. Chcialbym sprawdzic silnik czy jets ok lecz nie wiem jak go podlaczyc. Wyglada na to ze uzwojenia maja te sama rezystancje (17) i sa polaczone jednym koncem. Probowalem podlaczyc faze do czerwonego lub czarnego przewodu lecz silnik nie ruszyl. Dla bezpieczenstwa w szereg podlaczylem 50W zarowke 220V i w momencie podlaczenia silnika pali sie pelna jasnoscia a silnik stoi. Prosze o pomoc w rozgryzieniu problemu.
    Pozdrawiam!

  • #2 22 Cze 2006 18:50
    bajer1
    Poziom 24  

    Witam dobrze kombinujesz ale żarówka stanowczo za mała moc silnika 400w podepnij bezposrednio a kondensator nie ma czasem zwarcia?

  • #3 22 Cze 2006 20:04
    Beens
    Poziom 16  

    Kondensator jest ok, pierwsze co sprawdzilem :) No dobra dzisiaj podepne bezposrednio mam nadzieje ze bezpieczniki w listwie beda cale...

  • #4 22 Cze 2006 20:19
    zwora
    Poziom 18  

    W silnikach od bram elektrycznych, z ktorymi sie spotkalem, uzwojenia sa tak skonstruowane, by zasilajac jedna pare przewodow silnik krecil sie w jedna strone, a druga pare w druga strone. Skoro rezyztancje sa takie same, to silnik moze byc dobry. Jesli chcesz srpawdzic panel sterujacy to nic prostszego tylko podlaczyc miernik (np multimetr) na zaciski niebieski-czarny i sprawdzic, czy po zalaczeniu otwierania daje odpowiednie napiecie (przy czym trzeba srawdzic w obie strony) i to samo z para niebieski-czerwony. Skoro zarowka sie swieci pelna jasnoscia to raczej napewno jest ok ale lepiej sprawdzic miernikiem. Moze tez byc sytuacja, ze daje napiecie na oba przewody fazowe naraz.

  • #5 23 Cze 2006 09:52
    pllmisp
    Poziom 17  

    Witam
    Proponuje odpiac silnik o ukladu sterujacego i podlaczyc go bezposrednio do sieci poniewaz niektore sterowniki maja regulace mocy silnika (np. przez PWM). Ja tak mialem w Benince, myslalem ze silnik nie ma mocy .
    Poczytaj instrukcje

    pozdrawiam

  • #6 23 Cze 2006 11:52
    Beens
    Poziom 16  

    Po podpieciu bezposrendim wirnik silnik jest przyciagany do jednej strony a po podlaczeniu fazy do drugiego uzwojenia wirnik przyciagany jest do strony przeciwnej, czyli ogolnie silnik jest blokowany i buczy. Laczylem ioczywiscie z kondensatorem ktory jest sprawny.

    Ponizej przedstawiam schemacik tego:

    Silnik ze sterownika do bramy firmy Nice model RO 1000

  • #7 23 Cze 2006 12:16
    zwora
    Poziom 18  

    A czy ten silnik jest zabudowany razem z przekladnia czy osobno. Jak osobno, to czy w ogole wal sie kreci (recznie). Moze jest zablokowany mechanicznie.

  • #8 23 Cze 2006 12:29
    Beens
    Poziom 16  

    zabudowany jest razem z nia i normalnie sie kreci jak nim obrazam razem z przekladnia

  • #9 23 Cze 2006 13:29
    zwora
    Poziom 18  

    Moze jednak jest cos z tym kondensatorem. W takich silnikach to samo uzwojenie pelni role raz uzwojenia glownego, a raz pomocniczego w zaleznosci od biegunowosci zasilania. To kondensator i opornik wlaczony miedzy oba te uzwojenia decyduje o tym, ze prady w obu uzwojeniach sa odpowiednio przesuniete w fazie. A mierzyles parametry tego kondensatora? A poza tym te 17ohm to wydaje sie troche duzo. Ale jesli na obu jest tyle samo to znaczy, ze same uzwojenia powinny byc dobre (maloprawdopodobne by z oboma naraz stalo sie cos zlego dajac taki sam efekt na obu). A moze jest cos z wirnikiem. Powinien byc klatkowy. Moze mu sie jakies prety uszkodzily. Albo cos sie stalo z polaczeniami czolowymi. A da sie go rozebrac?

  • #10 02 Lip 2006 11:46
    chru
    Poziom 17  

    Witam.Silnik na95%sprawny połącz niebieski z czarnym i do fazy- czerwony do "0"-kręci przykładowo w lewo, niebieski z czerwonym do fazy-czarny do "0"-kręci w prawo .Pozdrawiam

  • #11 13 Lut 2007 11:46
    Beens
    Poziom 16  

    Silnik byl do przewiniecia i dodatkowo kondensator do wymiany, ja juz zbastowalem bo kondensator tez wymienialem i podlaczalem na rozne sposoby o jakich pisaliscie i nic to nie dalo wiec oddalem fachwocowi. Teraz jest ok!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME