Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z konfiguracją Tartarini TEC 99.

MIROSŁAW JURGIELEWICZ 24 Cze 2006 14:42 10549 12
  • #1 24 Cze 2006 14:42
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    Pozdrawiam wszystkich Elektrodowiczów, bo jestem tu nowy.
    Mam Lanosa 1,5 sohc z instalacją gazową Tartarini: sterownik TEC 99, reduktor G 79 SE. Ogólnie wszystko jest niby dobrze. Niby, bo samochód jeździ na gazie jak na benzynie, tylko pali zawsze w granicach 10 l/100 gazu i nie sposub zejść poniżej tego. Tak jest od początku, tj. od założenia instalacji 2,5 roku temu. W zakładzie, który ją montował gaziarze powiedzieli, że mam za ciężką nogę.
    Ale ciekawa sprawa: po każdej okresowej regulacji na komputerze u jedynego w okolicy gazownika z osprzętem do Tartarini było ok.
    Spalanie wynosiło poniżej 9 l/100, ale po jakimś czasie 10-11 litrów.
    Nie dawało mi to spokoju, więc postanowiłem kupić interfejs Viaken, kabelek, a z netu zciągnąłem program TEC 99 rpo. Zawiozłem do garażu komputer, podłączyłem to ustrojstwo.........., i tu zaczęły się problemy.
    Na początek po uruchomieniu programu zaczął pokazywać się "błąd przekroczenia limitu czau:?:", a jak za którymś razem mogłem wejść do konfiguracji to zamiast TEC99 program wykrywał mój sterownik jako TEC97 a po chwili wizualizacji stanu pracy zawieszał się i koniec. Walczyłem z nim chyba ze trzy godziny aż postanowiłem zasięgnąć rady FACHOWCÓW.
    Poocy, bo teraz już sam nie wiem, czy nowy interfejs Viakena jest niesprawny, czy programik TEC99rpo ma błędy, czy mój sterownik Tartarini TEC99 jest uszkodzony.
    Z góry dziękuję za porady. Czekam - Czeczen

  • #2 25 Cze 2006 01:00
    zibi70
    Poziom 17  

    Jeżeli autkojeżdzi i przełącza sie na LPG to TEC 99 działa -nie ma innej opcji tylko jak działa??Natomiast jeżeli kupiłeś Fejsik i nie potrafisz go użyć to czuję że poemat napiszesz zanim wyregulujesz LPG .
    Ciekaw jestem ,gdybym zaczął naprowadzać cię na trop i zapytał o wynik analizy spalin ,czy tez zakupiłbyś analizator :D

  • #3 25 Cze 2006 10:18
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    zibi70 napisał:
    Jeżeli autkojeżdzi i przełącza sie na LPG to TEC 99 działa -nie ma innej opcji tylko jak działa??Natomiast jeżeli kupiłeś interfejs i nie potrafisz go użyć to czuję że poemat napiszesz zanim wyregulujesz LPG .
    Ciekaw jestem ,gdybym zaczął naprowadzać cię na trop i zapytał o wynik analizy spalin ,czy tez zakupiłbyś analizator :D


    Prosiłem o pomoc , nie o wymądrzanie się.
    Nie można źle użyć interfejsu, no bo niby jak.
    Chodzi mi o to co nie działa: interfejs, kabel, sterownik od gazu, czy mój komputer, no i oczywiście co mam zrobić żeby zadziałało.
    zibi70 zachował się jak jeden z gazowników: " ten sterownik się uczy i ja tu nic nie pomogę, chyba że wymiana sterownika - bardzo chętnie".

    Oczekuję dalszych porad, czeczen.

  • #4 25 Cze 2006 12:47
    zibi70
    Poziom 17  

    Czasami naprawde lepiej jest dać komuś coś zrobic ,osobiście nie mam nic przeciwko aby właściciele naprawiali sami swoje auta-bedzię jeszcze więcej roboty: Nie rozumiesz kolego widocznie tego co pisze, albo nie chcesz zrozumieć . Nie ważne jaki masz czy jaki założysz sterownnik (a ze TEC 99 ma cały czas zmienny DEF ,to oczywiście jego błąd ,jak i sam sterownik nie rewlacja jak większość obecnie AEB).Nie ma złotego środka ,kliknij tu popraw to itp.Wszystko zależy od wielu parametrów i tak jak napisałem ja do kazdego auta używam analizatora,poniewaz miałem kilka przypadków wzorcowych wskazan w programie a zużycie że głowa boli i faktycznie wtedy mozna cos powiedziec .Poza tym w trudnych przypadkach ,a nawet zawsze wskazany jest test drogowy -potrzebny laptop.

    Czego kolega oczekuje??

  • #5 25 Cze 2006 13:38
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    zibi70 napisał:
    Czasami naprawde lepiej jest dać komuś coś zrobic ,osobiście nie mam nic przeciwko aby właściciele naprawiali sami swoje auta-bedzię jeszcze więcej roboty: Nie rozumiesz kolego widocznie tego co pisze, albo nie chcesz zrozumieć . Nie ważne jaki masz czy jaki założysz sterownnik (a ze TEC 99 ma cały czas zmienny DEF ,to oczywiście jego błąd ,jak i sam sterownik nie rewlacja jak większość obecnie AEB).Nie ma złotego środka ,kliknij tu popraw to itp.Wszystko zależy od wielu parametrów i tak jak napisałem ja do kazdego auta używam analizatora,poniewaz miałem kilka przypadków wzorcowych wskazan w programie a zużycie że głowa boli i faktycznie wtedy mozna cos powiedziec .Poza tym w trudnych przypadkach ,a nawet zawsze wskazany jest test drogowy -potrzebny laptop.

    Czego kolega oczekuje??


    Dzięki za reakcję.
    Chodzi mi przede wszystkim o to, żebym mógł uruchomić program.
    Jeśli chodzi o analizator spalin to gazownicy w regionie używają ich tylko do regulacji instalacji pod gażnik bez elektroniki, twierdząc, że nowsze instalacje po to mają komputer. Też mnie to denerwuje, ale co robić jak się mieszka na końcu świata (północ warm.-maz.), a w promieniu 100 km warsztaty policzysz na palcach jednej ręki.
    Chcę mieć możliwość kontroli pracy instalacji gazowej i wprowadzania korekty ustawień aż do skutku.
    A tak całkiem na marginesie jestem mechanikiem i elektromechanikiem samochodowym (obecnie na rencie powypadkowej), więc chyba mam prawo pchać łapy do własnego samochodu. Będąc wiele razy w różnych serwisach widziałem, jak można klienta "zakręcić" używając kilku "fachowych" nazw, które nic nie znaczą. Wtedy przykręcenie śrubki urasta do rangi kapitalnego remontu i tyle kosztuje.

  • #6 25 Cze 2006 18:36
    Pfemek
    Poziom 22  

    Problem jest prawdopodobnie w tym, iż program "tec99rpo" to tak naprawdę soft do sterownika TEC97 i z takim sterownikiem działa poprawnie (sprawdzałem). W download samochody dodałem program TEC99 Evolution, oto link (program na dole strony, 4 pliki do pobrania):
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/tutaj-ypp2762958.html#2762958
    Może z tym softem da rade...

    Pozdrawiam..

  • #7 25 Cze 2006 19:20
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    Dzięki!!!
    Są jednak ludzie dobrej woli.:D
    Jutro zabieram się do regulacji, może się w końcu uda wejść w ustawienia.
    Jeszcze raz dzięki. czeczen :shii:

  • #8 26 Cze 2006 16:24
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    Dzisiaj znowu walczyłem z podłączeniem komputera do TEC99, i co , i d...
    TEC99 Evo
    wogóle nie chce się połączyć z centralką, a tec99rpo pokazuje jakiś błąd limitu czasu, a jak już zaskoczy to po chwili się wiesza!!!
    Może ten nówka Viaken nie jest sprawny, bo pinów nie mogę pomylić bo mam kabel z wtyczką pod tartarini.
    Mam prośbę: jak uruchomić tec99rpo bezpośrednio z dosa? Windowsa mam XP Home.
    p.s. Dzwoniłem do "znajomego" gaziarza - powiedział, że może być uszkodzona centralka. To wychodzi, że jest walnięta od samego początku. I 2400 w błoto.

  • #9 26 Cze 2006 18:52
    Pfemek
    Poziom 22  

    U mnie jak wyskakuje ten błąd to pomaga jak przeczyszczę piny w centralce (K i L). Co do windowsa XP to na nim nie ma dosa. Trzeba by uruchomić komputer z dyskietki startowej np. z windows 98. Na początek proponuję przeczyścić całą wtyczkę i uruchomić program pod dosem. Przekroczenie limitu czasu oczekiwania oznacza, że jeśli komputer wyśle pewną paczkę danych i nie dostanie w pewnym określonym czasie informaji zwrotnej (potwierdzenia) to następuje przerwanie komunikacji...

  • #10 26 Cze 2006 21:29
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    Przyglądam się tym kabelkom: jak narazie to nie pasują mi kolory. W/g opisu na interfejsie +,- powinien być czerwony i czarny, a jest brązowy i żółty.
    Sygnałowe powinien być K zielony i jest, L powinien być żółty a jest biały. Ale sprawdzałem w innych kablach Viakena i wszystkie są tak połączone.
    A jednak coś znalazłem: wygląda jakby we wtyczce był zamieniony + z -.
    Czy to możliwe?
    Nie mam możliwości zaglądania do interfejsu bo jest nowy i ma plombę, mam go dopiero tydzień. Zamówiłem go w zestawie z siedmioma kabelkami do różnych instalek i w połowie z nich kable + i - są inaczej podłączone (chodzi mi o wtyczki podłączane do interfejsu, a nie do centralki, te skręcane na śrubki) , poza tym z interfejsu czuć spaloną płytką.
    Napisałem do Viakena i czekam na odpowiedź.
    Jak dla mnie wygląda to na jakąś niedoróbę. Aż cud, że komputera mi szlag nie trafił. :cry:

  • #11 26 Cze 2006 21:58
    zibi70
    Poziom 17  

    Oczywiście że XP jest problemem,Trza zrobic jak kolega wyżej napisał ,a najlepiej mieć kompa z Win 95 lub 98 i myślę że problem zniknie. Szkoda ze Pana gazowni żle żyją z analizatorem spalin -do każdego auta się przydaje nawet najbardziej nowoczesnego i duzo mozna się dowiedziec ,prosze mi wierzyć

  • #12 26 Cze 2006 22:13
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    Tak, przyznaję rację jak i poprzednio, ale tu z kabelkami problem i smród z interfejsu:!:
    A koledze do mondeo wstawili śrubkę zamiast krokowca i z 15 zszedł na 10 l/100. Też mu instalka szolała, ale przecież nie o to chodzi. Jak jest elektronika, to niech działa.

  • #13 27 Cze 2006 16:36
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    Dzięki wszystkim!!!
    Viaken kazał odesłać interfejs, a te +.- nie są jednak zamienione tylko zupełnie dowolnie podłączane kolory. 8O

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME