Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podnieść funkcjonalność funkcji komfort w oplu vectra

25 Cze 2006 10:17 6377 33
  • Poziom 28  
    Mam vectre z '98. Jest funkcja komfort - czyli domykanie szyb po przekręceniu kluczyka w drzwiach, ostatnio zmodernizowana przez połączenie dwóch kabelków i działa to z pilota. Wszystko gra.
    Ale ja chcę więcej :) - chcę zrobić jak w obecnych samochodach - po jakimś czasie od wyłączenia silnika samochód ma zamykać drzwi i szyby. I teraz pytanie - wiem, że wystarczy podać na odpowiednie kable masę, wiem, które to kable, ale auto ma immo i jak to zrobić żeby to działało dopiero wtedy jak kluczyka nie ma w stacyjce? Jakby ktoś jeszcze wiedział na jaką odległość działa pastylka immo z kluczyka - fajnie by było jakby auto się nie zamknęło jak kluczyk będzie w środku bo mam tylko jeden...
    Myślę że zainteresuje to innych posiadaczy vectr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    elektrit - jesteś szybki jak rakieta :)
    Chodzi mi o fabryczny immobilizer. Wiem, że w fabrycznym centralnym nie ma tej opcji, dorobienie takiego modułu to też nie problem - na upartego wystarczy tylko oprogramować atmelka i odseparować wyjścia - w sumie dwa scalaki i trzy rezystorki :)
    Mnie chodzi o to, na jaką odległość działa immo - mam tylko jeden kluczyk i nie chciałbym żeby auto się zamknęło a kluczyk będzie np. na siedzeniu :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Więc założenia są takie:
    - sygnał o obecności/braku kluczyka w stacyjce
    - sygnał o otwartych/zamkniętych drzwiach
    - czas 2 minuty powinien wystarczyć

    Idę do auta obadać stacyjkę.
    Elektrit, mógłbyś jeszcze podrzucić pomysł skąd wziąć sygnał o zamkniętych/otwartych drzwiach - nie bardzo chce mi się kablować 4 czujniki(wiem, jestem leniwy) :), a centralny musi skądś przecież o tym wiedzieć.
  • Poziom 38  
    Rozdzielenie masz tylko drzwi kierowcy/reszta, (np do sygnalizacji wł. świateł czy włąśnie kluczyka w stacyjce) chyba,że to jakaś bardziej wypasiona wersja, ale nie spotkałem się.
  • Poziom 28  
    Żaden wypas, nawet zubożony bo rocznikowo powinien mieć poduszkę pasażera i boczne a ma tylko kierowcy.
    Chciałem iść do auta obadać stacyjkę ale ostatecznie nic z tego nie wyszło, a nie wiem jak działa tam styk wykrywający obecność kluczyka - nie bardzo się na tym znam - zwiera do plusa, masy czy jak...
    Więc wsad do atmelka pozostaje na razie w fazie algorytmu dopuki nie rozgryzę tego kluczyka i wykrywania otwartych drzwi :)
  • Poziom 11  
    cześć techrys Witam jak zrobiłeś domykanie szyb z kluczyka ja mam zafire 2.0 DTL i podobnie jak ty mam domykanie szyb zamkiem " kluczykiem"
    a chciałbym z pilota jak to zrobić ponoć trzeba jakieś dwa kabelki zewrzeć ale które dzieki za podpowieć
  • Poziom 28  
    Tez dolaczam sie do prosby o info. Tez ma vectre '98 i nie zaszkodzilo by troche ja "podciagnac".
  • Poziom 28  
    Centralka jest po lewej stronie kierowcy, pod osłoną obok pedałów (mowa oczywiście o wersji nie angielskiej). Trzeba odkręcić dwie śrubki - jedna jest na dole plastikowa, druga na górze normalna na krzyżak. Żeby wyciągnąć osłonę trzeba trochę odciągnąć też próg - ale to sami na to chyba wpadniecie :)
    Potem trzeba dobrać się do grubej wiązki kabli, zlokalizować cienki brązowy z cienkim czerwonym paskiem i cienki brązowy z cienkim czarnym paskiem. Oskórować (nie ciąć), kawałkiem kabelka połączyć, otworzyć szybę na maksa, zamknąć drzwi, zamknąć z pilota auto. Po ok. 1-2 sek. szyba powinna pójść do góry. Jeśli nie, coś sknociliście. Jeśli działa, zaizolować, poskładać wszystko i szpanować na mieście :)
    O ile mi wiadomo, tych dwóch kabelków nie da się pomylić.
    Opis dotyczy opla vectry B - czy to działa w innych samochodach to nie mam pojęcia.
  • Poziom 28  
    no to bedziemy jutro sprawdzac:) Serdeczne dzieki.
  • Poziom 10  
    Można również Techem przeprogramować sterownik i zrobić domykanie szyb w pilocie. Raz naciskam-zamykam, drugi raz-domykam szyby.
  • Poziom 17  
    Jak ktoś to zrobi, niech napisze czy działa.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    zrobiłem zworkę i domykanie działa, muszę w takim razie sprawdzić ryglowanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Czy wiadomo dlaczego tak się dzieje, obecnie przeglądam schematy.
    Wydawało mi się że po zworce zamki zamykają się tak samo, a po chwili domykają się szyby, tak jak przy zamknięciu kluczykiem i przytrzymaniu przez chwilę.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Sprawdziłem, tak jak pisałem wcześniej szyby się domykają, jednak przycisk przy szybie można wyciągnąć i wszystkie drzwi są odblokowane.
    Jak wynika ze schematu brązowo-czarny idzie ze sterownika CZ do mech. zamykania szyb i jednocześnie na styk od kluczyka domykania (brązowy-czerwony). To działa tylko co powoduje że zamki nie zostają zaryglowane, przecież szyby nie mają nic wspólnego z zamkiem. Czy są jakieś dodatkowe elektromagnesy do ryglowania, czy ryglowanie załatwiają silniki? I jeszcze jedno, gdy jestem na zewnątrz, po zamknięciu drzwi i domknięciu szyb, drugi raz naciskam w pilocie przycisk zamknięcia słychać w drzwiach jakiś trzask, jednak jak jestem w środku to zjawisko nie występuje (muszę to sprawdzić, zamknę kogoś w środku może to rygluje drzwi). Temat jest ciekawy, może ktoś wpadnie na ciekawe rozwiązanie tej funkcji.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Sprawdziłem i faktycznie nie działa ryglowanie zamków. Trochę mi to popsuło humor :)
    Jeśli więc domykanie szyb i zamykanie auta + ryglowanie załatwia alarm, którego orginalnie nie ma, to ja bardzo chętnie wyposażę moją viki w taki alarm - tylko pytanie do norberta lub innych fachmanów - które alarmy mają potrzebne funkcje i DOBRZE spełniają swoje zadanie (w domyśle czytaj nie są tanie ale to nie problem).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Panowie, dziś mam pewność że rozwiązanie ze zwarciem przewodów działa.
    Po przyciśnięciu drugi raz w pilocie przycisku zamykania ryglują się zamki i nie ma możliwości otworzyć od środka. Pierwsze próby tego nie potwierdziły bo byłem z kluczykiem w środku i działał układ detekcji kluczyka.
    Moja VB jest z 99r.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w przeróbkach
  • Poziom 22  
    mozdzmar napisał:
    Panowie, dziś mam pewność że rozwiązanie ze zwarciem przewodów działa.
    Po przyciśnięciu drugi raz w pilocie przycisku zamykania ryglują się zamki i nie ma możliwości otworzyć od środka. Pierwsze próby tego nie potwierdziły bo byłem z kluczykiem w środku i działał układ detekcji kluczyka.
    Moja VB jest z 99r.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w przeróbkach


    hmm, a co to za uklad detekcji?? jak kluczyk jest w kabinie to sie zalacza czy w stacyjce?? mam vectre z 99r. i po pracy tez musze sprawdzic czy dziala u mnie to podwojne ryglowanie bo jeszcze nie sprawdzalem a moda na domykanie szybek zrobilem rok temu...
  • Poziom 32  
    Witam wszystkich.
    Po zmostkowaniu tych kabelków po drugim naciśnięciu na przycisk zamykania ryglowanie działa, niewiem dlaczego u innych jest inaczej, u mnie ryglowanie działa na 100%, vectra 96r. CD, 2.0 aut.
  • Poziom 22  
    sliver1 napisał:
    mam vectre z 99r. i po pracy tez musze sprawdzic czy dziala u mnie to podwojne ryglowanie bo jeszcze nie sprawdzalem a moda na domykanie szybek zrobilem rok temu...


    u mnie rowniez dziala ryglowanie
  • Poziom 28  
    U mnie ryglowanie nie działa obojętnie czy kabelki są zwarte czy nie i nie mam pojęcia dlaczego ;(
  • Użytkownik usunął konto