Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio peugeot partner ? kostka

25 Cze 2006 17:05 8905 8
  • Poziom 15  
    Jakie radio firmowe pasuje do peugeota partnera rocznik 2003 ? Nie wiem jakie było złącze. Ktoś wyciął kostkę. Jest tylko wtyczka anteny (taka jak do odbiorników w oplach) i dwie wiązki przewodów 12 i 6.
  • Poziom 43  
    Ja bym radził użyć przejściówki ISO-ISO 1 do 1 ale pomijając dwa przewody, pomarańczowy i błękitny gdyż jest na nich prawdopodobnie komunikacja z komputerem auta, jak podasz tam plusa z niefirmowego radia mozesz mieć niezłe wydatki, nawet kilka tys zł !
    Nie wszystko co ma takie kostki pasuje, różne firmy różnie rozkladają na nich sygnały i zasilania.


    SławeK
  • Poziom 15  
    Pod pojęciem (firmowe) miałem na myśli radio , które firma peugeot montowała fabrycznie w tym modelu - ma działać sterowanie w kierownicy i wyświtlacz. Nie wiem, czy było tam złącze typu ISO2, czy ISO OEM. Jest 18 przewodów do podłączenia. Czy jest wymagane przypisanie programowe VIN radia z komputerem w samochodzie ?
  • Poziom 29  
    Myślałem ze trafie -trudno
    Tak teraz sie domyśliłem , jak zmieniłeś post.

    Może poszukać na parkingach, peugeota. :wink:
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    jest to Partner po Faceliftingu juz? bo 2003 byla zmiana, radia sa firmowe marki clarion, taki e same radio masz w C5, Picasso i Xsara2 ( http://mitglied.lycos.de/partnerhdide/DSCN9142.JPG )

    tak wyglada np z CD, niestety wpisanie VIN jest potrzebne, koszt w zaleznosci od servisu 0-100 pln, cena radyjka na allegro / ebay ok 250-350 PLN
  • Poziom 15  
    Tak, jest to Partner już po faceliftingu. Kupiłem radio VDO model PSARCD100-00 . Przód taki jak radia CLARION na zdjęciu w poprzednim poście (zamienione tylko stronami przyciski (RDS i TA) z (EJECT). Z pomiarów przewodów w aucie odkryłem ,że wiązka 12-astu przewodów prowadzi do sześciu głośników. Pozostało podłączyć jeszcze sześć przewodów: zielony-masa, biały-plus stały, różowy-plus po stacyjce,zielony cienki-pod wyj. ster. auto. ant. oraz skrętka dwóch przewodów (pomarańczowy i niebieski -komunikacyjne z komputerem). Okazało się, że do podłączenia radia wystarczy zastosować zwykłą kostkę ISO z uzupełnieniem pin 2 i 3 w części A do podpięcia komunikacji. 2-przewód pomarańczowy poziom napięcia -4V , 3 -niebieski U-1V . Radio działa, ale co 4 sek. generuje głośne piiiiik. Czy tak objawia się niezgodność VIN ? Jak zmienić te znaki w pamięci radia bez pomocy serwiu ?
  • Poziom 43  
    Jeśli masz prawidłowo podłączoną szynę komunikacji z komputerem to jest właśnie niezgodność VIN auta z przypisanym do radia. Owszem, można to obejść ale nie przez laika w temacie a że jest to właśnie zabezpieczenie producenta to pkt.1 Regulaminu obowiązuje. Polecam wizytę w serwisie autoryzowanym.

    SławeK
  • Poziom 15  
    Jeśli szyna nie byłaby dobrze podpięta to radio nie mogłoby się uruchomić i nie byłoby działania wyświetlacza i sterowania w kierownicy. Nie wiem jeszcze, czy ten typ auta tak ma, czy jest to usterka, że bez podania napięcia z pin ster. auto ant. na przewód zielony (lub bezpośrednio do plusa prz. zielony) - czyli bez podpiętego radia nie działają zegary i wyświetlacz oraz brak jest podświetlania zegarów ( nie ma to nic wspólnego z szyną). Bezpieczniki w aucie sprawdziłem - te w skrzynce z prawej strony pod maską. Być może ktoś podczas ucinania kostki jednym cięciem spowodował taką usterkę.

    Dodano po 29 [minuty]:

    Pytam absolutnie edukacyjnie. Czy VIN zapisany jest w 24c32 ? Jawnie ?

    Dodano po 3 [godziny] 7 [minuty]:

    Po dokonaniu pewnej zmiany w pamięci przestało pikać. Temat zamykam.