Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NT-IP Aethra - Dialog - telefony nie dzwonia

25 Cze 2006 19:42 963 3
  • Poziom 10  
    Witam,
    mam nastepujacy problem. W domu zainstalowana jest linia ISDN z sieci DIALOG. Wczesniej sluzyla do dostepu do internetu za posrednictwem wpomnianego NT-IP, obecnie obsluguje juz tylko telelfony analogowe do niej podlaczone, jako ze zalopzylem sobie DSL1 z dialogu.
    Mam wiec podlaczony filter przed centralka. Od niego kabalek do modemu dsl i do zakonczenia sieciowego. Do tej pory wszystko działało bez zarzutu. Jednak kilka dni temu telefony przestały dzwonic w momencie przychodzenia rozmowy. Trudno mi to utorzsamic z konkretnym zdarzeniem jakie moglo miec miejsce, ale opisze obecna sytuacje.

    1. Internet za posrednictwem DSL - działa
    2. Wykonywanie połączen z telefonow - działa
    3. odbieranie połączeń - DZIAłA ---> i to jest najwiekszy paradoks.

    Otoz wyglada tgo tak. Że NT-IP otrzymuje sygnal polaczenia przychodzacego i slychac wyraznie tykanie, czyli rozprowadzanie sygnalu po obu gniazdach. Niestety nie idzie w tym parze dzwonienie ktoregokolwiek z telefonow! jednak jesli w tym momencie odbiore ktorykolwiek z nich, moge normalnie prowadzic ta przychodzącą rozmowe!!

    Z testow ktore przeprowadzilem doszedlem do nastepujacych wnioskow:
    1. niezaleznie od tego czy podlaczam telefny na oba gniazda analogowe czy na jedno - nie działa
    2. obojetnie czy podlacze telefon na ktorko czy tez poprzez inne gniazdo (wynika to z topologii sieci w mieszkaniu) - nie działa
    3. podniesienie sluchawki na ktorymkolwiek telefonie oczywiscie sygnalizowane jest zapaleniem sie odpowiedniej lampki
    4. podlaczenie za pomocem programu kontrolnego owego NT-IP działa bez zarzutu, nie widze tam podejrzanych zmian, nawet przywrocenie domyslnych fabrycznych ustawien nie pomoglo.

    Bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek porade
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Prawdopodobnie uszkodzona NT. Przekażnik działa w rytmie dzwonienia ale styki nie przepuszczają prądu dzwonienia. Zgłoś do Dialogu-wymienią i po kłopocie

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Wielkie dzieki za szybką odpowiedź.
    Usterka już zgłoszona. Poczekam na monterów i zobaczymy co powiedzą.
  • Poziom 10  
    Konczac watek..
    Zgodnie z trafna diagnoza pol_s odwiedzil mnie dzisiaj pan z Dialogu. Nie pytajac co sie stalo zabral moje zakonczenie sieciowe i wstawił inne. Problem zniknał ;)

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc