Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zewnętrzny dysk sieciowy - opinie

StaruchPl 26 Jun 2006 09:50 2971 16
    StaruchPl
    Level 11  
    Mam firmową sieć komputerową (10 kompów) i potrzebuję urządzenia do przechowywania danych. Serwery plików są za drogie i potrzebuję czegoś tańszego. Myślałem o zewnętrznym dysku sieciowym na którym będą znajdowały się pliki udostępniane w sieci. Nie mam żadnego doświadczenia z takimi urządzeniami w związku z czym proszę o pomoc w kilu kwestiach:
    1 Jaki sprzęt wybrać, znalazłem w necie takie coś:
    - Maxtor Shared Storage Drive Plus 200 GB
    - Plextor dysk sieciowy 3,5" 160 GB
    który z nich jest lepszy (może proponujecie coś innego). Ważna dla mnie jest niezawodność - musi on chodzić 24 h/dobę i nie sprawiaż żadnych problemów.
    2. Jak zabezpieczyć coś takiego przed osobami niepowołnymi?
    3. Jak sprawują się takie urzadzenia w praktyce.
    Za wszelkie sugestie i podpowiedzi dziękuję
    Moderated By TONI_2003:

Posty jako odpowiedzi zostały scalone z dwóch jednakowych Tematów !

mischa
    Level 23  
    Jeszcze nie spotkałem się z czymś takim :) Tylko to może być fajne do momentu jak jakieś ograniczenia będziesz musiał nadać :( Wtedy lipa. Po pierwsze napisz do czego go potrzebujesz ? To zależy od specyfiki programów (czy dużo ciągną z serwera) czy też potrzebujesz tylkodo np. zapisywania dokumentów. Nie musisz kupować przecież jakiegoś super kompa. Najprostsza płyta główna z RAID-em, dwa dyski i... albo np. Windows XP prof lub Linux i samba. Drożej będzie ale za to masz możliwość zarządzania tym.
    StaruchPl
    Level 11  
    Chcę umieścić na nim program magazynowy firmy oraz pliki (jakieś dokumenty stworzone Openofficem, Płatnikiem itp.)