qscgu to weź mi wyjaśnij w jaki sposób passat_eq osiągnął w passacie kombi 144dB w dBdragu na głośniku, który ma 80dB efektywności? Zrobił to na głośniku earthquake magma 15". Głośnik ma membrane o masie prawie 0,5kg i do tego duży xmax(nie pamiętam teraz jaki) i ten głośnik nie muli. To samo infinity perfect 10vq. Głośnik z wymiennymi równoważnikami, pozwalającymi zmieniać qts. Głośnik najczęściej ma zakładany równoważnik odpowiadający za qts=0,35 i jest pakowany do skrzynek zamkniętych ok. 30l. Nie muli wogóle, mimo, że ma ciężką membrane i stosunkowo duży xmax. Jeśli chodzi o suby, szczególnie w samochodzie to liczy się mocny napęd. Stąd te duże moce samych głośników i wzmacniaczy.
Żebyś nie miał podstaw do sprzeczki, że apekiem osiągniesz większy spl na basie(cały czas o mowa tylko o dużych ciśnieniach na basie) to poszukaj postów użytkownika passat_eq. Pisał, w którymś z postów, że koleś na dwóch beymach power 15 osiągnął o 3dB niższe ciśnienie niż on. a jak wiadomo 3dB więcej to 2 razy więcej mocy. Jak przejrzałbyś jego posty, to znajdziesz także opis, dlaczego wysokie spl głośnika w samochodzie to nie wszystko.