Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kompresor+sprężarka+smarowanie

radekvw 27 Cze 2006 23:30 8073 6
  • #1 27 Cze 2006 23:30
    radekvw
    Poziom 2  

    witam!
    posiadam kompresor od jelcza dwu tłokowy mam problem ze smarowaniem-jest on smarowany olejem z silnika,chciałbym go zala olejem ale poprzez otwór olejowy wypycha mi cały olej!mam nadzieje że ktos z was już go przerabiał prosze o pomoc!

    0 6
  • #2 28 Cze 2006 01:55
    Jarek68
    Poziom 20  

    Witam, trzeba dobudować obwód smarowania pod ciśnieniem, nie ma innej możliwości smarowania bez ciśnieniowego poprzez nalanie oleju do środka, zasado podobna jak w każdym silniku spalinowym bez smarowania wału korbowego pod ciśnieniem pójdą panewki i łożyska. Ta sprężarka nie jest przewidziana żeby w niej znajdowało się dużo oleju, olej podawany pod ciśnieniem smaruje wał korbowy i inne elementy a potem spływa z powrotem przewodem do silnika i w ten sposób w środku jest bardzo mało oleju. Nie ma w ogóle misy olejowej tak jak w silnikach, nalanie oleju do środka spowoduje duże opory obracających się elementów i może doprowadzić do jej uszkodzenia.

    0
  • #3 28 Cze 2006 15:02
    radekvw
    Poziom 2  

    dzieki za porade postaram sie dorobić jakąś pompke!
    chyba że ktoś inaczej rozwiązał ten problem?

    0
  • #4 28 Cze 2006 17:55
    Breżniew
    Poziom 21  

    Musiałbys w zastosowac odme. do wykorzystania zbiorniczek wyrównawczy od poloneza z chłodnicy. Wydmuchany olej zbierał i skraplał by sie w zbiorniczku wyrownawczym a potem sam sciekal ponownie do komory korbowej spreżarki. sprężarkę trzeba troche przerobic .Na kobowodzie powinien byc zamocowany pręcik siegajacy prawie do dna komory korbowej .Pret ten słuzyl by jako rozrzutnik oleju. Pozatym w panewce korbowodowej i korbowodzie u góry powinne byc otworki do oleju . łozyskowanie wału korbowego jest na łozyskach wiec to nie problem. Takie rozrzutniki oleju powinne byc na 2 cylindrach.
    Sam zbiorniczek musi miec w korku zaworek zapobiegajacy rozerwaniu zbiorniczka przez nadmiar powietrza.

    0
  • #5 28 Cze 2006 19:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niestety Breżniew, twój pomysł się nie sprawdzi. Smarowanie rozbryzgowe działa w sprzęcie do tego przystosowanym. Ma on wtedy łożysko rolkowe w stopie korbowodu, które do pracy wymaga niewielkiego smarowania, które to zapewnia właśnie smarowanie rozbryzgowe. W tej konstrukcji są panewki i wymagają one obowiązkowo smarowania ciśnieniowego tak, by utworzył się na ich powierzchni, miedzy panewką a wałem tzw. film olejowy. Odma tam już jest, bo w przeciwnym wypadku rozerwałoby obudowę sprężarki na sztrzępy.

    0
  • #6 28 Cze 2006 19:48
    numerek12
    Poziom 21  

    jak chcesz koniecznie zrobić sprężarkę to rozejrzyj się za innym kompresorem - ten jak pisali koledzy nie nadaje się
    MUSI BYC CISNIENIE !
    kiedys mialem taki kompresor i zamontowalem pompe olejowa od junaka ale i tak po roku sie zatarły panewki -widać spore musi byc cisnienie oleju wtlaczanego w wał

    na allegro niedawno widzialem kompresorek od stara za ok 50 zl ten moze byc smarowany rozbryzgowo

    1
  • #7 29 Cze 2006 17:54
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zdaje się, że kompresor od urusa c 330 był dość często wykorzystywany do robienia jakiś "samopałów".
    Jeśli chcesz mieć kompresor, to w tej chwili chyba rozsądnym wyjściem jest kupienie czegoś gotowego. Ja też zmierzam w tym kierunku. Bo to i nie ma problemów z liczeniem napędu i kół. I wszystko jest nowe. I gwarancja jest. I wszelkie atesty...

    -1