Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Siena (IAW 1ABB.92) - bład "ECU EEPROM MEMORY"

Pfemek 28 Jun 2006 11:26 6479 10
  • #1
    Pfemek
    Level 23  
    Witam.
    Przy diagnozie sterownika jak w temacie dostaję aktualnie występujący bład "ECU EEPROM MEMORY" (diagnoza euroscanem). W opisie błędu pisze aby sprawdzić zasilanie centralki oraz połączenia z masą. Masę sprawdzałem, jest ok. Nie wiem czy to traktować dosłownie że uszkodziła się pamięć w sterowniku i dlatego pytam co taki błąd może oznaczać? Samochód przy porannym odpalaniu (na benzynie) chodzi za bogato (nierówno, jak traktor :)). Jeżeli zaraz po odpaleniu zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz to pracuje już normalnie, jak się rozgrzeje też. Odłączanie akumulatora na dłuższy czas nic nie daje, a opcji adaptacji tego ECU euroscan nie oferuje (nawiasem mówiąc to nie wiem czy wogóle dla tego ECU ta opcja jest dostępna np. na examinerze?) Dodam też że około rok temu sterownik się uszkodził a diagnoza była taka, że wysypała się zawartość mikrokontrolera TMS, po ponownym zaprogramowaniu działa do dziś ale jest ten błąd. Jestem właścicielem tego samochodu i po prostu mnie to trochę denerwuje... :)
    Czekam na jakieś sugestie...

    Pozdrawiam...
  • #2
    mrozenek
    Level 11  
    Cos podobnego zdarzylo mi sie w Fiacie Seicento. Zmienialem mapy i wgralem nie od tego sterownika. Nie zgadzala sie suma kontorlna. Byc moze w momencie uszkodzenia oprogramowania ktos wgral inny wsad niz oryginalny a mapy zostaly niezmienione, nastapil konflikt sum kontrolnych. A moze kiedys ktos wymienil mapy sterowania sinikiem i sa nie odpowiednie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam za blad "nieodpowiednie":cry:
  • #3
    Pfemek
    Level 23  
    Trudno powiedzieć co działo się ze sterownikiem wcześniej. Ale to co piszesz ma ręce i nogi tymbardziej że dla tego samego silnika w bravo/brava/marea jest inny sterownik (IAW 1AF.16) ale w tej samej obudowie i raczej na tym samym TMS'sie. Pozostaje tylko pytanie jaki wpływ może mieć to na pracę silnka?
  • #4
    diag
    Level 29  
    Właściwie życie pisze Ci odpowiedź, to co dzieje się na zimnym to pewnie od złego wsadu.
  • #5
    Pfemek
    Level 23  
    Czyli pozostawało by teraz szukać kogoś, kto ma poprawny wsad aby znowu przeprogramować lub nic nie robić i jeździć... :) Swoją drogą ciekaw jestem czy sam nie dałbym rady tego zrobić, muszę poczytać o programowaniu TMS'ów. Z tego co pamiętam to ten co mi to robił go nie wylutowywał, wyciągną tylko pamięć z podstawki w jej miejsce wpią programator i podlutował jeden przewód do mikrokontrolera, czyżby jakieś programowanie szeregowe? :)
  • #6
    wojtula11
    Level 18  
    Częstą przypadłością tych sterowników jest właśnie wywalanie tego błędu po tzw, naprawie sterownika np. auto z instalacją gazową straci mapę benzyny , mimo możliwości przeprowadzenia adaptacji parametrów , nie zawsze to przejdzie.Dwie osoby naprawiające sterowniki o tym mnie uprzedziły.
    Poranne odpalanie - obserwowałbym parametry jakie są na zimnym motorze , może przekłamywać czujnik temperatury. Kilka krotnie spotkałem błąd taki jak u Ciebie - nie wpływał na pracę motoru i nie zapalał checka . Sorry że tak się rozpisałem.
  • #7
    Pfemek
    Level 23  
    Tak, kontrolki wtrysku nie zapala, jak się go dwukrotnie odpali to rówież pracuje prawidłowo. Jutro rano postaram się go podłączyć przed pierwszym odpaleniem i będę obserwował parametry. Najgorsze (odpukać w niemalowane) żeby mi się znowy ten TMS kiedyś nie "pokrzaczył" :/ Wtedy nie pracują wtryski, i sterowanie podwójnym przekaźnikiem ale na gazie da się jechać jak się w kablach pomiesza... :) Teraz znowu nasuwa mi się pytanie jaka jest przyczyna tego, że wysypuje się zawartość tego mikrokontrolera? Podobno bardzo często usterka tych sterowników, ma to związek z instalacją LPG i złą emulacją sondy?
  • #8
    wojtula11
    Level 18  
    Nie wnikałem dlaczego tak się dzieje .
    Sterownik IAW 1 ABB nie znosi słabego gazu lub nieudolnej konfiguracji . Z doświadczenia na jeden sterawnik 1 AF są trzy , cztery sterowniki IAW 1 ABB do adaptacji parametrów. Na szczęście w testerze fiatowskim mam taką obcję , a błąd po naprawie wywala " Uszkodzenie pamięci EEPROM" i za chiny nie idzie go wykasować.:cry:
  • #9
    Pfemek
    Level 23  
    Szukałem czegoś na temat tego TMS'a ale nic interesującego nie znalazłem, wiem tylko że jest to TMS374. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że w tym sterowniku zła emulacja sondy lambda może spowodować uszkodzenie sterownika (ale to są przypuszczenia, nie chcę tą informacją nikogo wprowadzić w błąd). Poprzedni właściciel tego samochodu, jak się domyślam bo tak wynikało z analizy instalaji elektrycznej, przez ok. 7lat jeździł na LPG z odłączoną sondą (przez przekaźnik) z ECU. Być może przez to adaptacja tak się rozjechała że nawalił ten mikrokontroler. No nic, narazie pozostaje mi jeździć tak jak jest a problem pracy na zimnym silniku może spróbuję usunąć oszukując sterownik zmieniając charakterystykę czujnika temperatury... :)

    Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam...
  • #10
    Yago
    Level 10  
    Witam!
    Przepraszam, że trochę nie w temacie, ale jak sterowane są w systemie 1 ABB wtryskiwacze? Parami czy wszystkie na raz? Jeśli można to proszę też o info nt. sterowników poniekąd "zamiennych" dla tego sterownika.
    Pozdrawiam
  • #11
    Daros
    Level 11  
    Witam, posiadam w eksploatacji fiata Palio właśnie z taką centralką. Od momentu zagazowania jest problem z dawką paliwa, po kilkunastu dniach jazdy na gazie auto zaczyna na benzynie kopcić jak lokomotywa i ciężko je uruchomić. Dawka paliwa jest tak duża, że ledwo to przepala i zalewa świece. Byłem u kilku elektroników, ale nie udało się wykasować błędów. Kupiłem identyczną centralkę i mam pytanie co do jej instalacji w moim aucie, a mianowicie, czy wymagane są jakieś zabiegi jakimś interfejsem przed jej instalacją ? Czy ewentualnie można reanimować tą moją ?