Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapłon motocyklowy z czujnikiem halla

15 Cze 2003 14:52 3693 10
  • Poziom 10  
    Szukam schematu zapłonu sterowanego czujnikiem halla. Chcę go zastosować w suzuki gs550( 4 cylindry, 2 cewki dwuiskrowe, kąt wyprzedzenia zapłonu rgulowany mechanicznie). W orginale są dwa czujniki indukcyjne i wirujący magnes. Pomocy!!! :(
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A po co czujnik halla?
    Wysteruj z indukcyjnych tyrystory i będzie chodzić. No chyba że chcesz się pobawić...
  • Poziom 10  
    Jesli wiesz jak to zrobić to daj mi schemat. Ja niemam pojęcia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Niestety , ale w tej chwili nie mogę Ci podrzucić schematu , a to z tej przyczyny że znajduje się on na uszkodzonym dysku z którego od kilku tygodni nie mogę wyciągnąć danych.
  • Poziom 26  
    Nie widzę żadnego sensu w przerabianiu oryginału, przecież to zapłon bezstykowy - co tam poprawiać? Takie układy wkładane są np. do silników motocykli crossowych - jakie obroty i obciążenia wytrzymują!
  • Poziom 10  
    Orginał poszedł z dymem.
  • Poziom 20  
    Masz ten schemat?? ja szukam czegos do hondy tez 4 cylindy i 2 cewki !!
    orginalny mi szlak trafil ...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    rzecież musicie zdublować moduł pracujący z czujnikiem magnetycznym. Najprostszy to gl 118 z poloneza. Podejrzewam, że gdzybyście podłączyli dwa APE 05, też z poldożera (tam jest czujnik magnetoindukcyjny, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu i dodatkowo rozdzielacz, czego u was nie ma - dlatego dwa moduły), to silnik by odpalił.
  • Poziom 20  
    tak sie zastanawiam co sie bedzie dzialo przy wyzszych obrotach , yamaha ma cos do 10-11 tys , a ja przy 10,5 mam dopiero poczatek czerwonego...
    myslicie ze jak zaladuje dane ze stronki do atmela to bedzie dobrze bzykac albo szukac jakiegos kitu wlasnie dla hondy ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły (po jednym na każda podwójna cewkę). Do pewnych obrotów będą chodzić poprawnie. Nie wiem co się będzie dziać na wysokich (czy moduł się nie będzie "zatykał").
  • Poziom 11  
    chciałbym odświeżyć temat. poszukuje tebele rezystancji modułu zapłonowego do suzuki gs550m model 77r moj jest z roku 82.