Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Temperatura w Peugeot 306

flytm 28 Cze 2006 19:09 6931 11
  • #1 28 Cze 2006 19:09
    flytm
    Poziom 16  

    Witam. Mam problem z wysoką temperaturą w moim 306, mianowicie skacze ponad 90 stopni ( do następnej kreski, nawet dalej). Dzieje się to gdy jadę, nie na światłach, czy postoju. Dziś płukałem chlodnicę środkiem do odkamieniania i było sporo syfu( wlałem z 5 wiader), dałem świeży płyn, ale dalej jest to samo( odpowietrzałem oczywiście) Czy to normalne? Jeżeli nie to proszę o poradę.

    1 11
  • #2 29 Cze 2006 12:05
    hcwdf
    Poziom 13  

    Sprawdź czy wentylator się załącza. Jeżeli tak to może być wina uszczelki pod głowicą .

    0
  • #3 29 Cze 2006 13:19
    flytm
    Poziom 16  

    wentylator się włącza ( jak temp. skoczy na kreskę ponad 90 stopni)

    0
  • Pomocny post
    #4 29 Cze 2006 22:17
    hcwdf
    Poziom 13  

    No to moja diagnoza brzmi ; Albo uszczelka pod głowicą do wymiany albo zapłon przestawiony (zabardzo opóźniony) . Żeby być pewnym najpierw sprawdź poprawność ustawienia zapłonu . Jak problem bedzie dalej to jedynie uszczelka (tak mi sie wydaje :))

    0
  • #5 29 Cze 2006 22:31
    flytm
    Poziom 16  

    więc tak, czy siak czeka mnie wizyta w warsztacie, bo sam sobie nie poradzę. Dzięki za pomoc. Zamykam temat

    0
  • #6 29 Cze 2006 23:40
    krzysztofh5
    Poziom 10  

    a to dizel czy bezyna

    0
  • #7 06 Lis 2006 20:15
    micham11
    Poziom 9  

    Mam podobny problem z temperaturą.
    Mam peugeota 306 1,6 benzyna z 96 roku. W czasie jazdy grzeje się powyżej 90 a tak przy 100 stopniach włącza się wentylator. Gdy jadę wentylator sie nie włącza. Gdy stoję na światłach czasami się włącza nawet gdy na zewnątrz jest 1 stopień celsjusza.
    Jak wyłączę silnik i postoi tak powiedzmy 15 min i chcę go zapalić zapala się na chwilę ta dioda przy temperaturze tak na 1 sekundę. To normalne czy nie?
    I jeszcze jedno: można tak jeżdzić?
    Pozdrawiam!

    0
  • #8 28 Paź 2008 14:55
    jaca001
    Poziom 10  

    Witam , mam pytanko, mam peugeota 306 kombi 1.6 benz, r.1998,miałem problemy z silnikiem olej mi brał, zrobiłem półkapitalkę, wymienione pierścienie, głowica do regeneracji, odebrałem od mechanika i spotkała mnie dziena rzecz, wiadomo silnik jest na dotarciu, nie jeżdzę szybko ani gwałtownie, ale zdarza mi sie taka rzecz że przy prędkości ok 80 km/h czujnik temperatury skacze do 98 st i sie tak utrzymuje, jeżeli obroty spadną, i jade na luzie temperatura spada do 91 st, po mieście jak jeżdzę i nie osiągam aż takcih prędkości to wydaje sie ok temp osiąga 90 stopni. Prosze o porady

    0
  • #9 28 Paź 2008 16:13
    bogdan54
    Poziom 11  

    szanowni posiadacze 306 i innych samochodów ,aby zdiagnozować przyczynę grzania należy pomacać (dosłownie) chłodnice -musi być gorąca na całej powierzchni (świadczy że jest dobry obieg) jeśli jest inaczej to szukamy przyczyny zaczynając od paska ,czujnika temp. na chłodnicy ,wentylatora,termostatu na koniec zostawiamy pompę wodną

    0
  • #10 28 Paź 2008 17:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 28 Paź 2008 18:45
    jaca001
    Poziom 10  

    A może to byc coś związanego z zapłonem?? xłe ustawiony??Uszczelke pod głowica miałem wymienianą, dopiero co.

    0
  • #12 31 Lip 2010 12:50
    wroobel87
    Poziom 2  

    witam.

    miałem podobny problem z temperaturą w swoim Peżocie 306 (1.4 "husky" 99 rok,benz.) po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelki pod kolektorem wydechowym, planowaniu głowicy, świec, oleju , filtrów... temperatura cieczy po za miastem przy prędkości 100 - 110 km/h i 3000 rpm wahała się między 93 a 110 stopni w mieście zaś po przejechani 2 km wskakiwała na 90 .wszystko wskazywało na to ze coś jest nie tak z obiegiem cieczy,mechanik uznał ze trzeba wymienić pompę wody,wymieniliśmy -dalej to samo. później podejrzenia padły na nierównomiernie rozgrzana chłodnice na górze gorąca a na dole zimna, przepłukałem cały układ płynem prestone flush-nic nie pomogło. pozostało wymienić chłodnice a razem z nią czujnik od wentylatora, co też uczyniłem-dalej nic...po tylu wizytach w warsztacie i wydanych pieniądzach determinacja sięgnęła zenitu , rozważałem sprzedaż auta aż pewnego dnia postanowiłem sprawdzić czujniki na silniku. zmierzyłem oporności na zielonym(ECU) i na niebieskim(wskaźnik na desce rozdzielczej) zielony miał odczyty prawidłowe, niebieski zaś nie miał żadnych. udałem się do innego warsztatu wytłumaczyli mi jak powinno się sprawdzać oporność na niebieskim czujniku, sprawdzili okazało się ze odczyty są błędne ale dla pewności z podłączonym komputerem udaliśmy się w trasę. na desce rozdzielczej temperatura cieczy wynosiła 110 stopni rzeczywista zaś 82- 88. następnego dnia wymieniłem czujnik i problemy z temperatura ustały jak ręka odjął...

    chcesz coś zrobić dobrze zrób to sam :)

    0