Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 2.0 DTH, zapowietrzony układ paliwowy

Msmolen 29 Cze 2006 00:47 7568 9
  • #1 29 Cze 2006 00:47
    Msmolen
    Poziom 11  

    Witam

    Mam problem z autkiem jak w temacie. Ale od początku...
    Turbina mi lekko żucała olejem i "zasyfiło" mi zawór EGR, jak go wykręciłem okazało się że nie tylko zawór, ale i cały kolektor jest "zabity" pozostałościami po oleju ... więc rozebrałem cały "dolot" silnika a przy tym i wydech łącznie z turbiną. Takie tam majsterkowanie przy wymianie oleju :). No ale wracając do tematu, silnik po skompletowaniu podzespołów nie odpala. rozpinałem przewody ciśnieniowe wtrysków, przypuszczam że to może być powodem bo podczas rozruchu silnik chodzi na "sucho" czyli nie dostaje paliwa... według mnie zapowietrzony układ paliwowy, czy może mi ktoś powiedzieć doradzić jak odpowietrzyć pompę w takim silniku ?? czy wogóle taka operacja w tym silniku jest możliwa ??
    Bardzo proszę o rady i sugestje !!!
    Nie piszcie tylko że to pompa padła, bo to zostawiłem sobie na konoiec :( .
    Pozdrawiam

    0 9
  • #2 29 Cze 2006 00:52
    Lewand
    Poziom 15  

    Jeżeli jest to common rayl to możesz próbować dać mu zasilanie np ze słoika z ropą, wtedy łatwiej zaciągnie. Odpowietrzaliśmy tak nowego transita.

    1
  • #3 29 Cze 2006 17:37
    Msmolen
    Poziom 11  

    niestety to nie common rail . standart pompa wirowa z komorą wstępną ... dziś próbuje dalej pozalewam pompę z każdej strony !!! od wtrysków , zasilania i odpływu.

    0
  • #4 29 Cze 2006 21:36
    WBART
    Poziom 17  

    te silniki z reguły odpowietrzają się same i to bardzo szybko , troche się kręciło i zawsze poszedł

    0
  • #5 30 Cze 2006 00:02
    Lewand
    Poziom 15  

    Można zobaczyć czy będzie chodził na plaku :) Zawsze odpalamy tak toporne diesle jak są zapowietrzone. Wiem że to może jest głupie co pisze ale naprawde jak się taki sprinter 2,9 cdi zapowietrzy to ściągam rure z kolektora ssącego, kolega kręci, sikam plakiem auto chodzi, jak przeciągnie paliwo zaczyna samo chodzić. A kręcić akumulatorem szkoda rozrusznika:)

    0
  • #6 30 Cze 2006 07:38
    koti112
    Poziom 10  

    jak masz wszystko dobrze poskręcane , to na linkę trzeci bieg i zapali , daję słowo , jeżeli masz 2,0 dtl lub DTH to one właśnie się ciężko odpowietrzają , czasami po wymianie filtra paliwa zapali i to co ma w pompie na tym pochodzi i nie zdąży zassać świeżego paliwa i zgaśnie wtedy tylko linka

    Dodano po 1 [minuty]:

    on jest na łańcuchu także się nie martw o rozrząd

    0
  • #7 30 Cze 2006 09:19
    WBART
    Poziom 17  

    co do plaku to się zgodzę

    0
  • #8 02 Lip 2006 00:04
    Msmolen
    Poziom 11  

    WBART napisał:
    te silniki z reguły odpowietrzają się same i to bardzo szybko , troche się kręciło i zawsze poszedł



    Dokładnie tak jak kolega sugeruje !!! Tylko najpierw trzeba mieć wszystko sprawne i sprawdzone ;) przyczyna moich kłopotów to zesztywniałe przewody nadmiarów na wtryskach !!! sam w to nie mogę uwierzyć !!! konstrukcja trochę nietypowa w tym silniku, ponieważ nadmiary z wtryskiwaczy są połączone z przewodem zasilającym pompę w paliwo. Więc jeżeli masz niesprawne przewody nadmiarowe nie ma najmniejszych szans odpowietrzyć pompę !!! pompa zasysa powietrze z nadmiarów i koniec !!! inwestycja 5 zł i mój ból głowy znikł .
    Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc i sugestie .

    0
  • #9 02 Lip 2006 10:17
    janek26
    Poziom 14  

    Samostarter lub zmywacz do hamulcy psiknac w rure lonczaca egr z chlodnica i zapali zobaczysz- trzeba zeby zaciagnaol silowo paliwo , ewentualnie specjalna pompka i odpowietrzaj, ja zawsze po naprawie mostków wtryskiwacza czy glowicy odpalam samostartem- niechce mi sie podlanczac pompki.Ostatnio znajomi terz robili kolektor ,potem niemogli odpalic nawet na lince , wiec podjechalem ze zmywaczem do hamulcy - zagadal odrazu-powiem wiecej nawet dawkowali rope strzykawka do rury ssacej-choc im tlumaczylem ze trzeba rozpylic paliwo -zrobic mgielke lotna.

    1
  • #10 03 Lut 2007 10:02
    archi7711
    Poziom 2  

    Witaj ja miałem ten sam problem .Musisz znaleźć przewód zwrotny z pompy do zbiornika
    Podłączyć jakąś pompę (ja użyłem strzykawki 100ml) i zasysać aż pokarze się paliwo,jak się pokarze to odpalisz bez problemu.A na sucho nie kręć bo zatrzesz pompe.Powodzenia:D

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo