Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć alternator w ciągniku ?

JanuszB307 30 Cze 2006 19:26 17422 7
  • #1 30 Cze 2006 19:26
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Witam, mam pytania odnośnie: zmiany w ciągniku prądnicy na alternator.
    W ciągniku jest kompletna instalacja przystosowana pod prądnice i jest oczywiście tez regulator napięcia.
    Zamontowałem już w ciągniku alternator ale potrzebuję kilku rad jak go teraz podłączyć bo prawdopodobnie jest inaczej niż z prądnicą i inny regulator napięcia.
    Zdjęcia poniżej przedstawiają ten alternator i regulatory napięcia, który z nich mam użyć ? ten zwykły czy elektroniczny ?
    Prosiłbym o opisanie lub narysowanie schematu gdzie który kabel idzie z tego alternatora,regulatora, kontrolki, stacyjki i akumulatora.
    Dlaczego w alternatorze jest połączony pin 2 z 4 (rys1) ?? tak ma być czy jest źle wpięte ? ja nic nie ruszałem taki kupiłem.
    Od czego służy i gdzie wpiąć ten czarny kabel oznaczony cyferką 5 ??
    Alternator prawdopodobnie pochodzi z fiata 125p jeśli by to w czymś pomogło.
    Instalacja w ciągniku jest na + ( plus idzie bezpośrednio do rozrusznika i od niego do stacyjki, od stacyjki idzie kabel zasilający do prądnicy - teraz alternatora).
    Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.

    2 7
  • #2 30 Cze 2006 19:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Cze 2006 21:27
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Widzę że w c 330 zamontowałęś altka od poldka . Trzeba go bardzo stabilnie przymocować i idealnie centrycznie inaczej ci pasek w 1 tydzień zetnie bokiem. Zamontuj elektroniczny regulator i odłącz ten biały przewód od masy ten co idzie do szczotek , zaoszczędzisz na przekaźniku lampki kontrolki.
    Zanim podepniesz altka przepnij odwrotnie akumulatory - na masę bo momentalnie spalisz alternator.

    0
  • #4 30 Cze 2006 22:16
    JanuszB307
    Poziom 10  

    A czy mógłby mi ktoś napisać lub narysować schemat połaczenia wszystkich elementow żeby to chodziło.
    Alternator umocowałem dobrze, a - mam na masie przez wyłacznik główny, a plus idzie bezposrednio do rozrusznika no to chyba dorze nic nie musze zmieniać ???
    Co z tymi kabelkami przy alternatorze ? ten biały odpiąć i zostawić go luzem czy jak ?? i co z tym czarnym nr. 5 ? od czego on jest ?

    0
  • #5 02 Lip 2006 18:34
    Henry12
    Poziom 17  

    Regulatory na zdięciu :ten większy metalowy jest do alternatora 6-diodowego ą mniejszy 9 diodowego.Alternator wygląda na 6-diodowy.Jeśli tak to do lampki kontrolnej potrzebny jest jeszcze przekażnik.Montaż zarówno alternatora jak i regulatora musi być taki zeby było dobre połączenie z masą .Przypominam minus na masę plus na rozrusznik ! Połączenia :Z zacisku 30 do rozrusznika ,zacisk 67 alternatora łaczymy z 67 regulatora do zacisku 15 regulatora podłączamy przewód od stacyjki ,bezpiecznika gdzie jest prąd po włożeniu kluczyka . Podłączenie lampki kontrolnej: przekażnik ładowania np 125p styk 86i87 zwarty do 15 ,85 do środka gwiazdy w alternatorze /wsówka obok szczotkotrzymacza / styk 30/51 do lampki kontrolnej której drugi koniec do masy .Proponuje odłączyć przewody z alternatora a, dla ulatwienia zakładać nowe. Uwaga alternator 9 diodowy jest pdłączony troche inaczej.,jeśli trzeba też opiszę .Próbe można przeprowadzić bez lampki i jej przekażnika mając Voltomierz lub amperomierz .

    0
  • #6 02 Lip 2006 22:22
    autoelektryk
    Poziom 16  

    witam

    nie wiemy czy jest to alt 6 czy 9 diod
    wg szczotkotrzymacz 9 diod ale to połaczenie z masa wygl na 6diod

    wg ozn na tylnej tarczy a124.... 9
    a 12....6


    lub sprawdzic miernikiem zacisk 61 czy to srodek gwiazdy czy wyjcie diod wzbudz

    lepszy jest ukł 9 diod i nawet warto zamont płytk diod wzbudz 14 zł i reg elektr rna przykr na tylna scianke

    0
  • #7 03 Lip 2006 15:07
    Henry12
    Poziom 17  

    Pisząc że to 6 diodowy sugerowałem się między innymi tylną tarczą jest bez łapy do mocowania w alternatorach - A 124N były takie łapy ,w A12M nie pierwsze miały 9 ,a drugie 6 diod .Najlepiej zajrzeć do tylnej tarczy po wyjęciu wirnika i policzyć chyba że są dane na alternatorze to jest najlepiej bo wiadomo jaki podłączyć regulator , i czego szukać w razie problemów .Powodzenia !

    1
  • #8 19 Lut 2007 22:01
    JanuszB307
    Poziom 10  

    Alternator podłaczony juz chwile temu i ładuje prawidłowo.
    Dzięki na wszysatkie podpowiedzi.

    Temat uważam za zakończony.
    Zamykam

    0