Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wzmacniacz na kostce TDA1552Q i poprawa jakosci dzwieku

brian100 01 Lip 2006 12:55 1334 6
  • #1 01 Lip 2006 12:55
    brian100
    Poziom 9  

Witam i chcialbym sie dowiedziec czy istnieje poprawy dzwieku tego wzmacniacza. Umiescilem ten temat tutaj poniewaz jest to wzmacniacz samochodowy natomiast ja osobiscie mam go w domu w starych glosnikach komputerowych firmy Genius SP-718.

Ztego co mi wiadomo jest to wzmacniacz o mocy 2*22W (zasilam ten uklad zasilaczem niestabilizowanym na wyjsciu 12V/2A/24VA

Jestem laikiem w tych sprawach wiec nie wiem nawet od czego mam zaczac :D Z tego co wyczytalem na forum aby poprawic jakosc basu trzeba wymienic filtr dolnoprzepustowy obok kostki TDA1552Q znajduje sie kondensator o pojemnosci 2500 uF 25V czy jest mozliwosc wymiany go na wiekszy czy poprawilo by to jakosc dzwieku ?

Co do znieksztalcen harmonicznych istnieje mozliwosc ich zredukowania ? wiem ze ten wzmacniacz ma dosc wysokie rzedu 10 % ..

Wszystkie pomysly/ sugestie prosze przedstawicz w swoich odpowiedziach na ten temat

Prosze o Pomoc !

0 6
  • #2 01 Lip 2006 18:00
    Mc`sFrYcO
    Poziom 20  

Witam! zredukować zniekształceń nieliniowych raczej nie możesz jedyne co bym zrobił to zwiększył kondensator do 4700µF i zwiększył wydajność prądową zasilacza tak do 6A z byle głupiej kalkulacji: mówisz że kostka ma 2*22Wto daje razem 44W+straty ok 16W (niewiem dokładnie ile można sprawdzić w nocie katalogowej) wychodzi 60W ze wzoru na moc P=U*I twój zasilacz daje 2A*12V=ok 24W przy tak małym zasilaczu nie wiem czy z kostki wyciśniesz moc 2*10W przy zastosowaniu zasilacza o prądzie 6A moc zasilacza będzie miała 6A*12V=72W czyli akurat z zapasem

0
  • #3 06 Lip 2006 01:27
    Nawigator
    Poziom 33